Carrefour wchodzi w nowy segment rynku

Omnikanałowa sieć handlowa Carrefour otworzyła pierwszą restarację. Lokal znajduje się w Paryżu i działa pod szyldem “Bon Appétit!”. Jak zapowiadają władze francuskiej sieci, jeżeli testowa restauracja okaże się on sukcesem, w przyszłości powstaną kolejne lokale.

Restauracja znajduje się w centrum Paryża. Ma 63 mkw. powierzchni i stoliki na 35 osób. To kolejny krok francuskiego detalisty w promowaniu zdrowego odżywiania się i ekologicznych produktów pochodzących od sprawdzonych dostawców. Będzie je można albo spożyć na miejscu, albo zabrać do domu i przygotować we własnym zakresie. Jak zapowiada Alexandre de Palmas, dyrektor konceptów proximity, do 2022 roku Carrefour zamierza potroić przychody osiągane ze sprzedaży tego typu produktów.

Carrefour stawia na e-grocery

Innym trendem, który rozwija obecnie francuski detalista, jest tzw. e-grocery. Już w 2018 roku Carrefour zanotował dynamiczny wzrost sprzedaży produktów spożywczych w kanale online. Wzrosła ona o 30 proc. i osiągnęła wartość 1,2 mld euro. To jednak dopiero początek. Władze francuskiej spółki wyznaczyły sobie już kolejne cele.

Plan zakłada, że do 2022 roku sprzedaż produktów spożywczych w kanale online wzrośnie aż do 5 mld euro. Aby osiągnąć zamierzony cel, Carrefour zamierza przeznaczyć znaczne środki (mówi się o 2,8 mld euro) na inwestycje w rozwój strategii omnichannel. Przykład? W marcu bieżącego roku uruchomiony zostanie Digital Hub, w którym pracować będzie ponad 300 ekspertów od m.in. sztucznej inteligencji czy samouczących się algorytmów. Projekt powstał przy współpracy z ekspertami z takich firm jak Google, Tencent czy Sapient.

Już w ubiegłym roku Carrefour uruchomił dedykowane strony internetowe na wszystkich rynkach, na których działa francuska sieć. Co więcej, firma rozwija także projekt sieci punktów odbioru e-zakupów w modelu click&collect typu Drive (łącznie ma ich już ponad 1,6 tys.), oraz punktów odbioru e-zakupów dla niezmotoryzowanych klientów. Obecnie we Francji działa już ponad 50 tego typu punktów. To nowy element strategii Carrefoura. Ma na celu wyjście naprzeciw oczekiwaniom klientów ze ścisłych centrów miast, gdzie nie ma miejsca na sklepy wielkopowierzchniowe. W tym przypadku placówki w mniejszych formatach mogą służyć własnie jako punkty odbioru zamówień online.

Carrefour w Polsce

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce prawie 900 sklepów w 5 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada 12 000 sklepów w ponad 30 krajach. Carrefour obsługuje 105 milionów klientów na całym świecie i wygenerował w 2017 roku sprzedaż w wysokości 88,24 miliarda euro. Grupa liczy ponad 380 000 pracowników.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl