E-commerce napędza wyniki Adidasa

Niemiecka marka Adidas osiągnęła w II kwartale bieżącego roku finansowego 4 proc. wzrost obrotów w porównaniu do analogicznego okresu 2018 roku. Wyniosły one 5,5 mld euro. Duża w tym zasługa szybko rosnącej sprzedaży w kanale e-commerce.

W badanym okresie sprzedaż w kanale internetowym wzrosła aż o 37 proc. Firma zanotowała także dynamiczny wzrost przychodów na rynku chińskim. To przełożyły się na poprawienie zysku operacyjnego o 9 proc. rok do roku. Obecnie wynosi on 643 mln euro. Marża operacyjna wzrosła w tym okresie o 11,7 proc.

Adidas stawia na e-commerce

W najbliższym czasie Adidas chce zarabiać na sprzedaży w kanale e-commerce ok. 4 mld euro rocznie. Jeszcze 2 lata temu przychody z tego kanału wynosiły 1,6 mld euro. Jednak dynamika sprzedaży online jest bardzo duża. Warto przypomnieć, że w 2017 roku wyniosła ona 57 proc. Jak zapowiada Kasper Rorsted, prezes marki Adidas, to dopiero początek cyfrowej rewolucji.

– Chcemy osiągnąć przychody ze sprzedaży internetowej na poziomie przekraczającym 4 mld euro. To oznacza zmianę strategii. Z pewnością zamkniętych zostanie część sklepów stacjonarnych, a znaczna część budżetu inwestycyjnego zostanie przeznaczona na rozwój sprzedaży online. E-sklep to nasz najważniejszy sklep na świecie – zapowiada Kasper Rorsted.

Rozwój sprzedaży w Polsce

W Polsce sprzęt i odzież marki Adidas można znaleźć zarówno w sklepach własnych marki, które często zlokalizowane są w centrach handlowych, jak również w sklepach multibrandowych. Firma prowadzi także dedykowany polskiemu rynkowi sklep internetowy. Dostawy realizowane są za pośrednictwem firmy kurierskiej. Istnieje także opcja osobistego odbioru e-zakupów w sklepie stacjonarnym w ramach usługi click&collect.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl