Amerykańska marka Guess wzmacnia swoją pozycję w Europie

Amerykańska marka Guess zanotowała w II kwartale bieżącego roku finansowego ponad 557 mln funtów przychodów. Zysk netto wyniósł w tym okresie 20,6 mln funtów. W samej Europie przychody wzrosły o 9,1 proc. W Polsce sieć posiada ponad 50 sklepów.

W II kwartale 2019 roku, który zakończył się 3 sierpnia, Guess osiągnął 557,69 mln funtów. W analogicznym okresie roku poprzedniego było to 527,18 mln funtów.

Pomimo wzrostu przychodów, amerykańska marka modowa zanotowała niewielki spadek zysków netto. Spadły one o 0,8 proc. i wyniosły 20,6 mln funtów (rok wcześniej było to 20,8 mln funtów).

Guess: Europa napędza wyniki spółki

Amerykańska marka może pochwalić się solidnym wzrostem sprzedaży na rynku europejskim. Przychody w II kwartale wzrosły tutaj o 9,1 proc. (14,1 proc. licząc po stałym kursie walut).

Dla porównania, na rynkach amerykańskich, przychody wzrosły w tym czasie o 0,9 proc. (1,2 proc.  licząc po stałym kursie walut). Najszybciej rosła sprzedaż hurtowa, która wzrosła aż o 22,3 proc. W Azji natomiast Guess zyskał 0,6 proc. (5,2 proc. po stałych kursach walut), pomimo że sprzedaż like for like spadła tam o 13 proc.

– Jestem bardzo zadowolony z wyników finansowych za drugi kwartał, które przyczyniły się do silnego wzrostu zysku operacyjnego – skomentował Carlos Alberini, dyrektor generalny Guess. Z prognoz przedstawionych przez zarząd spółki, w III kwartale globalne przychody mają wzrosnąć o 2-3 proc. rok do roku. W całym 2020 roku amerykańska marka liczy na wzrost przychodów na poziomie 3-3,5 proc.

Globalna ekspansja Guess, również w Polsce

Guess posiada ok. 1,8 tys. sklepów w ponad 95 krajach na świecie. W Polsce marka zadebiutowała w 2012 roku otwierając pierwszy flagowy sklep w Warszawie. Choć tak naprawdę pierwszy sklep marki został otwarty już w 2009 roku, ale wtedy jeszcze na zasadach franczyzy. W ciągu 6 lat sieć w Polsce urosła do blisko 50 salonów. Rocznie marka otwiera na polskim rynku ok. 10 nowych sklepów. Salony Guess powstają zarówno w nowych, jak i istniejących centrach handlowych, a także w outletach. Obroty Guess w 2017 roku wyniosły 2,36 mld dolarów, czyli niemal 2 mld euro i z roku na rok rosną.

Założona w 1981 r. marka Guess rozpoczęła swoją działalność jako firma specjalizująca się w denimie. Intensywny rozwój firmy na przestrzeni lat pozwolił jej stać się obecną na całym świecie marką lifestylową. Obecnie Guess, Inc. prowadzi globalną sprzedaż, dystrybucję i licencjonuje kolekcje odzieży, denimu, torebek, zegarków, obuwia oraz innych powiązanych produktów konsumenckich.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl