Polacy chętniej kupują odzież premium. Wartość tego rynku to już ok. 3 mld zł

premium

Polacy coraz chętniej kupują produkty premium, a według prognoz segment ten będzie stopniowo zyskiwał na popularności. W związku z tym Zalando systematycznie rozwija ofertę premium wprowadzając 17 nowych marek, jak See by Chloé czy Mulberry.

Moda luksusowa to rynek, który systematycznie rośnie z roku na rok. Według prognoz w Polsce będzie rozwijać się rokrocznie o 4,1 procent. Już teraz jest on wart niemal 3 mld złotych. Najbardziej dynamicznie rosnącą podkategorią jest obuwie – według szacunków w 2018 roku jej wartość wzrośnie o 8,7 proc., a rok później już o ponad 10 procent.

Zalando stawia na ofertę premium

Co ciekawe Polacy coraz chętniej kupują produkty premium w sieci – już teraz szacuje się wzrost sprzedaży z 6 proc. w 2017 roku do 11 proc. w 2022. Zalando, platforma z najszerszym asortymentem produktów premium w Polsce, rozwija swoje portfolio marek, wprowadzając do sprzedaży aż 17 nowych marek, a wśród nich między innymi See by Chloé, Mulberry, Elisabetta Franchi, Missoni i Tous.

– Kategoria Premium w znaczącym stopniu wpływa na wiarygodność Zalando. Jest to także jeden z najszybciej rozwijających się segmentów w naszym biznesie. Dostrzegamy w nim duży potencjał, dlatego zapraszamy do nas nowe, coraz większe marki Premium i projektantów. Spełnia także różne potrzeby: przyjazność środowisku, jakość zarówno klasyczne jak i sezonowe projekty na co dzień i na specjalne okazje, wyjątkowe materiały, na przykład kaszmir. W Zalando, mamy to wszystko – komentuje Lena Sophie Krups, Head of Buying Premium.

Millenialsi sięgają po marki luksusowe

Rosnącą grupą odbiorców marek luksusowych są millenialsi. Jak wskazują badania, już ponad 40 proc. klientów tego segmentu stanowi właśnie ta grupa. Ma to potwierdzenie w strategii rozwoju premium w Zalando:

– Obserwujemy trend, w którym obecne pokolenia traktują produkty Premium jak inwestycję, aspirują do nich. Nasza szeroka baza klientów ułatwia nam dotarcie do odbiorców Premium z różnych pokoleń – dodaje Lena Sophie Krups.

Według szacunków globalny dochód ze sprzedaży mody luksusowej w 2019 r. wyniesie 94 625 mln USD i tym samym zwiększy się o 2,1 proc. w ciągu najbliższych 3 lat.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl