Superdry: nowa koncepcja ma przynieść poprawę wyników

superdry-sklep

Brytyjska marka Superdry zanotowała w ostatnim kwartale spadek przychodów o 4,5 proc. Co prawda sprzedaż w sklepach stacjonarnych wzrosła w tym okresie o 2,2 proc., jednak firma zanotowała duże spadki w sprzedaży internetowej oraz hurtowej. Władze Superdy zapowiadają wprowadzenie niezbędnych zmian.

W ostatnim kwartale bieżącego roku finansowego, który zakończył się 27 kwietnia, brytyjska Grupa Superdry osiągnęła przychody na poziomie 187,8 mln funtów. To o 4,5 proc. mniej niż rok wcześniej. Najważniejszym generatorem sprzedaży pozostaje kanał hurtowy i to w nim spółka zanotowała największe straty: przychody z tego kanału wyniosły 89,7 mln funtów, czyli aż o 9,3 proc. mniej niż przed rokiem. Firma zanotowała także spadek przychodów z kanału e-commerce. Wyniosły one 29,3 mln funtów, czyli o 3,9 proc. mniej rok do roku. Jak podkreślają jednak władze spółki, kanał online jest coraz ważniejszym elementem strategii sprzedażowej całej Grupy. To wynik zmieniających się trendów wśród konsumentów, którzy coraz częściej i chętniej sięgają po zakupy e-commerce. Dlatego Julian Dunkerton, pełniący funkcję tymczasowego CEO Superdry, zapowiada dalsze rozwijanie tego kanału.

– Moim pierwszym priorytetem było ustabilizowanie sytuacji, w jakiej się znaleźliśmy. Obecnie wkładamy całą naszą energię po pierwsze we wzmocnienie naszej oferty produktowej, a po drugie w poprawienie wyników osiąganych w kanale e-commerce. To dwa kluczowe czynniki, które mają ogromne znaczenie dla osiąganych przez nas wyników. Efekty zmian, które wprowadzamy, będą widoczne dopiero za pewien czas, ale liczę, że zmierzamy we właściwym kierunku – komentuje Julian Dunkerton. Chodzi m.in. o wprowadzenie w ciągu najbliższych 6 miesięcy 500 nowych produktów, a także wzbogacenie oferty i opcji zakupowych w kanale online.

Co warte podkreślenia, w omawianym okresie sprzedaż w sklepach stacjonarnych wzrosła o 2,2 proc. i wyniosła 68,8 mln funtów.

Globalny zasięg marki Superdry

Superdry jest znaną angielską marką. Pierwszy na świecie, firmowy salon Superdry, został otwarty w 2004 roku w Londynie. Obecnie ubrania z tą metką sprzedawane są w ponad 515 sklepach w 46 krajach, również w Polsce. Sieć posiada łącznie 139 sklepów własnych zlokalizowanych w Wielkiej Brytanii i Europie kontynentalnej, kolejnych 208 działa na zasadach franczyzy, a 168 w ramach sklepów multibrandowych.

Superdry zadebiutowała w Polsce w czerwcu 2015 roku otwierając salon w warszawskich Złotych Tarasach. Obecnie ubrania Superdry można kupić również w salonach w Arkadii (Warszawa), Posnanii (Poznań), Magnolii (Wrocław), a także łódzkiej Manufakturze. Największym sklepem brytyjskiej marki w Polsce jest salon w Posnanii, który ma 365 mkw. Taka powierzchnia pozwala na pełną ekspozycję kolekcji wedle najnowszych standardów sieci.

Marka szeroko dostępna jest również online m.in. poprzez platformy internetowe takie jak Zalando czy Answear.com. W  propozycjach Superdry znajdują się topy, t-shirty, koszule, koszulki polo, denim, sukienki, kurtki, dzianiny, a także szeroka gama butów  i akcesoriów.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl