Apcoa: w parkowaniu najważniejsza jest wygoda i prostota

Boom na urządzenia mobilne trwa już dobre kilka lat i wydaje się, że powoli przeradza się w stały trend. Badania statystyczne pokazują, że samochód nadal jest uznawany za najwygodniejszą formę transportu. 76 proc. ankietowanych wskazało, że korzysta z auta jadąc do supermarketu, 65 proc. wybiera ten środek lokomocji na wyjazdy rekreacyjne, 68 proc. jedzie nim do pracy, a 67 proc. odwozi autem dzieci do szkoły.

Powyższe dane pokazują, że nadal decydujemy się  na korzystanie z samochodu. Jest jednak kilka „ale”… Parkowanie powoduje stres, niedogodności i problemy. Trzy główne czynniki jakie kierowca bierze pod uwagę przy wyborze miejsca do parkowania to: dostępność, koszt, bezpieczeństwo. Klienci gotowi są zapłacić nawet wyższą cenę, jeżeli zostaną spełnione również ich potrzeby emocjonalne.

Jeżeli chodzi o parkowanie, to najważniejsza jest wygoda i prostota. Nie ma wygodniejszego sposobu na wniesienie opłaty za postój niż skorzystanie z aplikacji mobilnego parkowania. Jeżeli spytać użytkowników o najważniejszą i najczęściej wykorzystywaną przez nich funkcję aplikacji płatniczych, niewątpliwie wskażą na możliwość wnoszenia opłat za postój drogą online. Oprogramowanie zainstalowane na smartfonach pozwala na opłacenie faktycznego czasu postoju, uniezależnienie  kierowcy od konieczności posiadania przy sobie gotówki i uwalnia od biegania po okolicy w poszukiwaniu parkometru/kasy – o kolejkach nie wspominając.

Przyszłość parkowania

Apcoa Parking wychodzi swoim klientom naprzeciw, proponując wielofunkcyjną aplikację mobilną Apcoa Flow. Aplikacja Apcoa Flow działa już na ponad 600 parkingach Apcoa w Niemczech, a niedawno została wdrożona we Włoszech, Wielkiej Brytanii i w Szwecji. W Polsce planujemy debiut na czerwiec. Co niezwykle ważne, użytkownik Apcoa Flow będzie mógł z niej skorzystać na każdym z ponad 10 tys. parkingów Apcoa w 13 krajach europejskich, w tym na ponad 400 w Polsce.

Apcoa Flow to przyszłość parkowania. Klienci nie muszą już tracić czasu na planowanie gdzie zaparkują swój pojazd. Wystarczy, że zdecydują o miejscu i czasie wyjazdu. Apcoa Flow może stać się częścią stylu życia. Po rejestracji klient może skorzystać z aplikacji lub serwisu Apcoa Flow, aby znaleźć miejsce parkingowe w pobliżu celu swojej podróży. Dzięki Apcoa Flow klient łatwiej dociera na parking i szybciej go opuszcza, nie martwiąc się o bilety i kasy parkingowe.

Aplikacja Apcoa Flow:

  • Wyszuka miejsce postojowe. Niezależnie od tego, gdzie znajduje się kierowca, znajdzie dla niego najbliższe miejsce do parkowania.
  • Poinformuje kierowcę z wyprzedzeniem o dostępności miejsc parkingowych. Koniec z nieprzyjemnymi niespodziankami po dotarciu do celu podróży.
  • Usuwa niedogodności związane z parkowaniem. Dzięki zdalnej walidacji z użyciem kodu QR lub systemu odczytu tablic rejestracyjnych kierowca bez problemu dojedzie do miejsca postoju i tak samo łatwo je opuści.
  • Umożliwia zapłatę bez konieczności posiadania biletu. Zarejestrowani klienci mogą swobodnie opuścić parking, a opłata następuje przez automatyczne obciążenie karty płatniczej.
  • Rejestruje historię płatności. Klienci mają do swojej dyspozycji dostęp do pełnego zestawienia płatności.
  • Dostarczy wykaz transakcji. Aplikację można zintegrować z każdym systemem parkingowym, można ją również podłączyć do parkingu zarządzanego przez Apcoa Parking, dostarczając odrębny wykaz transakcji dokonanych za pośrednictwem systemu wraz z rozliczeniem finansowym.

Apcoa Flow jest narzędziem skrojonym także na potrzeby branży retail. Daje bowiem możliwości obsługi parkingu z jedną lub wieloma godzinami parkowania gratis, realizacji programów lojalnościowo-bonusowych, dedykowania specjalnych miejsc parkingowych wybranym klientom (np. szerszych lub położonych bliżej głównego wejścia), realizację kampanii „noc zakupów”, Black Friday, połączonych z darmowym parkowaniem dla posiadaczy aplikacji.

Niewątpliwą zaletą Apcoa Flow jest jej sprawna integracja z niemal wszystkimi aplikacjami zewnętrznymi i niemal każdym systemem parkingowym. Warto również wspomnieć o znacznych oszczędnościach w kosztach produkcji biletów parkingowych, czy zużyciu urządzeń, ponieważ kontrola dostępu na parking i pobierania opłat odbywa się w formie cyfrowej.

Wizja

Świat wokół nas się zmienia. Chcemy współtworzyć inteligentne miasta, w których ruch i parkowanie nie wiążą się z niedogodnościami, lecz stanowią przyjemną część miejskiego stylu życia. Naszym celem jest budowa dynamicznego ekosystemu, w którym nasze usługi łączą klientów, partnerów, pojazdy i parkingi.

Apcoa Flowto cyfrowa usługa, która zupełnie zmienia oblicze podróży. Nie chodzi już jedynie o to, aby dotrzeć do wyznaczonego celu. Liczy się to, aby dotrzeć tam jak najłatwiej i bez stresu. Apcoa Flow stanie się niezbędnym elementem podróżowania, ponieważ minimalizując problemy związane z parkowaniem, tworzy pozytywne doświadczenie podróży. Buduje to lojalność po stronie klientów, co przekłada się na wzrost przychodów.

Apcoa Flow w inteligentny i kompleksowy sposób usprawnia proces parkowania, do minimum ograniczając zaangażowanie kierowców, a tym samym podnosząc komfort podróży. Kierowcy nie muszą dłużej martwić się o to jak i gdzie parkować.

Apcoa Flow zmienia reguły gry. Z Apcoa Flow liczy się sama podróż, a parkowanie schodzi na dalszy plan. Rozbudowana oferta naszych usług harmonijnie wpisuje się w cyfrowy styl życia klientów, a nam pozwala wspierać kontrahentów w rozwoju ich działalności.

Apcoa Parking Polska

Jest częścią Grupy Apcoa z główną siedzibą w Niemczech, będącej  największym zarządcą obiektów parkingowych w Europie, prowadzącym działalność w 13 krajach z przychodami ponad 1 mld Euro rocznie. Obiekty, którymi zarządza, wyposaża w najnowocześniejszy i niezawodny sprzęt parkingowy renomowanych międzynarodowych producentów. Apcoa Parking jest dzisiaj wiodącym zarządcą powierzchni parkingowych przy obiektach handlowych w Polsce, świadcząc swoje usługi, m.in. dla takich liderów rynku jak: Lidl, Jeronimo Martins (Biedronka), Netto, Tesco, Carrefour, Społem, Aldi czy Kaufland. Wśród zarządzanych przez firmę parkingów można także wymienić Galerię Kazimierz, Nowy Plac Unii, Lublin Plaza i Rybnik Plaza, Renomę, Galerię Alfa, Blue City, Galerię Sfera, Nową Stację Pruszków, czy Praski Koneser.

Autorem tekstu jest Maciej Zawadzki, Prezes Apcoa Parking Polska Sp. z o.o. Firma jest wystawcą Shopping Center Forum 2019 CEE

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl