Lidl przedłuża współpracę z marką Wittchen

lidl-sklep1

Od kilku lat wybrany asortyment marki Wittchen dostępny jest w sklepach Lidl. W tym roku będzie podobnie. Wartość umowy na 2019 rok wynosi ponad 15,7 mln zł netto.

Umowa pomiędzy obiema spółkami zawiera standardowe postanowienia dotyczące kar umownych, w szczególności odnoszące się do nieterminowego wykonania przedmiotu zamówienia. Limit kar umownych z tytułu opóźnienia w realizacji dostaw wynosi 40 proc.  wartości netto niedostarczonych produktów wg cen ustalonych w kontrakcie. Łączna szacunkowa wartość świadczeń w ramach umowy wynosi ok. 15,75 mln zł netto.

Wittchen systematycznie wzmacnia sprzedaż

Wittchen S.A. jest wiodącym na polskim rynku sprzedawcą luksusowych dodatków i akcesoriów skórzanych. Prowadzi także sprzedaż obuwia i odzieży skórzanej oraz akcesoriów podróżnych. Firma została założona w 1990 roku przez Jędrzeja Rafała Wittchena, który zarządza nią wraz z żoną Moniką.

Stacjonarna sieć sprzedaży detalicznej obejmuje 99 sklepów i wysp Wittchen. Spółka na początku tego roku uruchomiła serwis internetowy w nowej responsywnej odsłonie (RWD). Nowa wersja serwisu oprócz podstawowej funkcjonalności pozwalającej na pełne dostosowanie prezentowanych treści do różnych wersji urządzeń mobilnych zwiększa także funkcjonalność i wydajność sklepu internetowego.

W 2018 roku przychody ze sprzedaży Grupy wyniosły 245 mln zł co stanowi zwiększenie o 14 proc. w porównaniu do roku poprzedniego, a wynika ze wzrostu w kanale detalicznym, który wyniósł 18 proc. Wzrost sprzedaży przy rosnącej marży pozwolił na realizację wyniku EBITDA na poziomie 45,5 mln zł, co stanowi wzrost o 13 proc. w stosunku do roku ubiegłego.

Lidl w modelu omnichannel

Lidl Polska należy do międzynarodowej grupy przedsiębiorstw Lidl, w której skład wchodzą niezależne spółki prowadzące aktywną działalność na terenie całej Europy. Historia sieci Lidl sięga lat 30. XX wieku, a pierwsze sieci pod szyldem tej marki powstały w Niemczech w latach 70. XX wieku. Obecnie w 30 krajach istnieje około 10,5 tys. sklepów tej marki, a w Polsce ponad 630.

Niedawno Lidl uruchomił również sklep internetowy. Na początku w e-sklepie znajdzie się ponad 650 artykułów przemysłowych m.in. tekstylia, akcesoria kuchenne, AGD, sprzęt elektroniczny czy narzędzia. Następnie liczba dostępnych produktów będzie systematycznie wzrastać.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl