Millenialsi kochają luksus. Gucci na topie

Rośnie popyt na luksusowe marki, a także sportową odzież z wyższej półki. Wszystko dzięki pokoleniu Millenialsów. Najbardziej zyskują na tym takie marki jak Gucci, Louis Vuitton i Chanel, a także Yeezy, Off-White i Nike.

Według raportu Luxury Resale Report 2019 przygotowanego na podstawie danych z platformy internetowej TheRealReal, która specjalizuje się w sprzedaży luksusowych marek, Gucci była najczęściej wyszukiwaną marką w ciągu ostatniego roku. Włoska marka zanotowała pod tym względem aż 78 proc. wzrost w porównaniu z rokiem ubiegłym.

RealReal: Millenialsi stawiają na luksus

Zdecydowanie najszybciej zainteresowanie tą luksusową marką rośnie wśród konsumentów z grupy wiekowej 18-34 lata, czyli wśród przedstawicieli pokolenia Millenialsów. Po piętach Gucci depczą Louis Vuitton i Chanel, które zajęły drugą i trzecią pozycję w tym zestawieniu, przy czym ta pierwsza marka zwiększa przewagę nad drugą aż o 225 proc. Wśród pięciu najpopularniejszych luksusowych marek znalazły się jeszcze Prada i Hermès.

– Gucci z powodzeniem stworzył markę, która odzwierciedla wartości rosnącej grupy społeczeństwa – komentuje Rati Levesque, dyrektor operacyjny RealReal. – Firma podjęła odważne decyzje, takie jak zrezygnowanie ze sprzedaży futer, organizuje także akcje społeczne, czy wspiera walkę o równość płci. To, w połączeniu z odważną polityką całej firmy, który wyróżnia ją na tle licznej konkurencji walczącej o przychylność klientów z pokolenia Millenialsów sprawiło, że Gucci stało się luksusową marką nowej generacji – dodaje.

Raport wykazał również, że rośnie popyt na sportową/uliczną odzież z wyższej półki.  W tej grupie najpopularniejszymi markami są Yeezy, następnie Off-White i Nike, a następnie Supreme i Adidas.

Deloitte: liderzy umacniają swoją pozycję

Jak wynika z kolei z raportu Global Powers of Luxury Goods 2019, przygotowanego przez Deloitte, w minionym roku obrotowym pierwsze miejsce wśród 100 największych producentów dóbr luksusowych ponownie zajął francuski koncern LVMH, w którego portfolio znajdują się,  m.in. Louis Vuitton czy Marc Jacobs. Na podium, podobnie jak rok temu, znalazł się także koncern kosmetyczny Estée Lauder oraz producent, m.in. biżuterii i zegarków Compagnie Financiere Richemont. W TOP 10 zadebiutowała firma Chanel Limited, a z kolei wypadł z niej Ralph Lauren Corporation. Pierwsza dziesiątka zanotowała wzrost na poziomie 14,2 proc., a więc większy niż wzrost przychodów TOP 100. Producenci z TOP 10 wygenerowali w sumie 48,2 proc. sprzedaży całej pierwszej setki.

W raporcie znalazło się również podsumowanie TOP 20, przedstawiające najszybciej rozwijające się firmy w tej branży. W tym roku miejsce lidera ponownie zajęła firma Canada Goose Holdings Inc., której przychody w ciągu roku wzrosły o 46,4 proc., a w latach 2015-2017 o 42,6 proc. Drugie miejsce zajął amerykański koncern Coty Luxury ze wzrostem na poziomie 25,1 proc.

Najwięcej spółek w zestawieniu to tradycyjnie producenci ubrań i butów (38 firm), ale największy wzrost sprzedaży zanotowali producenci kosmetyków i perfum (o 16,1 proc.). Z kolei najwyższą rentowność sprzedaży tradycyjnie osiągnęły firmy oferujące różnorodny asortyment dóbr luksusowych (13,3 proc.).

Najliczniejszą reprezentację stanowią firmy z Włoch (24 ), USA (14) oraz Wielkiej Brytanii (10). Producenci z Włoch odpowiadają jednak za zaledwie 14 proc. przychodów ze sprzedaży dóbr luksusowych, gdyż są to przede wszystkim dużo mniejsze firmy rodzinne, w których średnia wartość sprzedaży dóbr luksusowych wynosi 1,4 mld dolarów. Największy udział w sprzedaży mają firmy francuskie (23,5 proc.), które zanotowały także największy wzrost rok do roku (o 18,7 proc.)

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl