[BADANIE] W e-commerce Rossmann nr. 1

rossmann-microsoft

69 proc. badanych przez Gemius potrafiło wskazać markę e-sklepów z kategorii perfumerii/drogerii internetowych. Zdecydowanie najczęściej wskazywali markę Rossmann – takie wnioski płyną z tegorocznej edycji raportu „E-Commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska”.

W tej kategorii znajdziemy jednak kilku liderów znajomości spontanicznej. Poza wspomnianym Rossmannem (32 proc.) są to również Douglas (19 proc.), iPerfumy (15 proc.) oraz Sephora (15 proc.). Na dalszych miejscach znalazły się Hebe, Drogerie Natura, Allegro czy Avon.

Większość tych marek jest istotnie lepiej rozpoznawanych przez kobiety (poza Rossmann) niż przez mężczyzn. iPerfumy oraz Sephora były częściej rozpoznawane przez osoby z wyższym wykształceniem oraz oceniające sytuację materialną jako dobrą.

Rossmann w modelu omnichannel

Licząca ponad 1,3 tys. drogerii sieć Rossmann stawia na utrzymanie stałego, wysokiego poziomu obsługi klienta. Obecnie batalia o utrzymanie klienta dzieje się w czasie rzeczywistym i cyfrowym. Dlatego firma zdecydowała się na wdrożenie rozwiązania, które usprawni obsługę klientów korzystających z usługi click & collect.

Mając na uwadze zapewnienie klientom najwyższej jakości doświadczeń w punkcie handlowym i przestrzeni on-line, Rossmann zbudował kompleksowy system rozwiązań zapewniających sprawność zarządzania procesami operacyjnymi. Jednym z jego elementów jest linia tabletów Surface Go, wykorzystywana przez pracowników drogerii do obsługi systemu click & collect.

Click & collect w sieci Rossmann

Współczesny klient przyzwyczajony do ciągłego dostępu do internetu podkreśla wygodę i elastyczność zakupów on-line. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom konsumentów, Rossmann wprowadził usługę click & collect, zapewniając możliwość wygodnego zamówienia produktów on-line i odbioru w dowolnym sklepie. Do sprawnej obsług całego procesu potrzebne są wygodne rozwiązania cyfrowe. Pracownicy wyposażeni w tablet Surface Go są w stanie identyfikować zamówienie on-line i kompletować je błyskawicznie dla klientów będących fizycznie w drogerii, już po godzinie od złożenia zamówienia. W ten sposób Rossmann wyszedł naprzeciw oczekiwaniom klientów wybierających popularny kanał e-commerce.

– Dla wielu klientów w dalszym ciągu ważna jest możliwość obejrzenia i dotknięcia produktów osobiście, jednak z drugiej strony oczekują szybkości i jakości obsługi, do której przyzwyczaja ich kanał cyfrowy. Tak, jak zmieniają się zachowania konsumentów, tak muszą zmieniać się sklepy. My pomagamy naszym partnerom nie tylko nadążyć za klientami, ale być o krok przed ich potrzebami – mówi Piotr Sokół, dyrektor Działu Sprzedaży w Rossmann.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl