Gemini Park Tarnów: galeria w mniejszym mieście także może chłonąć rynkowe trendy

Gemini Park Tarnów

Działalność centrum handlowego w mniejszym mieście, nie wyklucza odważnego sięgania przez galerię po nowe trendy w kształtowaniu przestrzeni czy oferty. Te same, które adaptują dziś obiekty w największych miastach Polski. Przykładem jest Gemini Park Tarnów.

Chociaż największe zmiany zachodzą dziś w centrach handlowych w dużych miastach, galerie w mniejszych miejscowościach nie pozostają w tyle. Co więcej, równie chętnie sięgają one po nowe trendy np. w kształtowaniu przestrzeni handlowej, customer experiene czy rozwoju oferty. Powód?

– Klient jest coraz lepiej zorientowany na rynku. Podróżuje i poznaje. Robi zakupy w różnych miejscach, a tym samym chłonie nowości, jakie oferują centra handlowe. Oczekuje także, że tę nową jakość czy ofertę, którą zobaczył np. w Krakowie lub Warszawie znajdzie także w swoim sąsiedztwie, w galerii, w której robi zakupy na co dzień – mówi Zbigniew Nowak, dyrektor Gemini Park Tarnów.

To właśnie tarnowskie centrum handlowe jest jednym z przykładów jak pomimo swojej lokalizacji w niedużym, bo liczącym sobie niecałe 110 tys. mieszkańców mieście można tworzyć wielkomiejską, nowoczesną galerię, która odważnie sięga po nowości, jakie przynosi rynek retail.

– Uważnie śledzimy ewolucje rynku galerii w Polsce i Europie. Szukamy także w tych zmianach szans dla siebie, adaptując w Gemini Park te trendy, których oczekują od nas nasi klienci i które dopasowane są do naszego pozycjonowania, tenant-mix’u czy planu rozwoju obiektu. Pod tym względem działamy podobnie jak galerie w dużych miastach  – dodaje.

Gemini Park – „Trzecie miejsce” w Tarnowie

Najlepszym na to przykładem jest ostatnia inwestycja centrum handlowego. Na początku 2019 roku Gemini Park zakończył modernizację strefy food court, przekształcając przestrzeń, która dotąd bardziej kojarzyła się ze stołówką, w nowoczesne „trzecie miejsce”, które łączy w sobie funkcję strefy restauracyjnej i wypoczynku, a nawet co-workingu.

– To pierwsza tak znacząca inwestycja w przestrzeń wewnątrz obiektu i pierwszy projekt, w którym sięgnęliśmy po ideę „trzeciego miejsca” i nowe trendy w projektowaniu tego typu miejsc. Udało się nam skutecznie stworzyć w centrum neutralne miejsce, które z jednej strony obsługuje lokale gastronomiczne, z drugiej tworzy przestrzeń służącą do spotkań i integracji społeczności lokalnej – mówi Zbigniew Nowak.

Co konkretnie zmienił Gemini Park? Przede wszystkim w zmodernizowanej przestrzeni pojawiły się  różne typy siedzisk, dające większą możliwość wyboru miejsca i zdecydowanie większy komfort. Specjalny podział przestrzeni zapewnił z kolei klientom więcej prywatności.

W strefie pojawiły się także stacje ładowania urządzeń mobilnych, dzięki czemu w prosty sposób może się ona także spełniać rolę przestrzeni co-workingowej i spotkań biznesowych. Zwiększono także ilość miejsc siedzących z 250 do ponad 300. Nowa strefa miała być także wsparciem dla najemców.

– Chcieliśmy zwrócić większą uwagę na naszą ofertę gastronomiczną. To element tenant-mix, który staje się dla naszych klientów coraz ważniejszy. Wyraźnie widzimy, jak rośnie w ostatnich latach odsetek osób wybierających nas właśnie ze względu na tego typu ofertę. Kluczowe więc było stworzenie przestrzeni, która tworzyłaby przyjazne otoczenie dla gastronomii – dodaje.

Modowy kierunek także dla mniejszych miast

Ale nie tylko w kształtowaniu przestrzeni widać nowoczesne podejście Gemini Park, znane z dużych miast. Centrum chociaż położone jest w niewielkim mieście pozycjonuje się dziś jako wielkomiejski obiekt „fashion”.  Na ten odważny kierunek pozwala mu najszersza w tej części Małopolski oferta modowa.

– Chociaż galerie w mniejszych miastach tradycyjnie wybierają pozycjonowanie rodzinne, my idziemy na przekór temu i od kilku lat pozycjonujemy się jako obiekt modowy. Umożliwia nam to niezwykle dynamiczny rozwój oferty z tego segmentu w ostatnich latach. W efekcie prawie 50% naszego tenant-mix zapełniają dziś najpopularniejsze w Polsce marki fashion, w tym znane polskie i zagraniczne sieci odzieżowe – mówi Nowak.

Moda, jak podkreśla dyrektor obiektu, jest też najczęstszym powodem, dla którego klienci odwiedzają galerię. – We wschodniej części Małopolski jesteśmy jedynym centrum handlowym, które położyło tak silny nacisk na rozwój oferty „fashion” i którym interesują się topowe sieci odzieżowe, chętnie inwestujące tu w lokal. W konsekwencji staliśmy się najpopularniejszą w regionie destynacją zakupową dla osób szukających szerokiej, kompaktowej oferty sklepów z ubraniami, butami, dodatkami czy biżuterią – mówi.

W konsekwencji do Gemini Park ściągają od kilku lat nie tylko mieszkańcy Tarnowa. – Już ponad połowę odwiedzających galerię stanowią osoby mieszkające poza Tarnowem. Dzięki pozycjonowaniu systematycznie zwiększamy zasięg oddziaływania, który już dziś obejmuje ponad milion potencjalnych klientów. To pokazuje, że kierunek, który obraliśmy jest słuszny i procentuje, zarówno w footfall, jak i w obrotach  – dodaje Nowak.

Wzorcowe community relations

Także w swojej działalności społecznej centrum handlowe podąża wzorem dużych miast. Galeria od lat zaangażowana jest w życie społeczności lokalnej, wspierając tutejsze inicjatywy kulturalne i społeczne, w tym m.in. SIEMACHA Spot. Obiekt chętnie przy tym korzysta z możliwości jakie daje jej nowocześnie tworzone community relations. Najlepiej to widać w tegorocznej kampanii „Tarnowskie Oblicza Mody”, do której zaproszono aż 100 tarnowian.

– Zamiast modelek, nasze centrum handlowe promują w 2019 roku znani tarnowianie, ludzie wyjątkowi. To oni pojawiają się na billboardach i reklamach. W sumie 100 osób, a wśród nich m.in. aktorzy, dziennikarze, społecznicy, nauczyciele i artyści. Jednym słowy zwykli ludzie związani z miastem robiący niezwykłe rzeczy, które mogą inspirować  – mówi Kinga Witek, dyrektor ds. marketingu i PR Gemini Park Tarnów.

Kampania centrum jest pierwszą tego typu na rynku retail. I to nie tylko ze względu na skalę zaangażowania mieszkańców. – Z każdą osobą, która pojawia się na naszych billboardach będzie można się spotkać. W planach mamy dziesiątki wydarzeń organizowanych i animowanych przez naszych ambasadorów. Tym samym mieszkańcy regionu będą mogli zapoznać się ich działalnością, a w niektórych przypadkach przyłączyć do niej – mówi Witek.

To nowe podejście do budowania relacji ze społecznością lokalną. – Ta kampania pozwala nam na długofalowy rozwój pozytywnych relacji sąsiedzkich. Co więcej, lepiej poznajemy swoje miasto i mieszkańców, a oni nas. Korzystają na tym obie strony. Z jednej strony mieszkańcy dostają od nas serię unikalnych wydarzeń z udziałem znanych tarnowian. My z kolei angażujemy się w życie miasta, stając się miejscem, które kojarzy się nie tylko z zakupami, ale także atrakcjami czasu wolnego, aktywnością społeczną czy kulturalną  – mówi Witek.

Jak podkreśla Zbigniew Nowak, nowych trendów w działalności Gemini Park będzie przybywać. – Mamy ambitne plany związane z rozwojem centrum, jego oferty handlowej, a także rozrywkowej. Rozwój tej ostatniej pozwoli nam np. sięgnąć po retailtainment, czyli połączenie rozrywki i zakupów, a tym samym poszerzyć funkcje całego centrum handlowego. W planach mamy także kilka kolejnych modernizacji  – mówi.

O Gemini Park Tarnów

Gemini Park Tarnów to największe centrum handlowe w Tarnowie i regionie. Na ponad 43 tys. m kw. znajduje się ponad 120 sklepów, punktów usługowych i gastronomicznych. W ofercie znaleźć można dobrze znane  krajowe i zagraniczne marki, w tym m.in. pełne portfolio marek LPP, C&A, Calzedonia, Intimissimi, Ochnik, Martes Sport, New Balance, Sizeer, Apart, Swiss, Wittchen, KFC, Home&You, Jysk, Castorama, Media Markt, a także TESCO. Aktywnie w galerii działają także lokalni przedsiębiorcy rozwijający tutaj swoje biznesy. Galeria jest doskonale zlokalizowana i skomunikowana. Dla zmotoryzowanych galeria przygotowała ponad 1100 miejsc parkingowych. Centrum handlowe zaangażowane jest także we wsparcie lokalnych inicjatyw społecznych, edukacyjnych i kulturalnych. Przykładem jest współpraca z Stowarzyszeniem „Siemacha” i aktywna pomoc ośrodkowi opiekuńczemu dla dzieci.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl