Fornetti realizuje ekspansję w oparciu o franczyzę

Spółka Management Franchise sp. z o.o. – niezależny zarządca piekarni Fornetti w Polsce – rozwija koncept w oparciu o system franczyzowy. Aktualnie sieć tworzy ok. 30 lokali.

– Od 2017 roku budujemy sieć minipiekarni Fornetti w Polsce zgodnie z porozumieniem master franchise (porozumienie priorytetowe) firmy Fornetti Kft – informują przedstawiciele sieci.

Na koniec 2018 roku sieć liczyła ponad 30 lokali, głównie w dużych miastach w Polsce (Warszawa, Kraków, Wrocław, Toruń, Bydgoszcz, Częstochowa) z czego Management Franchise zarządza 18 sklepami.

– Nasza sieć dynamicznie rozwija się – powstają ciągle nowe sklepy działające na podstawie porozumienia Franchise, jak również placówki zarządzane bezpośrednio przez przedsiębiorstwo – informuje zarząd spółki.

Minipiekarnia lub koncept ISB

Aktualnie firma szuka nowych miejsc, gdzie mogą pojawić się sklepiki z ciasteczkami. Oferuje różne formy współpracy: własny sklep we własnej siedzibie, bądź własny sklep w lokalu wyszukanym przez spółkę. W każdym przypadku firma pomaga w znalezieniu odpowiedniej lokalizacji, dokonuje oceny miejsca oraz przekazuje szczegółową informację o oczekiwaniach i możliwościach.

Management Franchise daje także możliwość otwarcia sklepu bez własnego wkładu bądź oferuje zbudowanie minipiekarni, którą następnie spółka oddaje w dzierżawę. Średnia powierzchnia sklepów Fornetti to 15-30 mkw.

Piekarnia wewnątrz sklepu

W 2017 r. marka Fornetti wprowadziła koncepcję sklepu ISB (In Store Bakery – piekarnia wewnątrz sklepu). Istota projektu polega na tym, że właściciel sklepu otrzymuje minipiekarnię, dzięki której dysponuje zawsze świeżymi wypiekami. Piekarnia wyposażona jest w urządzenia piekarnicze, zamrażarki  oraz meble Fornetti. Do tego właściciel otrzymuje niezbędną, profesjonalną wiedzę i wszechstronne wsparcie. Główną zaletą projektu ISB jest to, że w sklepie można w dowolnym czasie piec – w piecu zaprojektowanym i dostarczonym przez Fornetti – produkty mrożone tej marki (firma gwarantuje m.in. pełny asortyment ciastek mrożonych). Ta koncepcja jest atrakcyjna zarówno dla właściciela sklepu, jak i kupujących, którzy uważają, że produkty piekarnicze prosto z pieca są smaczne i kuszące.

Historia marki Fornetti

W sierpniu 2015 r. Aryzta AG – szwajcarsko-irlandzka spółka nabyła Fornetti. Grupa Aryzta jest jednym z największych producentów mrożonych produktów piekarniczych na świecie, z przychodami ponad 4 mld EUR. Grupa posiada pozycję lidera w sektorze pieczywa mrożonego.

Aryzta AG jest drugim co do wielkości producentem produktów piekarniczych na świecie. Grupa ma pozycję lidera w sektorze pieczywa mrożonego – jest globalnym dostawcą pieczywa do gastronomii, handlu detalicznego i restauracji szybkiej obsługi. Szeroka gama produktów oferowanych przez Aryzta obejmuje pieczywo, wypieki śniadaniowe oraz słodkie, jak również szereg wyrobów, takich jak pizza, tortilla czy przekąski. Aryzta obsługuje 60 piekarni w Europie, Ameryce Północnej, Ameryce Południowej, Azji, Australii i Nowej Zelandii.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl