Metropolitan Investment: wybór odpowiedniego formatu to klucz do sukcesu

Polski rynek nieruchomości handlowych jest coraz bardziej zróżnicowany pod względem formatów. O tym, jakie obiekty się sprawdzają oraz w co warto inwestować opowiada w rozmowie z redakcją Retailnet.pl Piotr Kret, Manager Biura Komercjalizacji w Metropolitan Investment S.A.

Spółka Metropolitan Investment jest wystawcą jesiennej edycji Shopping Center Forum 2019 CEE.

Galerie handlowe to nie wszystko. Od jakiegoś czasu polski rynek handlowy dynamicznie ewoluuje odpowiadając na zmieniające się warunki i potrzeby konsumentów, tym samym powstaje coraz więcej nowych formatów. Jakie są aktualne trendy w tym obszarze?

Piotr Kret: Duże nasycenie powierzchniami handlowymi, zwłaszcza jeśli chodzi o największe miasta w  kraju, powoduje, że na rynku robi się coraz ciaśniej, a na galerie handlowe powoli nie ma już miejsca. To sprawia, że rynek zwraca się w stronę nowych formatów. Takich, które realizują potrzeby konsumentów i spełniają określone funkcje, dzięki czemu mogą się liczyć na dzisiejszym zróżnicowanym rynku. Tak jest np. z outletami, które w ostatnim czasie zyskują na popularności oraz lokalami usługowymi zlokalizowanymi w parterach ośrodków mieszkalnych, które także wykazują duży potencjał.

Metropolitan Investment specjalizuje się w realizacji różnych formatów. Na jakie obiekty stawiacie?

PK: Oprócz retail parków, które stanowią core naszej działalności oraz obiektów galeryjnych, które także realizujemy w miastach, w których nie ma jeszcze nasycenia tym formatem, swoją uwagę koncentrujemy również na outletach oraz lokalach handlowo-usługowych w atrakcyjnych lokalizacjach. Łącznie realizujemy cztery typy nieruchomości pod brandem Metro, w skład których wchodzą: Galeria Metro, Metro Park, Metro Outlet oraz Metro Retail. Wszystkie nasze obiekty tworzymy w oparciu o dogłębną analizę rynku. Przyglądamy się konkurencji, ale także strukturze demograficznej danej lokalizacji czy samemu otoczeniu inwestycji.

Co istotne słuchamy głosów najemców, których doświadczenia rynkowe po wielu latach rozwoju w naszym kraju są nie do przecenienia. Poza tym szukamy najlepszych lokalizacji i tereny, na których ostatecznie zamykamy przestrzeń handlowo-usługową dla konkurencji. Dzięki temu nasze obiekty odpowiadają na potrzeby lokalnych społeczności i stanowią rozwiązania szyte na miarę. To wszystko plus wybór odpowiedniego formatu stanowi klucz do sukcesu i sposób na tworzenie opłacalnych inwestycji.

Wasze portfolio to już 16 oddanych do tej pory projektów. Jakie obiekty aktualnie realizujecie?

PK: Obecnie intensywne prace prowadzimy w ramach trzech projektów i jednocześnie trzech różnych formatów. W ramach projektu Galeria Metro Kwidzyn, czyli największego obiektu handlowo-rozrywkowego w mieście, który zakłada realizację nieruchomości o blisko 13 tys. m kw. powierzchni użytkowej (GLA), wśród najemców są już m.in. Smyk, Rossmann, Lidl, CCC, Yes, Plus GSM i Mastercom, jesteśmy na etapie podpisywania umów z kolejnymi najemcami i do końca wakacji zakładamy przekroczenie 70 proc. komercjalizacji. Druga inwestycja to projekt Metro Outlet Bydgoszcz, który tworzymy z myślą o klientach szukających wysokiej jakości produktów w przystępnej cenie.

Dlatego na powierzchni 15 tys. m kw. powstanie 60 firmowych sklepów i butików z markami typu premium oraz punkty usługowe, kino, kids play, a w przyszłości także klub fitness. Będzie to nowoczesny kompleks handlowo-usługowy, łączący w sobie przestrzeń outletu z hipermarketem Carrefour. Zakończenie prac w inwestycji planowane jest na I kwartał 2021 roku. Kolejny projekt z pozwoleniem na budowę to Metro Park Wawer. Tutaj również realizujemy zaawansowane rozmowy z najemcami, a proces komercjalizacji obiektu przebiega bardzo sprawnie. W tym przypadku umowy podpisaliśmy już takimi markami jak Pepco i Rossmann, a na koniec wakacji komercjalizacja przekroczy 60 procent. Zakładamy, że budowę rozpoczniemy w tym roku, a otwarcie obiektu nastąpi w IV kwartale 2020 roku.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl