13 nowych gabinetów w Lux Med w Starym Browarze [WYWIAD]

Lux Med

Lux Med w Starym Browarze w Poznaniu zakończył proces modernizacji i rozbudowy. Przychodnia powiększyła się o ponad połowę. Na temat profilu przychodni, aranżacji nowych przestrzeni i aktualnych trendów w medycynie prywatnej rozmawiamy z Dyrektor Centrum Medycznego Lux Med w Starym Browarze, Kingą Guz.

Lux Med w Starym Browarze powiększył się z 900 mkw. do 1,4 tys. mkw. Z jakimi zmianami w Państwa ofercie wiąże się ta rozbudowa?

Kinga Guz: Do tej pory w naszej przychodni znajdowało się 21 gabinetów. Dzięki rozbudowie, otworzyliśmy 13 nowych. Są to m.in. 3 nowe gabinety pediatryczne, 3 ginekologiczne, 3 zabiegowo-konsultacyjne i dodatkowy gabinet stomatologiczny. Mamy też dwa duże gabinety USG wyposażone w nową aparaturę. Z rozszerzonej oferty wyłania się także nowy profil naszej przychodni w Starym Browarze. Celowo zaaranżowaliśmy nowe przestrzenie tak, żeby dominującymi specjalizacjami były ginekologia, pediatria, dermatologia oraz chirurgia wraz z ortopedią . Zakładamy, że wkrótce przekształcimy się w nieformalne małe centrum pediatryczne i ginekologiczne.

Większa przychodnia oznacza także powiększenie naszej kadry. W pierwszym kwartale zatrudniliśmy kilkunastu nowych lekarzy. Kolejnych 4 rozpoczyna zaraz pracę. Docelowo w 2019 roku chcemy rozbudować zespół specjalistów o 30 nowych osób. Rozszerzamy także godziny przyjęć lekarzy, którzy pracują już u nas dłużej. Dzięki nowym gabinetom mamy wreszcie taką możliwość.

Jak modernizacja wpłynęła na design i funkcjonalność przychodni? Czym kierowali się Państwo przygotowując aranżację wnętrza placówki?

KG: Poza oczywistym celem rozbudowy, jakim było powstanie nowych gabinetów specjalistycznych, zależało nam na uporządkowaniu poszczególnych stref przychodni i ciągów komunikacyjnych. Wcześniej przestrzeń recepcyjna była bardzo mała, a kolejki do gabinetów mieszały się z kolejkami do rejestracji. Obecnie dysponujemy rozległym holem recepcyjnym z 6 stanowiskami. Cała przychodnia mieści się na jednym poziomie; z recepcji widać wszystkie sektory i kierowanie pacjentów do odpowiednich gabinetów jest dużo łatwiejsze. Większego oddechu nabrały także same gabinety. Świetnym przykładem są gabinety ginekologiczne. W tej chwili każdy z nich ma po prawie 40 mkw., to prawie dwa razy więcej niż wcześniej, i mieści wygodne przebieralnie.

Wiele zabiegów aranżacyjnych ma na celu zapewnienie komfortu i odpowiedniej intymności pacjentom w czasie badań. Punkty do pobierania krwi to u nas oddzielne  pokoje z pojedynczymi stanowiskami. W gabinetach dermatologicznych, ortopedycznych i chirurgicznych oddzieliliśmy przestrzeń zabiegową od konsultacyjnej.

Inne zmiany, wiążące się bezpośrednio z zapewnieniem komfortu pacjentom, związane są ze strefami poczekalni i relaksu. Dysponujemy dużą poczekalnią przy recepcji, drugą przy pediatrii oraz pokojem VIP. Wkrótce w tych miejscach dostępne będą ciepłe napoje dla oczekujących na wizytę. Planujemy jeszcze stworzenie przestrzeni dedykowanej pacjentkom w ciąży spędzającym u nas nawet do 2 godzin w czasie badań obciążenia glukozą. Ten projekt realizujemy w oparciu o konsultacje z samymi zainteresowanymi – pacjentki podpowiedziały nam już kilka rozwiązań, które na pewno wdrożymy.

Lux Med w Starym Browarze działa od 15 lat. Czy przychodnia lekarska w centrum handlowym to dobre połączenie?

KG: To połączenie sprawdza się idealnie z dwóch powodów. Jest tu parking; pacjent nie traci czasu na szukanie miejsca w strefie miejskiej. Z parkingu można przejść bezpośrednio do przychodni. Jest to szczególnie istotne dla kobiet w ciąży oraz rodziców z dziećmi, czyli naszych dominujących grup pacjentów. Współpraca z centrum handlowym sprawdza się też świetnie w soboty. Wtedy na badania, często profilaktyczne, np. pobranie krwi, przychodzą całe rodziny, a wizyta w Lux Med łączona jest z zakupami czy pobytem w restauracji. Pracę w Starym Browarze docenia także nasza kadra lekarska, która “po godzinach” może skorzystać z oferty Centrum – tej zakupowej i kulturalnej. Nie do przecenienia jest też lokalizacja Browaru w samym sercu Poznania.

Jakie trendy obserwuje Pani w branży medycyny prywatnej i jak wpływają one na Państwa ofertę?

KG: Najważniejsza tendencja związana jest z koncentracją na pacjentach, ich potrzebach i komforcie. Ludzie oczekują, że otoczymy ich opieką i że zawsze rozwiążemy problem, z którym do nas przychodzą. W filozofii LUX MED niezwykle ważne jest holistyczne podejście do pacjentów. W naszym przypadku oznacza to szeroką ofertę i dostęp do specjalistów – od internisty po endokrynologa. Z drugiej strony dbamy o to, żeby całe doświadczenie związane z wizytą w przychodni było komfortowe: od rejestracji wizyty w naszym systemie IT czy call center, przez pobyt w poczekalniach, po udział w badaniu czy zabiegu.

Staramy się dostosować naszą ofertę i jej dostępność do stylu życia pacjentów. Wiąże się to głównie z rozszerzaniem godzin przyjęć wieczorami i w soboty. Dzięki nowym gabinetom w Starym Browarze znacząco zwiększymy liczbę przyjęć właśnie w pierwszy dzień weekendu.

Nieustannie badamy poziom zadowolenia naszych klientów. Korzystamy ze specjalnego systemu ankiet, który pozwala nam zebrać feedback bezpośrednio po wizycie. Na podstawie wiedzy pozyskanej z konsultacji z pacjentami możemy przekształcać naszą ofertę i doskonalić przestrzeń przychodni.

Nasze starania dotyczące zwiększenia komfortu i udoskonalania aranżacji wnętrz przychodni i jej wyposażenia służą nie tylko pacjentom, ale także naszym lekarzom i pracownikom. Dokładamy wszelkich starań, żeby specjaliści po dniu pracy w jak najmniejszym stopniu odczuwali skutki zmęczenia. Staramy się, żeby obie strony – i pacjenci i lekarze – były zadowolone.

O Starym Browarze

Stary Browar jest współczesnym centrum mixed-use: handlowym i  kulturalnym w sercu Poznania, odwiedzanym każdego roku przez około 9 milionów osób. Znajduje się tu ponad 200 sklepów – marek globalnych i indywidualnych (w tym butiki autorskie i kilkadziesiąt marek premium), ponad 20 restauracji i kawiarni (także autorskie z cenionymi szefami kuchni), przestrzenie biurowe, wystawiennicze i eventowe, najnowocześniejsze w Polsce Multikino, kluby muzyczne, 5-gwiazdkowy hotel butikowy Blow Up Hall 5050 oraz 4-hektarowy park, w którym latem odbywają liczne bezpłatne wydarzenia przyciągające tysiące Poznaniaków i turystów. Twórczynią Starego Browaru jest Grażyna Kulczyk. Od 2015 r. właścicielem jest DWS Grundbesitz GmbH – jeden z czołowych funduszy inwestycyjnych na świecie z ponad 60-letnim doświadczeniem i międzynarodową reputacją. Dziś Stary Browar to manifest miejskiego życia: zakupy, wydarzenia i liczne okazje do jakościowego spędzania czasu: wystawy, koncerty, pokazy mody, warsztaty, relaks w parku. Codziennie.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl