Mango chce zostać cyfrowym liderem

Centrum cyfryzacji Mango w Barcelonie

Mango otwiera nowe centrum innowacji cyfrowej w Barcelonie. Do nowego biura przy ulicy Almogàvers 119 przeniesiono już pierwszą grupę pracowników złożoną z 30 specjalistów w dziedzinie środowiska cyfrowego, do których będą dołączać nowe osoby. Celem na nadchodzące lata jest zbudowanie 100-osobowego zespołu.

– Firma pragnie zostać cyfrowym liderem na rynku mody i motorem zmian w branży, a do tego konieczne jest zatrudnienie nowych talentów w strategicznych obszarach. Mangojest w procesie transformacji cyfrowej i poprzez wdrażanie innowacji technologicznych ulepszamy różne procesy – mówi Elena Carasso, dyrektor działów online i klienta Mango. – Aktualnie firma działa i rozwija się w sferze cyfrowej zarówno poprzez innowacje w kanałach sprzedaży, jak i korzystanie z big data i chmury, co przynosi korzyści w obszarach związanych z zarządzaniem firmą, od dystrybucji po HR – dodaje Carasso.

Zespół pracujący w nowym biurze, o powierzchni 700 mkw., będzie dążył do zwiększenia tempa wzrostu e-commerce firmy oraz rozwijał projekty sprzedaży wielokanałowej, które marka planuje na najbliższe lata. Biuro będzie dysponowało też własnym laboratorium badawczym do testowania prototypów z udziałem prawdziwych klientów, aby dostosować produkt cyfrowy do ich potrzeb.

Międzynarodowa korporacja z branży mody aktywnie poszukuje inżynierów oprogramowania, specjalistów ds. marketingu cyfrowego w dziedzinie performance media, product ownerów, projektantów produktu cyfrowego, QA, agile coachów i scrum masterów, a także specjalistów ds. advanced analytics, IPA, Devops i DataOps.

Sprzedaż online w 83 krajach

Mango prowadzi sprzedaż online w 83 krajach. W 2017 roku sprzedaż za pośrednictwem tego kanału wzrosła o 15,4 proc. i osiągnęła kwotę 339,2 mln euro, co stanowi 15,5 proc. całkowitych obrotów firmy. Celem firmy jest osiągnąć 20 proc. w najbliższym czasie.

Mango zostało założone w 1984 roku i dzisiaj należy do grona największych firm modowych na świecie. Marka, której rodzimym miastem jest Barcelona, dysponuje rozbudowaną siecią sklepów o łącznej powierzchni przekraczającej 800 tys. mkw. w ponad 110 krajach. W centrum projektowym „El hangar” w Palau-solità i Plegamans co roku powstaje ponad 18 tys. modeli ubrań i akcesoriów zaprojektowanych zgodnie z trendami sezonu. Firma zakończyła rok 2017, osiągając przychód ze sprzedaży w wysokości 2,194 miliarda euro. Więcej informacji na www.mango.com

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.