Carrefour konsekwentnie rozwija usługę e-zakupów

Carrefour zapowiada, że już w 2020 roku usługa home delivery ma być dostępna dla wszystkich mieszkańców Francji. Wcześniej, bo do końca tego roku, klienci będą mogli skorzystać z opcji click and collect i odebrać internetowe zakupy w ciągu 2 godzin od złożenia zamówienia. Również w Polsce sieć rozwija opcję e-zakupów na kolejne miasta.

Dostawa do domu, w ramach usługi „Carrefour Livré Chez Vous”, została przetestowana w ubiegłym roku w 52 sklepach Carrefour na terenie Francji, w tym w 23 hipermarketach. Przychody francuskiej sieci z tego tytułu wyniosły ponad 107 mln euro. Władze Carrefour uznały, że warto rozwijać ten projekt.

Home delivery w całym kraju

W tym roku usługa zostanie rozwinięta w kolejnych 42 sklepach, w tym 26 hipermarketach. To umożliwi, do końca 2019 roku, świadczenie usługi home delivery w 45 miastach o zasięgu regionalnym, oraz 30 średniej wielkości. Finalnie, do końca 2020 roku, dostawa do domu będzie dostępna w każdym francuskim mieście o liczbie mieszkańców przekraczającej 10 tys. osób.

W przypadku dużych miast, takich jak Paryż czy Lyon, kompletacją zamówień będą zajmowały się wyspecjalizowane magazyny. W mniejszych lokalizacjach zamówienia będą realizowane bezpośrednio przez poszczególne sklepy.

„Kliknij i zbierz” w ciągu dwóch godzin

Równocześnie Carrefour rozwija także usługę „kliknij i odbierz”, która również będzie dostępna w całym kraju. Usługa ta pozwala klientom odebrać produkty nieżywnościowe w ciągu dwóch godzin od ich zamówienia. Od 23 lipca ta forma robienia zakupów będzie dostępny w każdym hipermarkecie Carrefour, który ma usługę “drive” – czyli punkt odbioru zamówień online. Konkretnie chodzi o 189 hipermarketów zlokalizowanych w całej Francji.

W 2019 r. Carrefour ma w planach zrealizować ok. 813 tys. zamówień nieżywnościowych online, co stanowi gwałtowny wzrost w porównaniu z ponad 29 tys. zamówieniami w 2018 r. W przyszłym roku sieć liczy, że zrealizuje już milion zamówień online.

Carrefour stawia na omnichannel również w Polsce

Carrefour kontynuuje inwestycje w strategię omnikanałową i dalszy rozwój e-grocery w Polsce. W niespełna 3 miesiące od otwarcia internetowego sklepu spożywczego w Katowicach, Carrefour wszedł z ofertą e-grocery na kolejny rynek. W maju sieć uruchomiła internetowy sklep spożywczy w Krakowie.

Kraków to kolejne po Warszawie i Katowicach duże miasto, którego mieszkańcy mogą już skorzystać z usługi zamawiania i dostawy ponad 20 tysięcy różnych produktów spożywczych i przemysłowych dostępnych w e-sklepie spożywczym Carrefour (www.zakupycodzienne.carrefour.pl). Tak dynamiczny rozwój e-zakupów to, jak poinformowali przedstawiciele sieci, wynik przyjętej przez sieć strategii omnikanałowości oraz ambicji Carrefour, aby zostać liderem zakupów internetowych w Polsce.

– Rozszerzamy zasięg naszego e-sklepu spożywczego o kolejne, po Warszawie oraz Katowicach, miasto i debiutujemy na rynku e-grocery w Krakowie. Rozwój Carrefour Polska w segmencie internetowych zakupów spożywczych jest efektem wdrożonej i konsekwentnie realizowanej przez sieć strategii omnikanałowości – mówi Michał Sacha, Dyrektor Marketingu, Digital, IT, E-commerce i Usług Finansowych Carrefour Polska. – Nasze dotychczasowe doświadczenia pokazują, że Polacy przekonują się do kupowania produktów spożywczych przez Internet. Liczymy, że wygodę tej formy dokonywania zakupów w Carrefour docenią także mieszkańcy Krakowa – dodaje.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl