Spółka CCC zadowolona z wyników sprzedaży w I kwartale 2019 roku

Sprzyjająca sprzedaży kolekcji wiosenno-letniej pogoda w drugiej połowie lutego i w marcu wpłynęła na istotną poprawę przychodów osiągniętych w I kwartale tego roku, w porównaniu z analogicznym okresem roku 2018. Istotny wpływ na osiągnięty poziom przychodów miała także dynamika sprzedaży w segmencie e-commerce, która przekroczyła nawet nasze oczekiwania. Już niemal 30 proc. sprzedaży Grupy pochodzi z tego kanału dystrybucji – informuje Zarząd CCC S.A.

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, począwszy od 2019 roku CCC prezentuje informacje wynikowe wyłącznie z zastosowaniem MSSF161.

CCC wypracowało przychody na poziomie ponad 1 mld zł

Sprzedaż Grupy CCC wyniosła w pierwszym kwartale 2019 roku 1 039 mln zł, co oznacza wzrost o 58 proc. licząc rok do roku. Sprzedaż w sklepach porównywalnych w Grupie CCC wyniosła 10 proc. (14 proc. w Polsce). Duże znaczenie miało w tym przypadku rozszerzenie oferty produktowej w sieci sklepów CCC, w tym rozpoczęcie sprzedaży obuwia DeeZee oraz markowych butów sportowych. Zysk brutto na sprzedaży na poziomie skonsolidowanym wzrósł o 58 proc., do 492 mln zł. Marża brutto na poziomie Grupy CCC utrzymała się na tym samym poziomie 47,4 proc..

Koszty wzrosły do poziomu 634 mln zł (394 mln zł w Q1 2018), przede wszystkim w związku z konsolidacją przejętych spółek (łącznie 126 mln zł, w tym: 95 mln zł KVAG, 23 mln zł CCC Rumunia) oraz wzrostem powierzchni i skali e-commerce. W kolejnym już kwartale z rzędu CCC konsekwentnie ogranicza koszty sklepów – dzięki optymalizacji procesów biznesowych udało się je obniżyć o 2 proc. rdr (Q1 2019 – 180 zł), w przeliczeniu na mkw. (Dane nie obejmują KVAG, Shoe Express, DeeZee, Gino Rossi).

Ostatecznie, Grupa CCC zanotowała w pierwszym kwartale zysk EBITDA na poziomie 21 mln zł (43 mln w Q1 2018) oraz stratę netto z działalności kontynuowanej w wysokości 151 mln zł (-117 mln w Q1 2018).

CCC kontynuuje z powodzeniem prace nad optymalizacją kapitału obrotowego. Zobowiązania handlowe wzrosły o 703 mln zł do poziomu 1 031 mln zł. Ponadto, poziom zapasów w przeliczeniu na metr kwadratowy spadł o 9 proc. rdr (wyłączając KVAG, DeeZee i Gino Rossi).

Segment e-commerce

Sprzedaż w segmencie e-commerce wyniosła 289 mln zł (169 mln zł W Q1 2018, wzrost o 71% rdr) i stanowi już 28 proc. przychodów Grupy. Za dynamiczny rozwój w tym kanale sprzedaży odpowiada głównie eobuwie.pl. W segmencie e-commerce uwzględnione są także wyniki DeeZee oraz sprzedaż KVAG i Gino Rossi w kanale online.

– Oceniając wyniki finansowe pierwszego kwartału trzeba mieć na uwadze, że w dużej mierze jest to sezon wyprzedażowy, którego wyniki nie są istotne dla obrazu całego roku. Kluczowym wydarzeniem pierwszego kwartału było zamknięcie transakcji sprzedaży CCC Germany, co oznacza wyeliminowanie nierentownej części biznesu, oraz podjęcie współpracy z HR Group, której staliśmy się akcjonariuszem. Równocześnie, robimy duże postępy w integracji i restrukturyzacji procesów biznesowych przejętego w zeszłym roku KVAG, co już wkrótce będzie widoczne w wynikach finansowych. Najważniejszym obecnie zadaniem pozostaje dla nas rozwój produktu, czego pierwsze efekty było już widać po bardzo dobrych wynikach sprzedażowych marca. Świetnie przyjęta przez rynek została nowa kolekcja markowych butów sportowych, bardzo dobrze sprzedają się także produkty marki DeeZee. Właśnie sfinalizowaliśmy przejęcie Gino Rossi, marki która jeszcze bardziej zdywersyfikuje i uatrakcyjni naszą ofertę dla klientów w dalszej części roku. Końca dobiegają prace nad uruchomieniem platformy e-commerce CCC, a pierwsze kroki w branży odzieżowej stawia za pośrednictwem sklepu Modivo Grupa eobuwie.pl – komentuje Marcin Czyczerski, Prezes Zarządu Grupy CCC.

Łączna powierzchnia sieci sprzedaży CCC na koniec Q1 2019 wynosiła ponad 674 tys. mkw. i liczyła 1196 sklepów, w tym ponad połowę za granicą. Grupa CCC obecna była łącznie w 23 krajach (18 offline i 15 online).

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl