[WYWIAD] Koku Sushi: w tym roku stawiamy na ekspansję w miastach średniej wielkości

Aktualnie sieć Koku Sushi tworzą 23 restauracje zlokalizowane w większych miastach w Polsce. W tym roku, właściciel sieci planuje otwarcie kolejnych – tym razem w miastach średniej wielkości. O planach ekspansji rozmawiamy z Urszulą Olechno – współwłaścicielką marki.

Kiedy i gdzie planowane są najbliższe otwarcia Koku Sushi?

Urszula Olechno: 22 maja otworzyliśmy lokal w centrum Szczecina przy ul. Wojska Polskiego 40. Uruchomił go franczyzobiorca, który prowadzi już od dwóch lat bar Koku w Świnoujściu. Takie sytuacje cieszą podwójnie, ponieważ świadczą o zaufaniu partnerów do marki, a przede wszystkim o tym, że nasz system franczyzowy jest zyskowny. W tym roku planujemy jeszcze otwarcia w Stargardzie i w Olsztynie. Do maja udało nam się uruchomić punkty w Zawierciu, Grudziądzu i Gnieźnie.

Ile lokali aktualnie działa?

Urszula Olechno, Koku Sushi

UO: Aktualnie pod szyldem Koku Sushi działa 23 restauracji w 20 miastach. Daje nam to pozycję lidera w swoim sektorze – jesteśmy największą franczyzową siecią sushi w kraju. Dwa punkty w Białymstoku prowadzimy jako własne i tam testujemy wszystkie wprowadzane w całej sieci innowacje, np. od czerwca w Koku dostępne będzie kraftowe piwo, opracowane na nasze zamówienie na bazie japońskiej odmiany chmielu, w przeciągu miesiąca powinniśmy naszym klientom zaoferować kartę lojalnościową, dzięki której będą mogli zamieniać punkty na złotówki.

Ile lokali rocznie otwieracie?

UO: Do tej pory rocznie otwieraliśmy średnio cztery nowe lokale.  W tym roku przyrost ten osiągnęliśmy już na półmetku roku, a w planach są jeszcze trzy kolejne otwarcia.  Zainteresowanie inwestorów naszą marką jest ogromne. Sieć rozwija się w naprawdę szybkim tempie. Wymusza to przykładanie jeszcze większej wagi i staranności do zachowania jakości dań i obsługi. Natomiast procedury mają swoje tempo. Średnio pół roku trwa przygotowanie lokalu do otwarcia i musimy te realia mieć na względzie planując dalszą ekspansję.

Jakich lokalizacji poszukujecie, w jakich miastach chcecie się rozwijać?

UO: Oczywiście interesują nas duże aglomeracje – mamy lokale w Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Katowicach – ale rynek jest już tam w dużej mierze nasycony. Nastawiamy się więc na mniejsze miasta, liczące od 50 do 150 tys. mieszkańców. Sushi jest w nich ciągle kulinarną nowością, która przyciąga klientów. Najlepsza jest sytuacja, kiedy otwieramy tam pierwszy lokal z sushi. Ale z naszych analiz wynika, że w niektórych mniejszych miastach, jest miejsce dla dwóch czy trzech restauracji serwujących azjatyckie dania. W tym roku  w planach mamy otwarcia wyłącznie w miastach średniej wielkości. W maju otworzyliśmy restaurację w Zawierciu, liczącym około 50 tys. mieszkańców. W tym roku pierwszy raz przyznaliśmy też naszą wewnętrzną nagrodę Best Restaurant, a otrzymał ją lokal z Bolesławca – mieście w którym mieszka zaledwie 40 tys. ludzi. Mimo to, właściciele rejestrują regularny przypływ gości i coraz większe obroty.

Jeśli chodzi o lokalizacje to najlepiej sprawdzają się miejsce w centrum miasta, na starówce, przy deptakach. Sushi bary dobrze funkcjonują też na dużych miejskich osiedlach, i biznesowych częściach miast.

Koku Sushi to sieć barów z kuchnią azjatycką. Właścicielem brandu jest Gastronom SC Urszula Olechno Mariusz Olechno.

Rozmawiała Katarzyna Łabuz

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl