Boostcom: obroty najemców rosną dzięki Big Data

shutterstock_131793338-centrum-1

Cyfrowe technologie nie mogą być postrzegane jako zagrożenie dla tradycyjnego handlu, a zwłaszcza centrów handlowych. Wręcz przeciwnie. Oczywiście same obiekty muszą być modernizowane i dostosowywane do potrzeb współczesnych klientów. Uważam jednak, że ok. 10 proc. przychodów centrów handlowych może pochodzić z segmentu e-commerce – wyjaśnia w rozmowie z redakcją Retailnet.pl Ilia Riaskoff, dyrektor handlowy firmy Boostcom.

Przedstawiciele firmy Boostcom będą obecni podczas wiosennej edycji Shopping Center Forum 2019, organizowanego przez Evigo.com – wydawcę miesięcznika Shopping Center Poland Magazine i portalu Retailnet.pl.

Na czym, w największym skrócie, polega działanie stworzonej przez Was platformy Boostcom Mall Performance Cloud?

Ilia Riaskoff: Platforma Boostcom Mall Performance Cloud umożliwia zarządcom centrów handlowych stworzenie rzetelnej bazy danych o swoich klientach. Wszystko w oparciu o informacje pochodzące z różnych kanałów cyfrowych. Dzięki tej wiedzy mogą oni następnie zbudować z klientami bliższe, bardziej spersonalizowane relacje, a w rezultacie zachęcić ich do częstszego odwiedzania danej galerii. To z kolei przekłada się na wzrost obrotów najemców, a co za tym idzie również na wyższy poziom czynszów.

Kto obecnie korzysta z Waszej platformy?

ilia-riaskoff
Ilia Riaskoff, dyrektor handlowy firmy Boostcom

IR: Obecnie współpracujemy z ponad 200 centrami handlowymi, zlokalizowanymi w 16 krajach na 3 kontynentach. Do naszych klientów należą m.in. takie firmy jak Simon / Klépierre, Multi, CBRE, C&W, czy Washington Prime Group. Niedawno zadebiutowaliśmy również w Polsce rozpoczynając współpracę z Forum Gdańsk. Widzimy jednak duże zainteresowanie naszymi rozwiązaniami wśród wielu graczy na rynku. Warto podkreślić, że nasza platforma działa w oparciu o technologię stworzoną przez polski zespół. Posiadamy w Krakowie team składający się z ponad 25 pracowników.

Porozmawiajmy o szczegółach. Jakie są największe korzyści wynikające z korzystania z platformy Boostcom Mall Performance Cloud?

IR: Dzięki zastosowaniu naszej platformy zarządcy centrów handlowych mogą zdobyć informacje i dotrzeć ze swoim komunikatem do ok. 60 proc. klientów odwiedzających dany obiekt. To z kolei sprawia, że mogą stworzyć dodatkową wartość dla klientów i tym samym zwiększyć przychody najemców. Wszystkie raporty i zestawienia są dostępne w przejrzystej i wygodnej formie. Żeby w pełni wykorzystać możliwości, jakie daje nasza platforma, stworzyliśmy specjalnie skrojoną na te potrzeby Data Management Platform – czyli zintegrowany system łączący funkcjonalności CRM, Loyalty, Audience Management i Reporting. To efekt wieloletniej pracy.

Z jakich źródeł czerpiecie wiedzę o zachowaniach konsumentów danego centrum handlowego?

IR: System wykorzystuje wszelkie dostępne dane, które można pozyskać dzięki usługom i technologiom już działającym w danym centrum handlowym. Podam przykłady. Z jednej strony system agreguje podstawowe dane takie jak footfallu, ruch na parkingu czy logowania do WiFi, a z drugiej bardziej zaawansowane informacje pochodzące z poszczególnych punktów sprzedaży czy dotyczących np. usługi click and collect. Po przeanalizowaniu i połączeniu tego w spójną całość zespół leasingu i marketingu otrzymuje wygodne narzędzie, które ułatwia budowanie skutecznych i bardziej spersonalizowanych kampanii marketingowych w modelu omnichannel, a w rezultacie zyskuje mocny argument w negocjowaniu umów najmu z sieciami handlowymi i usługowymi. Innymi słowy zarządcy centrów handlowych i inwestorzy mogą zyskać nową wiedzę i przyspieszyć proces podejmowanie decyzji. To z kolei prowadzi do zwiększenia przychodów.

boostcom-panel
Platforma Boostcom Mall Performance Cloud

Jak widzi Pan przyszłość centrów handlowych, biorąc pod uwagę postępującą cyfryzację handlu?

IR: Cyfrowe technologie nie mogą być postrzegane jako zagrożenie dla tradycyjnego handlu, a zwłaszcza centrów handlowych. Wręcz przeciwnie. Oczywiście same obiekty muszą być modernizowane i dostosowywane do potrzeb współczesnych klientów. Uważam, że ok. 10 proc. przychodów centrów handlowych może pochodzić z segmentu e-commerce. Aby jednak zmierzyć udział przychodów z kanałów cyfrowych, centra handlowe potrzebują odpowiednich narzędzi do śledzenia konwersji online na offline. Moim zdaniem globalne firmy oferujące systemy CRM nie są dziś w stanie sprostać wyzwaniom związanym ze specyfiką danej branży lub są zbyt drogie, aby dostosować je do potrzeb centrum handlowego. Z drugiej strony, startupy ukierunkowane na centra handlowe mają tendencję do niedoceniania złożoności problemu. Dodatkowo centra handlowe oczekują sprawdzonych rozwiązań, nie chcą ryzykować kupowania czegoś nieprzetestowanego. Szkoda, ponieważ jest to jeden z kluczowych czynników, które powstrzymują branżę przed zwiększaniem przychodów z kanałów cyfrowych, zgodnie z ogólnorynkowym trendem. Z drugiej strony to szansa dla tych centrów handlowych, które zainwestują w odpowiednie narzędzia, dzięki którym będą mogły osiągać sukces w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu handlowym.

Rozmawiał: Łukasz Izakowski

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl