Esotiq&Henderson planuje uruchomić kilkadziesiąt sklepów

Grupa Esotiq&Henderson planuje w 2019 roku otworzyć 35 salonów Esotiq, w tym 20 punktów w Polsce, 4 w Niemczech, 3 w krajach bałtyckich oraz 8 na Wschodzie, gdzie marka jest obecna na Ukrainie, Białorusi, Mołdawii i Rosji, a sieć e-commerce zostanie poszerzona o sklepy w Białorusi, Mołdawii i Rosji. W marcu powstał pierwszy salon Esotiq na Łotwie.

Na koniec I kwartału br. powierzchnia handlowa polskiego producenta bielizny damskiej wyniosła 18,1 tys. mkw. (+4 proc. r/r). Sieć salonów marki Esotiq liczy 297 salonów, w tym 233 franczyzowych. Liczba sklepów własnych w rok powiększyła się o 10 placówek i wyniosła 64.

Wyniki finansowe Esotiq&Henderson

Przychody Grupy Esotiq&Henderson w I kwartale 2019 roku wyniosły 39,1 mln zł (+16,2 proc. r/r). Wynik operacyjny wyniósł -0,3 mln zł (wobec 2 tys. w ub. r.), a wynik netto -1,1 mln (wobec – 56 tys. w ub. r.) Marża brutto na sprzedaży wyniosła 57 proc. (-4 p.p. r/r). EBITDA wzrosła o 264,8 proc. r/r do poziomu 2,3 mln zł.

Wyniki za ostatni kwartał to głównie efekt intensywnych działań promocyjnych, związanych z wyprzedażą kolekcji jesień/zima. Dzięki temu, pod względem przychodów, odnotowaliśmy rekordowy pierwszy kwartał, jednak kosztem niższej marży. Ponadto istotnie odczuwamy ograniczenie handlu w niedzielę oraz presję na wynagrodzenia. Należy jednak pamiętać, że pierwszy kwartał roku jest zwykle najtrudniejszy. Nieustannie rozwijamy sprzedaż zarówno online, nawiązując współpracę z nowymi partnerami, jak i offline, poprzez ekspansję sieci salonów na nowych rynkach. Dlatego na najbliższe kwartały patrzymy z optymizmem i liczymy na utrzymanie wzrostu sprzedaży oraz wysokiej marży brutto na sprzedaży – mówi Adam Skrzypek, Prezes Zarządu Esotiq&Henderson S.A.

Skonsolidowana sprzedaż e-commerce w I kwartale 2019 roku wyniosła 4 mln zł, co oznacza wzrost o 146 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym. Zarząd widzi duży potencjał w sprzedaży internetowej, która stanowi obecnie ok. 10 proc. przychodów.

– Chcemy by zakupy online były szybkie, wygodne i łatwe, dlatego poprawiamy funkcjonalność naszych sklepów internetowych, rozwijamy współpracę z platformami multibrandowymi w kraju i za granicą oraz tworzymy własne aplikacje mobilne. Ponadto budujemy lojalność klientek poprzez Esotiq Club, do którego należy już 879 tys. kobiet. Należy jednak pamiętać, że istotny wpływ na sprzedaż internetową ma także rozwój fizycznej sieci salonów na nowych rynkach, gdzie popularność marki Esotiq nieustannie rośnie – komentuje Adam Skrzypek.

Esotiq&Henderson opublikował wstępne wyniki finansowe za kwiecień 2019 roku. W okresie styczeń-kwiecień Grupa wypracowała przychody na poziomie 53 mln zł (+13 proc. r/r), w tym sprzedaż internetowa wyniosła 5,2 mln zł (+150 proc. r/r). W ujęciu narastającym skonsolidowana marża ze sprzedaży wyniosła około 58 proc. (-4 p.p.).

Esotiq ma sieć 297 sklepów

Esotiq&Henderson to firma, która zajmuje się projektowaniem, produkcją i sprzedażą produktów odzieżowych (głównie bielizny) i kosmetycznych. Spółka prowadzi sprzedaż w kraju oraz zagranicą. Esotiq obecnie posiada 297 salonów w całej Grupie, w tym 233 sklepy franczyzowe i 64 sklepy własne. Kolekcje bieliźniarskie są sprzedawane w 233 salonach franczyzowych, 64 salonach własnych oraz 4 e-sklepach w Polsce oraz za granicą, a ponadto w kilkunastu krajach prowadzona jest sprzedaż w 450 punktach sprzedaży multibrandowej oraz hurtowej.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl