H&M będzie sprzedawało produkty innych marek

Szwedzka marka H&M zamierza oferować produkty innych marek. To nie tylko sposób na zwiększenie sprzedaży i przyciągnięcie nowych klientów, ale również rzucenie rękawicy takim graczom jak brytyjskie Asos czy niemieckie Zalando.

Jak donosi Reusters, to rewolucyjna zmiana w 72 letniej historii tej marki. Na razie H&M zamierza wdrożyć to rozwiązanie w formie testów. Z drugiej strony, inne brandy należące do Grupy H&M, czyli & Other Stories i Arket, już obecnie oferują nie tylko własne wyroby, ale również produkty zewnętrznych marek. I to zarówno w swoich sklepach stacjonarnych, jak i online.

Decyzja drugiej największej na świecie marki odzieżowej (po należącej do Inditexu marce Zara) o rozszerzeniu swojej oferty, to skutek gorszych wyników osiąganych przez H&M w ostatnich 3 latach. Spowolnienie odczuwalne było zwłaszcza w sklepach stacjonarnych. Na razie nie znamy szczegółów, jak cały proces będzie wyglądał w rzeczywistości, ani jak długo potrwają testy.

H&M tnie plany inwestycyjne

W I półroczu bieżącego roku finansowego przychody szwedzkiej Grupy H&M wzrosły o 11 proc. i wyniosły w przeliczeniu ok. 5,5 mld euro. Przy zachowaniu stałych kursów walut wzrost wyniósł 6 proc. W tym okresie sprzedaż online wzrosła o 27 proc.

– Sprzedaż rozwija się dobrze na większości rynków, na których jesteśmy obecni. Największy wzrost odnotowaliśmy w takich krajach, jak USA, gdzie zwiększyliśmy sprzedaż o 17 proc., w Meksyku o 25 proc., w Indiach o 39 proc., w Rosji o 19 proc., czy w Polsce o 11 proc. Mówimy o wzrostach w lokalnych walutach. Rozwinęliśmy się także w Wielkiej Brytanii i Szwecji, gdzie zwiększyliśmy udziały w rynku pomimo trudnych warunków biznesowych panujących w tych krajach – komentuje Karl-Johan Persson, prezes H&M.

Gorzej przedstawia się sytuacja w przypadku uzyskanego zysku. Ten spadł w ujęciu rok do roku o 1,3 proc. i wyniósł ok. 550 mln euro. To, a także postępujący proces transformacji w kierunku bardziej cyfrowych rozwiązań sprawił, że tegoroczne plany inwestycyjne związane z otwieraniem nowych sklepów stacjonarnych zostały mocno okrojone. Pierwotnie zakładano, że w 2019 roku H&M otworzy ok. 175 sklepów netto. Teraz te założenia zostały mocno zrewidowane. Szwedzka firma zapowiada, że w bieżącym roku sieć powiększy się o 130 sklepów netto, czyli 45 mniej niż zakładano.

Władze Grupy H&M zapowiadają kontynuację optymalizacji portfela sieci sprzedaży i dostosowanie oferty do potrzeb klientów, którzy coraz chętniej robią zakupy online. W tym celu sprzedaż internetowa zostanie uruchomiona w kolejnych krajach. Systematycznie wprowadzane będą także nowe udogodnienia.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl