Menya Musashi: szukamy lokali wielkości 150-250 mkw.

– W ciągu trzech lat chcemy zbudować sieć z 10 lokali. W lutym otworzyliśmy drugą restaurację w Polsce – pod tę lokalizację wybraliśmy Forum Gdańsk. Trzecia restauracja powstanie latem w warszawskiej Galerii Młociny. Podpisaliśmy kilka kolejnych umów na nowe lokalizację, ale szczegółów zdradzić nie mogę. Na pewno będziemy rozwijać się w największych miastach w Polsce umacniając pozycję w stolicy kraju i Trójmieście, ale także debiutując w Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu – mówi w wywiadzie dla Retailnet.pl Tatiana Smoliy, Dyrektor sieci restauracji w Menya Musashi EU Sp. z o.o., która odpowiada za ekspansję w Polsce

Specjalizująca się w kuchni japońskiej Menya Musashi jest obecna na rynku od 1996 roku – wtedy w Tokio zaczął działać pierwszy lokal tej marki. Aktualnie restauracje tej sieci znajdziemy również w Singapurze, Chinach, Tajlandii, Wietnamie, Malezji, na Ukrainie, Hawajach, a od 2018 roku także w Polsce. Flagowym daniem Menya Musashi jest ramen. Pierwsza część wywiadu z Dyrektor sieci dostępna jest tutaj.

Co poza wielkością miasta jest istotne dla Waszego rozwoju?

– Wybieramy nie tylko centra handlowe, ale także biurowce i lokalizacje przyuliczne. Szukamy lokali wielkości 150-250 mkw. – taka powierzchnia pozwala nam w pełni wykorzystać przestrzeń uwzględniając przy tym wygodę klienta. Przykładowo, lokal w Blue City ma 230 mkw. i sprawdza się doskonale.

Restauracja w Blue City działa już od kilku miesięcy. Jak ocenia Pani jej potencjał?

– Jesteśmy bardzo zadowoleni z frekwencji klientów, mimo, że nie prowadziliśmy dużej kampanii reklamowej informującej o otwarciu. Zbyt tłumne otwarcie mogło wiązać się z ryzykiem utraty jakości, a tego nie chcieliśmy. Menya Musashi jest międzynarodową siecią restauracji i nie mogliśmy pozwolić sobie na zły początek w Polsce. Daliśmy sobie czas na naukę, na popełnianie błędów i dążenie do perfekcji. I to się opłaciło. W porach lunchowych i obiadowych mamy salę pełną ludzi. Z zaciekawieniem obserwujemy, jak Polacy próbują nowych smaków i uczą się kuchni japońskiej.

Zakaz handlu w niedzielę dał się już we znaki?

– Obecnie nie odczuwamy większych niedogodności z tym związanych, ale planujemy urozmaicić ofertę naszej restauracji, tak by przyciągnąć rodziny z dziećmi. Chcemy np. wprowadzić do oferty zabawki dla dzieci i warsztaty dla najmłodszych klientów w postaci np. lepienia pierożków.

Jak jeszcze przyciągacie klientów do siebie?

– Aktywnie działamy w mediach społecznościowych. Prowadzimy nasze profile na Facebooku oraz Instagramie, gdzie na bieżąco informujemy klientów o nowościach i promocjach. Do kontaktów z klientami wykorzystujemy też aplikację mobilną, za pośrednictwem której przyznajemy punkty wymienne na benefity w restauracji. Wprowadziliśmy też możliwość zamówień online, dzięki współpracy UberEats i Pyszne.pl.

Rozmawiała: Ewelina Zezula

Menya Musashi

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl