Auchan: nowy koncept sklepu stawia doświadczenie zakupowe na pierwszym planie

Spółka Ceetrus uruchomiła w Luksemburgu nowe centrum handlowe Cloche d’Or. Obiekt ma 75 tys. mkw. powierzchni, na której zlokalizowanych jest 130 sklepów – w tym najnowszy, pilotażowy projekt hipermarketu Auchan.

Hipermarket przyszłości stworzony przez Auchan posiada aż 12 tys. mkw. powierzchni. Twórcom projektu przyświecał jeden cel – stworzyć niezapomniane doświadczenie zakupowe dla klientów. Z jednej strony sklep oferuje szeroki asortyment produktów spożywczych (w tym duży wybór produktów organicznych oraz win), z drugiej dodatkowe usługi i rozwiązania takie jak możliwość skorzystania z porady dietetyków i trenerów personalnych, osobistego asystenta zakupowego czy różnego rodzaju eventy.

Powierzchnia sklepu została podzielona na 3 strefy. Jedna poświęcona jest jedzeniu, druga sektorowi health&beauty, a trzecia szeroko rozumianemu stylowi życia. Co ciekawe sam sklep został zaprojektowany w taki sposób, żeby był dostępny niemal z każdego punktu w centrum handlowym – ma aż 4 wejścia i 5 wyjść. Jeżeli chodzi o asortyment, to Auchan zrezygnowało z oferowania w nim ubrań, książek i wyrobów tytoniowych. Wszystko po to, żeby zrobić więcej miejsca na produkty spożywcze.

Auchan inwestuje w nowe technologie

Już od dłuższego czasu Auchan inwestuje w rozwiązania, które podążają za najnowszymi trendami na rynku. Uruchomienie hipermarketu przyszłości to tylko jeden z elementów tej strategii. Przykład? Francuska sieć Auchan zamierza szerzej skorzystać z technologii blockchain. Po udanych testach przeprowadzonych na rynku wietnamskim, technologia ta zostanie użyta do usprawnienia procesów logistycznych na innych rynkach m.in. we Francji, we Włoszech, Hiszpanii czy Portugalii.

Łańcuch bloków, czyli technologia blockchain, coraz częściej wykorzystywana jest przez sieci handlowe. Umożliwia ona śledzenie produktu od momentu jego powstania, aż po dostarczenia go do klienta końcowego. To znacznie usprawnia cały proces logistyczny, a także zapewnia większe bezpieczeństwo produktów, zwłaszcza spożywczych.

Auchan chce wykorzystać tę technologię do śledzenia łańcucha dostaw takich produktów jak m.in. ekologiczne warzywa, drób, egzotyczne owoce, czy wędliny. Jej zastosowanie jest korzystne nie tylko dla samej sieci handlowej, ale również konsumentów. Mogą oni za pośrednictwem tej technologii dokładnie sprawdzić i prześledzić całą ścieżkę dostawy, jaką przebył dany produkt.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl