TXM wierzy w restrukturyzację

TXM Textilmarket, polska sieć dyskontów odzieżowych, poinformowała, że wobec przedłużającego się oczekiwania na rozpatrzenie wniosku o restrukturyzację, z przyczyn formalnych, była zmuszona do złożenia wniosku o ogłoszenie upadłości. Jednocześnie został złożony wniosek o wstrzymanie jego rozpoznania do czasu wydania prawomocnego orzeczenia w sprawie wniosku restrukturyzacyjnego.

Zarząd Spółki podkreśla, że działanie to ma charakter formalno-techniczny i jest przekonany, że restrukturyzacja pozwoli usprawnić funkcjonowanie sieci oraz zapewnić stabilizację jej sytuacji finansowej w przyszłości.

– Z powodu przedłużającego się rozpoznania wniosku restrukturyzacyjnego, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa musieliśmy złożyć wniosek o ogłoszenie upadłości. Wraz z nim złożyliśmy także wniosek o wstrzymanie rozpoznania wniosku o ogłoszenie upadłości do czasu rozstrzygnięcia w sprawie wniosku o restrukturyzację. Oznacza to, że najpierw sąd zweryfikuje, czy postępowanie układowe się powiedzie i do tego czasu nie będzie się w ogóle zajmował tym wnioskiem o upadłość. – mówi Marcin Łużniak, Wiceprezes Zarządu TXM. – Złożenie tego wniosku nic nie zmienia w naszym podejściu. Czekamy z niecierpliwością na otwarcie przyspieszonego postępowania układowego i wierzymy, że to jedyny słusznie obrany kierunek w obecnej sytuacji. W tej chwili TXM w sposób normalny prowadzi bieżącą działalność. Na bieżąco mamy także zapewnione źródła finansowania ze strony współpracujących z nami banków

Założenia restrukturyzacji Spółki opierają się na eliminacji nierentownych obszarów działalności, czyli operacji zagranicznych i wybranych sklepów w Polsce, a także na lepszym dopasowaniu oferty do potrzeb docelowych klientów. W obszarze restrukturyzacji finansowej Spółka będzie dążyła do zawarcia układu z wierzycielami.

– W ciągu ostatnich 3 tygodni odbyliśmy wiele spotkań i rozmów z naszymi dostawcami. Od wielu z nich otrzymaliśmy mocne sygnały poparcia i gotowości do dalszej współpracy oraz dostaw towarów, pomimo obecnej sytuacji Spółki. To bardzo wymiernie wskazuje na duże szanse powodzenia procesu restrukturyzacji – mówi Agnieszka Smarzyńska, Wiceprezes Zarządu TXM.

W przygotowaniu planu naprawczego pomagają Spółce Akcjonariusze oraz eksperci z Ernst & Young. Efekty ich prac powinny być znane do połowy maja br. Z kolei do końca maja TXM zamierza przedstawić wszystkim wierzycielom ostateczny plan restrukturyzacji.

– Jesteśmy przekonani, że wspólnie opracujemy skuteczny i trwały plan przywrócenia TXM na ścieżkę rozwoju – podsumowuje Marcin Łużniak, Wiceprezes Zarządu TXM.

375 sklepów w sieci TXM

TXM S.A. jest właścicielem 375 sklepów dyskontowych TXM o łącznej powierzchni 100 tys. mkw., zlokalizowanych na terenie całego kraju oraz za granicą – w Rumunii i na Słowacji. Prowadzi także sprzedaż internetową przez e-sklep www.txm.pl. Sklepy TXM oferują swoim klientom szeroką gamę odzi0eży oraz innych artykułów tekstylnych i gospodarstwa domowego, w dobrej jakości i w konkurencyjnych cenach. TXM S.A. (wcześniej Adesso S.A.) działa na rynku od 1989 r., od samego początku swojego istnienia działa w branży tekstylnej. TXM S.A. od grudnia 2016 r. jest spółką publiczną, notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl