[WYWIAD] Japoński gigant Menya Musashi buduje sieć restauracji w Polsce

Tatiana Smoliy, Dyrektor sieci restauracji w Menya Musashi

Na pewno będziemy rozwijać się w największych miastach w Polsce umacniając swoją pozycję w stolicy kraju i Trójmieście, ale także debiutując w Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu – mówi w wywiadzie dla Retailnet.pl Tatiana Smoliy, Dyrektor sieci restauracji w Menya Musashi EU Sp. z o.o., która odpowiada za ekspansję w Polsce

Retailnet.pl: Co znaczy Menya Musashi?

Tatiana Smoliy: – Nazwa Menya Musashi pochodzi od imienia japońskiego samuraja Miyamoto Musashi, najsławniejszego szermierza znanego ze stylu walki dwoma mieczami. We wnętrzu restauracji pojawia się kilka nawiązań do jego osoby, w tym obrazy na ścianach. Ciekawostką jest to, że w sieci Menya Musashi kucharze wyciągając z wrzątku własnoręcznie przygotowany makaron, otrzepują go z wody właśnie takim charakterystycznym, krzyżującym ręce ruchem. Przypomina to trochę przygotowanie do samurajskiego starcia.

Ekspansję na polskim rynku zaczęli Państwo od Warszawy, gdzie w Blue City w październiku ubiegłego roku otwarta została pierwsza restauracja Menya Musashi. Co było powodem takiej decyzji?

– Sieć restauracji Menya Musashi na świecie obejmuje około 900 lokalizacji. Większość z nich znajduje się w krajach azjatyckich – Japonii, Singapurze, Tajlandii, ale też w USA (np. na Hawajach). Marka z powodzeniem rozwija się na Ukrainie, gdzie w ciągu trzech lat powstało 9 lokali, a wkrótce otwarty zostanie 10. Inwestorzy, obserwując sukces Menya Musashi w Kijowie zdecydowali, by również Polaków zapoznać z autentyczną japońską kuchnią. Wykupując master franczyzę na wyłączność w Polsce, rozpoczęli tu swój rozwój. Ja, w 2018 roku dołączyłam do zespołu obejmując stanowisko dyrektora sieci w Polsce. Budujemy, otwieramy, rozwijamy.

Menya Musashi

Ile osób Pani pomaga?

– W każdej restauracji jest dwóch samodzielnie działających menedżerów pracujących w systemie zmianowym. Do tego oczywiście cały zespół kucharzy z szefem kuchni na czele, kelnerzy, pomocnicy oraz dział marketingowy. Współpracujemy także z agencją doradczą JLL, która pomaga nam w doborze lokalizacji.

W jaki sposób pozycjonujecie Menya Musashi? Jak opisze Pani ten koncept?

– Naszą ofertę kierujemy do wszystkich – zarówno do osób młodych, jak i starszych, rodzin z dziećmi, biznesmenów. Nie jesteśmy marką premium. Chcemy być miejscem dostępnym dla wszystkich bez względu na zasobność portfela.

Wyróżnia nas autentyczny smak. Wszystkie potrawy przygotowujemy w momencie zamówienie przez klienta. Bulion, który jest podstawą i bazą ramenu przygotowujemy przez 10-12 godzin, dlatego zatrudniliśmy nocnego kucharza, który pilnuje całego procesu. Z Japonii sprowadziliśmy specjalną maszynę do wyrabiania makaronu. Produkcję pasty rozpoczynamy nocą, później porcjujemy ją i – by zachować jego smak i aromat – gotujemy tuż przed zamówieniem klienta. Potwierdzeniem autentyczności smaków japońskiej kuchni w naszej restauracji jest fakt, że zwróciły się do nas inne japońskie restauracje, które chcą zamawiać od nas nasz makaron.

Jak ocenia Pani potencjał polskiego rynku? Czy jest zapotrzebowanie w Polsce na tego typu koncept?

– Jestem pewna, że odniesiemy wielki sukces w Polsce. W ciągu trzech lat chcemy zbudować sieć z 10 lokali. W lutym otworzyliśmy drugą restaurację w Polsce – pod tę lokalizację wybraliśmy Forum Gdańsk. Trzecia restauracja powstanie latem w warszawskiej Galerii Młociny. Podpisaliśmy kilka kolejnych umów na nowe lokalizację, ale szczegółów zdradzić nie mogę. Na pewno będziemy rozwijać się w największych miastach w Polsce umacniając pozycję w stolicy kraju i Trójmieście, ale także debiutując w Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu. Wchodzimy na polski rynek agresywnie, ponieważ nie chcemy zostawić wolnej przestrzeni naszej konkurencji. Oczywiście poza dynamicznym rozwojem, bardzo ważne jest dla nas zachowania wysokiej jakości, dlatego każdą nową lokalizację będziemy bardzo dokładnie analizować i odpowiednio przygotowywać się do jej otwarcia. Przed nami dużo pracy.

***

Specjalizująca się w kuchni japońskiej Menya Musashi jest obecna na rynku od 1996 roku – wtedy w Tokio zaczął działać pierwszy lokal tej marki. Aktualnie restauracje tej sieci znajdziemy również w Singapurze, Chinach, Tajlandii, Wietnamie, Malezji, na Ukrainie, Hawajach, a od 2018 roku także w Polsce. Flagowym daniem Menya Musashi jest ramen.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl