Nowa forma płatności w POLOmarket

Polska sieć supermarketów POLOmarket, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów uruchomiła płatności bezgotówkowe BLIK. Od 26 czerwca br. we wszystkich sklepach POLOmarket za zakupy można płacić za pomocą smartfona i zainstalowanej na nim aplikacji jednego z 11 banków, które udostępniają BLIKA.

Od środy 26 czerwca br. we wszystkich sklepach z logo POLOmarket można zapłacić bezgotówkowo za pomocą BLIKA. Jest to polski system płatności mobilnych, który umożliwia użytkownikom smartfonów m.in. dokonywanie płatności w sklepach stacjonarnych i internetowych, wypłacanie i wpłacanie gotówki w bankomatach, a także realizowanie przelewów natychmiastowych na numer telefonu. BLIK poszerza tym samym dotychczasowy wachlarz możliwości płatniczych w POLOmarkecie oraz umożliwia robienie zakupów bez portfela.

– Z naszych obserwacji wynika, że klienci coraz częściej wybierają formę płatności bezgotówkowej. Wychodząc naprzeciw ich oczekiwaniom rozszerzyliśmy metody dokonywania płatności o BLIKA. To jedna z nowocześniejszych i, co warte podkreślenia, bezpiecznych metod płacenia. Eliminuje ona konieczność noszenia ze sobą nie tylko gotówki, ale i karty płatniczej. Wystarczy smartfon i aplikacja mobilna banku, aby zapłacić za zakupy. Cała operacja jest bardzo wygodna i nie trwa dłużej niż kilka sekund – podkreśla Anita Tołysz, dyrektor administracji i compliance, pełnomocnik ds. bezpieczeństwa w sieci POLOmarket.

W podejmowanych przez sieć POLOmarket działaniach coraz mocniej stawia się na innowacyjność i korzystanie z nowoczesnych technologii. Taką strategią firma kierowała się także ponad trzy lata temu, wprowadzając program lojalnościowy POLOkarta, do którego można przystąpić poprzez wprowadzenie na terminalu płatniczym jedynie numeru telefonu.

– Komfort naszych klientów jest dla nas kwestią priorytetową. Płatności BLIKIEM to kolejny krok do tego, by wizyty i zakupy w POLOmarkecie były jeszcze bardziej wygodne i przystępne dla klientów. Cieszy nas to, że udało nam się wprowadzić BLIKA do naszych placówek w całej Polsce – dodaje Anita Tołysz.

Z funkcji mogą korzystać wszyscy posiadacze aplikacji banków, które udostępniają BLIKA. Współpracujące banki to: Alior Bank, Bank Millennium, Santander Bank Polska, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski, Getin Bank, T-Mobile Usługi Bankowe, BNP Paribas, Credit Agricole i Bank Pekao S.A. Tylko w pierwszym kwartale 2019 roku użytkownicy BLIKA zrealizowali prawie 40 milionów transakcji. To blisko 3 razy tyle co rok temu (14 mln.).

BLIK staje się coraz powszechniejszą metodą płatności w Polsce

– BLIK systematycznie staje się powszechną metodą płatności w Polsce. Użytkownicy coraz chętniej z niego korzystają wszędzie tam, gdzie jest dostępny. POLOmarket jest jedną z największych i najdłużej działających sieci detalicznych w Polsce, w której kładzie się duży nacisk na wykorzystanie technologii mobilnych. Dlatego jestem przekonany, że umożliwienie płacenia BLIKIEM zostanie bardzo dobrze odebrane przez klientów sieci – mówi Adam Kokoszkiewicz, dyrektor departamentu sprzedaży z Polskiego Standardu Płatności, operatora BLIKA.

POLOmarket to największa polska sieć supermarketów, zbudowana od podstaw z zaangażowaniem wyłącznie polskiego kapitału. Zaczynaliśmy w 1997 roku od 27 sklepów. Dziś POLOmarket to blisko 280 nowoczesnych placówek na terenie całej Polski. Jesteśmy ulubionym miejscem zakupów milionów Polaków. Miesięcznie odwiedza nas prawie 9 mln klientów w całym kraju. Podstawą sukcesów naszej firmy są pracownicy. Umiejętności każdego z nich, połączone z duchem pracy zespołowej, motywacją i poczuciem odpowiedzialności decydują o rozwoju przedsiębiorstwa. Obecnie jesteśmy pracodawcą dającym zatrudnienie ponad 6,3 tys. osobom.

BLIK to ogólnokrajowy, powszechny standard płatności, który wykorzystuje najnowocześniejsze technologie. Możliwość skorzystania z BLIKA w aplikacjach bankowości mobilnej ma obecnie ponad 90 proc. wszystkich klientów krajowych instytucji finansowych. Za rozwój systemu odpowiada spółka Polski Standard Płatności (PSP). PSP stale rozwija możliwości BLIKA tak, aby system był jak najbardziej funkcjonalny dla jego użytkowników. Udziałowcami spółki PSP jest sześć polskich banków: Alior Bank, Bank Millennium, Santander Bank Polska, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski. Z BLIKA mogą korzystać również klienci Getin Banku, BNP Paribas, Credit Agricole, Inteligo, T-Mobile Usługi Finansowe oraz Banku Pekao S.A.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl