Strona główna Newsletter SCF 2023 Spring

White Bear Coffee otwiera pierwszą kawiarnię

Pierwsza kawiarnia sieci the White Bear Coffee wystartowała 3 lipca w Białymstoku. Nową na rynku markę stworzyły dwie rozpoznawalne firmy: Koku Sushi i Mobilny Barista.

Kawiarnia znajduje się przy ulicy Sienkiewicza i jest to pierwszy testowy punkt – lokal matka. W założeniu Białe Niedźwiedzie mają być siecią kawiarni franczyzowych. Jej twórcy – dwie rozpoznawalne na ryku gastronomicznym marki pochodzące z Białegostoku – Koku Sushi i Mobilny Barista, dają sobie cztery miesiące na wpracowanie ostatecznej struktury i procedur oraz wyeliminowanie błędów.

– W naszych lokalach serwować będziemy specjalnie skomponowane mieszanki najwyższej jakości, stworzone tylko i wyłącznie na potrzeby sieci. Na początku proponujemy brazylijską odmianę z Guaxupe oraz honduraski San Marcos. Parzymy „czarną” różnymi metodami, m.in. w ekspresie ciśnieniowym lub przelewowym (klientom posmakowała na przykład kawa nazwana Szybki Przelew). Mamy też dużą ofertę kaw deserowych, np. z solonym karmelem i popcornem lub z miniaturowymi donatami – mówi Marcin Zalewski, jeden z założycieli nowej sieci.

Nowa kawiarnia zaczyna pracę codziennie już o 7.30 . Poza „czarną” czy „białą” można zamówić w niej śniadanie, a więc kanapki, granole, ciasta, świeżo wyciskane soki. Na wynos można sobie zakupić paczkę ulubionych firmowych ziaren. Bariści doradzą jaką kawę dobrać do poszczególnych metod parzenia oraz urządzeń, w których będzie przygotowywana.

– Włożyliśmy do wspólnego kociołka całą naszą wiedzę i doświadczenie. Mobilny Barista jest ekspertem w dziedzinie kawy, my mamy duże rozeznanie rynku, stworzyliśmy dobrze działającą sieć sushi barów, wiemy jak utrzymać wysokie standardy i powtarzalność – mówi Urszula Olechno, współwłaścicielka the White Bear Coffee  i założycielka Koku Sushi.

Franczyza White Bear Coffee

Sieć nowych kawiarni będzie rozwijana w oparciu o system franczyzowy.

– Planujemy działać kompleksowo. Poza sprzedażą kawy, będziemy prowadzić szkolenia dla baristów. Zamierzamy też zająć się dystrybucją urządzeń do wyposażenia kawiarni i restauracji. Mamy własny show room, w którym prezentujemy kawiarskie akcesoria potrzebne do otwarcia lokalu: młynki do kawy, ekspresy. Gwarantujemy konkurencyjne ceny, a co za tym idzie – niższy wkład początkowy na otwarcie kawiarni – dodaje.

Model biznesowy skierowany jest do przedsiębiorców chcących uruchomić lokal w miastach miast liczących od 30 tys. do 150 tys. mieszkańców. – Uważamy, że istnieje duża nisza w tym właśnie segmencie rynku, a zamiłowanie do dobrej kawy nie jest tam inne niż w wielkich aglomeracjach – dodaje Urszula Olechno.

Kolejny lokal Białych Niedźwiedzi powinien pojawić się na mapie Polski nie później niż za pół roku. Zgłaszają się już zainteresowani współpracą inwestorzy.