Lodolandia: rokrocznie sieć sprzedaży rośnie o dziesiątki nowych punktów

Moda na lody świderki trwa. Ich popularności sprzyja zamiłowanie do street foodu, które stało się nieodłączną częścią gastronomicznego krajobrazu. Nowe trendy doskonale wykorzystuje Lodolandia. Mocna pozycja sieci na polskim rynku sprawia, że marka z powodzeniem rozwija się także poza granicami kraju.

Biznes Sweet Gallery – właściciel największej i najszybciej rozwijającej się sieci street food w Polsce, do której należą Lodolandia, Kołacz na Okrągło i Bafra Kebab – doskonale wpisuje się w europejską kulturę street food. W ciągu 6 lat działalności firma otworzyła 500 punktów sprzedaży w Polsce oraz zagranicą m.in. w Niemczech, na Słowacji oraz w Wielkiej Brytanii pod międzynarodową marką Ice and Roll (odpowiednik polskiej Lodolandii) i Cake and Roll (odpowiednik Kołacz na Okrągło).

Najszybszy i najbardziej dynamiczny rozwój odnotowuje Lodolandia, pierwsze dziecko Sweet Gallery. Początki działalności Lodolandii sięgają 2013 roku, kiedy to trzech wspólników otworzyło trzy punkty pilotażowe w Warszawie: na Starym Mieście, przy jednej z głównych ulic miasta i w sąsiedztwie galerii handlowej. Oferta Lodolandii, w której dostępne są nie tylko lody świderki, ale i desery, gofry, rurki z bitą śmietaną, czy różne rodzaje kaw doskonale wpisała się w aktualne potrzeby konsumentów. Sprzedaż w formie take – away stała się odpowiedzią na coraz szybszy tryb życia i oczekiwania konsumentów.

Agresywna ekspansja

Na sukces nie trzeba było długo czekać. Już w dwa miesiące od debiutu Lodolandia urosła o 5 kolejnych punktów, a rok później obejmowała 29 (15 punktów własnych i 14 franczyzowych). W 2015 roku Lodolandia miała już łącznie 184 punkty sprzedaży, a w 2016 roku – 250. Obecnie punktów Lodolandii w całej Polsce jest już 450. – Naszym celem jest nieprzerwany, dynamiczny rozwój i rozbudowa sieci franczyzowej. Pragniemy dotrzeć do jak największej liczby klientów, by przypomnieć im wyjątkowy smak dzieciństwa, ukryty w lodach i gofrach. Zapewniamy im chwilę beztroski w intensywnej codzienności – mówi Katarzyna Krzemińska-Malon, Marketing & PR Manager.

Sieć nieustannie się rozwija otwierając nowe punkty sprzedaży w całej Polsce. Aż 90 proc. punktów sprzedaży Lodolandia zlokalizowanych jest przy centrach handlowych, które gwarantują duży przepływ klientów. Marka współpracuje z największymi sieciami handlowymi, między innymi z Tesco, Kaufland czy Inter IKEA, oraz z ponad 120 galeriami handlowymi w Polsce, dzięki czemu jest w stanie udostępnić franczyzobiorcom topowe lokalizacje na terenie całego kraju.

– Rokrocznie nasza sieć sprzedaży rozrasta się o dziesiątki nowych punktów sprzedaży. Tak intensywny rozwój to odpowiedź na realne potrzeby klientów i duże zainteresowanie ze strony franczyzobiorców, którzy chętnie sięgają po sprawdzone i przynoszące wymierne korzyści rozwiązania. Wiedzą, że jesteśmy rzetelnym partnerem, a nasze koncepty są rozpoznawalne nie tylko w Polsce – mówi Katarzyna Krzemińska-Malon.

Międzynarodowy rozwój

Ekspansja sieci realizowana także poza granicami rodzimego kraju. Punkty sprzedaży pod międzynarodową marką Ice and Roll pojawiły się już w 40 lokalizacjach w Europie. Marka jest obecna w Niemczech (15), na Słowacji (15), w Wielkiej Brytanii (7), Irlandii (2) oraz na Majorce (1). Wkrótce zostanie otwarty punkt na południu Francji, w Nicei.

– W 2019 roku planujemy zwiększyć zasięg naszej sieci o Czechy, Rumunię, Litwę i Chorwację. Naszymi konceptami zainteresowały się już nawet osoby z Australii, Bahrajnu czy Iranu. Prowadzimy rozmowy z potencjalnymi Masterami, którzy będą prowadzić te rynki. Ale takich decyzji nie podejmuje się z dnia na dzień. Potrzebujemy czasu, by powierzyć nasze know-how odpowiedniej osobie – mówi Michał Marciniak, odpowiedzialny za rozwój sieci międzynarodowej w Sweet Gallery.

Na nowe rynki, tak samo jak w Polsce, sieć Lodolandia wchodzi z atrakcyjnym jakościowo, cenowo i wizualnie produktem. Punkty gastronomiczne są nowoczesne, estetyczne, schludne, dobrze wykonane. – Wyróżniamy się na tle konkurencji. Takie punkty przyciągają klientów, zatrzymują ich na dłużej, dzięki czemu zyskują też właściciele obiektów, przy których one się pojawiają. Nasza oferta dla klientów jak i franczyzobiorców jest, można powiedzieć – uszyta na miarę. Naszą ofertę cechuje bardzo dobry stosunek ceny do jakości. To podstawowe narzędzie w walce o rynek – mówi Katarzyna Krzemińska-Malon

Lodolandia jest największą i najszybciej rozwijającą się siecią gastronomiczną street food w Polsce. Założyło ją trzech wspólników, finansistów, którzy doświadczenie w biznesie zdobyli, pracując w korporacjach. Obecnie sieć Lodolandia to 450 punktów sprzedaży w Polsce i 40 za granicą. Sieć należy do spółki Sweet Gallery, właściciela Kołacz na Okrągło i Bafra Kebab. Firma jest partnerem gastronomicznych jesiennej edycji Shopping Center Forum 2019 CEE.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl