Sieć gastro-kurierska Stava planuje ekspansję zagraniczną

– Na ten rok planujemy ekspansję zagraniczną. Szukamy pierwszego franczyzobiorcy w Niemczech – mówi Paweł Aksamit, prezes zarządu Stava.

Firma Stava, pierwsza franczyza gastro-kurierska w Europie, w czerwcu dołączyła do grona firm zrzeszonych w Polskiej Organizacji Franczyzodawców. Wśród aktywnych członków organizacji znajdują się takie marki jak McDonald’s Polska, Eurocash, Carrefour czy Żabka.

Stava jest pierwszą w Europie franczyzą w branży dowozów posiłków. Usługi gastro-kurierskie oferowane przez oddziały franczyzowe pomagają restauracjom rozwijać biznes w oparciu o dowozy, sprowadzając kwestię dostawy posiłku do kilku kliknięć na tablecie. Obecnie do sieci franczyzowej Stava należy 21 oddziałów kurierskich w Polsce, a kolejne otwierane są w tempie średnio jednego nowego oddziału co dwa tygodnie. Firma współpracuje m.in. z siecią AmRest.

– Rozpoczęliśmy działalność w czerwcu 2014 roku jako jeden z pionierów profesjonalnych usług kurierskich dla gastronomii w Polsce. Od początku skoncentrowaliśmy się na rozwoju know-how oraz narzędzi informatycznych zapewniających wysoką efektywność logistyczną i administracyjną prowadzonej działalności, co pomogło nam osiągnąć istotną, kilkuletnią przewagę na tym polu. Na ten rok planujemy ekspansję zagraniczną. Szukamy pierwszego franczyzobiorcy w Niemczech. Wierzymy, że stając się członkiem Polskiej Organizacji Franczyzodawców będziemy mogli dzięki zdobytej wiedzy i sieci kontaktów rozwijać się jeszcze szybciej – mówi Paweł Aksamit, prezes zarządu Stava.

Polska Organizacja Franczyzodawców powstała w 2000 r. Misją organizacji jest stworzenie najlepszych warunków dla rozwoju franczyzy w Polsce, zwłaszcza w dziedzinie zagadnień prawnych i finansowych. W ciągu 19 lat istnienia organizacji polski rynek franczyzy wzrósł z 95 do ponad 1,2 tys. marek franczyzowych. POF jest członkiem Europejskiej Federacji Franczyzy (od 2010 roku) i Światowej Rady Franczyzy (od 2011 roku).

Stava usprawnia restauratorom proces delivery

Stava dysponuje autorskim oprogramowaniem, które w 100 proc. automatycznie rozdziela zlecenia kurierom. Dzięki temu, firma unika konieczności zaangażowania kosztownych dyspozytorów, jednocześnie redukując liczbę potrzebnych na mieście kurierów o 30 do 50 proc. dzięki zaawansowanym algorytmom logistycznym. Stava zautomatyzowała również administracyjną stronę dowozów posiłków z restauracji w stopniu ograniczającym pracochłonność do mniej niż 10 godzin tygodniowo.

Dzięki wysokiej automatyzacji i najwyższej efektywności w branży, oddziały Stava są zyskowne nawet przy umiarkowanej skali, pozwalając naszym franczyzobiorcom działać w miastach już od 50 tys. mieszkańców wzwyż. Udostępniane franczyzobiorcom narzędzia pozwalają im zapewnić restauracjom nie tylko ograniczenie kłopotów z utrzymaniem własnych pojazdów i kurierów, ale również zawsze niższe koszty i szybsze dostawy w porównaniu do zatrudniania własnych kierowców.

Stava jest pierwszą w Europie franczyzą w branży dowozów posiłków. Oferowane przez oddziały usługi kurierskie pomagają restauracjom rozwijać biznes w oparciu o dowozy, sprowadzając kwestię dostawy posiłku do kilku kliknięć na tablecie. Stava współpracuje z restauratorami w 23 miastach w całym kraju. Dowozi zamówienia m.in. dla marek firmy AmRest.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl