[RAPORT] Branża e-commerce rośnie w siłę. Padł kolejny rekord

Branża e-commerce w Polsce przeżywa dynamiczny rozkwit. Jej wartość w naszym kraju szacowana jest obecnie na ponad 40 miliardów złotych i wszystko wskazuje na to, że kolejne lata przyniosą nam w tej statystyce kolejne rekordowe wzrosty. W Polsce powstała także rekordowa liczba nowych e-sklepów.

Wg. badań Gemius w 2018 roku ponad połowa polskich internautów skorzystała z usług e-sklepów – co ciekawe większość z nich uczyniła to korzystając z urządzenia mobilnego (smartphone’a lub tabletu).

Dynamiczny rozwój e-handlu na świecie

Rynek e-commerce rozwija się dynamicznie na całym świecie. Pokazuje to analiza branżowa firmy Planet Retail , która mówi, że już w pespektywie najbliższych 5 lat zmieni się układ sił i pozycja najsilniejszego globalnego gracza w obszarze e-commerce. Obecnie ta pozycja należy do amerykańskiego giganta Wallmart, jednak analitycy przeiwują, że do 2022 roku wyprzedzi go inny gigant firma Alibaba, której przychody mają wzrosnąć aż do 700 mld dol. w ciągu najbliższych 5 lat.

Dla porównania na polskim podwórku nadal potentatem jest grupa Allegro, która w ciągu najbliższych 5 lat ma zanotować wzrost sprzedaży do wartości 23 mld euro.

Przedsiębiorcy przenoszą biznes do sieci – rekordowa liczba e-sklepów

Nie dziwi więc fakt, że obecnie w Polsce obserwujemy gwałtownie rosnącą liczbę sklepów internetowych. Trudno oprzeć się wrażeniu, że część sprzedawców decyduje się na handel w sieci, jednocześnie likwidując stacjonarna placówkę.

Wedle szacunków na koniec czerwca br. liczba sklepów wyniosła 31,7 tys. co stanowi wzrost o blisko 2,8 tys. sklepów. To więcej niż zwykle powstaje ich przez cały rok. To także najwyższy wynik na polskim rynku sprzedaży internetowej od wielu lat.

Jak wynika z danych Bisnode, ogółem licząc od czerwca, w ostatnich 12 miesiącach Polacy zarejestrowali 5013 sklepów internetowych przy jednoczesnym wykreśleniu 2224 działalności. To rekordowa wartość założonych punktów. Dzisiaj możemy mówić o prawdziwym rozkwicie działalności w sieci.

Na wzrost liczby sklepów internetowych, jak również samego znaczenia handlu przez Internet ma wpływ kila czynników. Bez wątpienia ograniczenie handlu w niedzielę, co składnia przedsiębiorców do przeniesienia działalności do Internetu, ale również upodobania Polaków do wygody. Sklepy internetowe oprócz atrakcyjnych cen coraz częściej oferują klientom liczne udogodnienia: darmowe zwroty, szybkie płatności, sprawne działanie i wyszukiwanie.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl