Fine Wine otwiera sklepy w dwóch galeriach Gemini Park

Marka Fine Wine wchodzi aż do dwóch centrów handlowych Gemini Park. Nowe sklepy otwarto właśnie w Bielsku-Białej oraz Tychach.

Polska sieć sklepów Fine Wine inwestuje w lokale w Gemini Park Bielsko-Biała i Gemini Park Tychy. Wrzesień przyniósł jednoczesne ich otwarcie w obu lokalizacjach. W sumie marka wynajęła 73 m kw. – 38 mkw. w bielskiej galerii i 35 mkw. w tyskiej.

Fine Wine to sklepy proponujące swoim klientów szeroki wybór win z całego świata, ale także innych alkoholi, w tym chociażby whisky, ginów czy armaniaków. W ofercie można znaleźć wina dostawców z Ameryki Południowej, Australii, Afryki oraz Europy. W sumie w portfolio marki znajdziemy ponad 1200 etykiet win wyselekcjonowanych przez wybitnych sommelierów.

Dla Gemini Park Bielsko-Biała i Gemini Park Tychy są to pierwsze sklepy tego typu w ofercie, które poszerzają tenant-mix przede wszystkim segmentu spożywczego. – Fine Wine dopełnia ofertę bielskiej i tyskiej galerii, tworząc miejsce, w którym doskonale odnajdzie się zarówno koneser win i innych trunków, jak również osoba poszukująca np. unikalnego prezentu na różne okazje. Sklepy tej marki tworzą unikalną przestrzeń, w której możemy dowiedzieć się więcej o winach, ich produkcji czy pochodzeniu, o czym opowiadają eksperci  – mówi Joanna Zemczak, Senior Lease Manager w Gemini Holding.

Dla obu galerii pojawienie się Fine Wine w ofercie jest elementem realizowanych w ostatnich miesiącach intensywnych działań leasingowych. W Bielsku-Białej to już 6. nowy najemca, który otworzył w tym roku swój sklep w obiekcie – oprócz Fine Wine oferta galerii wzbogaciła się o kawiarnię Costa Coffee, Only, Tatuum, Dealz oraz Škoda Outlet Korczyk. W najbliższych planach jest jeszcze otwarcie restauracji Silver Dragon.

Także w Tychach Fine Wine wpisuje się w rozwój oferty galerii. W 2019 roku, w tym największym centrum handlowym w Tychach, otwarto już 7 nowych sklepów o łącznej powierzchni ponad,2,5 tys. m kw., takich marek jak Dealz, Carry, Top Secret, Konsimo, DlaSpania, Wisienka na Torcie i NC+. W planach też są kolejne, chociażby salon Esotiq czy restauracja Mihiderka.

Więcej marek w centrach handlowych Gemini Park

– Oferta handlowa centrów Gemini Park dynamicznie się rozwija. Powierzchnie w obu obiektach cieszą się dziś dużym zainteresowaniem ze strony rynku i uważane są przez najemców za atrakcyjne, z dużym potencjałem. Wpływ na to mają m.in. wyniki, jakie osiągają galerie. W przypadku Gemini Park Tychy jest to udany debiut rynkowy, a w przypadku Gemini Park Bielsko-Biała rosnąca liczba odwiedzających oraz rosnące obroty – mówi Joanna Zemczak.

I faktycznie, potencjał inwestycyjny obu centrów jest dziś duży. Gemini Park Tychy w rok udało się skutecznie osadzić na lokalnym rynku. W efekcie, w pierwszym roku działalności centrum odwiedziło aż 4,4 mln klientów. 2019 rok z kolei przynosi wzrosty. W tych miesiącach, w których centrum handlowe może porównać się już rok do roku, footfall rośnie nawet o 18 proc., a obroty o 26 proc. Wpływ na to ma zarówno konsekwentnie realizowana strategia leasingowa i dobrze skomponowany pod rynek tenant-mix, jak również skuteczne działania marketingowe pozycjonujące obiekt jako galerię rodzinną.

Także Gemini Park Bielsko-Biała ma czym przyciągnąć. Od rozbudowy w 2014 roku centrum handlowe podwoiło liczę klientów. W efekcie, tylko w 2018 roku odwiedziło je 5,3 mln klientów. Koniec minionego roku przyniósł galerii wzrost liczby klientów o 1,2 proc., dzięki czemu centrum utrzymało się aż 3-punkty proc. ponad indeksem krajowym i 2,4 punktu proc. ponad indeksem footfall dla woj. śląskiego, jaki notuje Reindex.

Także obroty w 2018 r. vs 2017 r. wzrosły do rekordowego poziomu 11 proc. 2019 rok przynosi tylko umocnienie tego trendu, co podobnie jak w przypadku Gemini Park Tychy, jest zasługą rozwoju oferty i jej dopasowania do lokalnego rynku oraz udanego pozycjonowania jako galerii rodzinnej, ale z mocnym akcentem fashion. Nie bez znaczenia są także zmiany, jakie zachodzą w galerii, w tym rozwój oferty rozrywkowej w ostatnich latach oraz plany inwestycje, związane chociażby z przebudową food court’u.

Doceniają to najemcy, także Fine Wine. – Galerie handlowe zdecydowanie wpisują się w nasze plany rozwoju sprzedaży na rynku detalicznym dóbr luksusowych. Dzięki nim chcemy zaistnieć w świadomości rosnącej grupy klientów i wyjść im naprzeciw. Salony w Galeriach Gemini w Bielsku Białej i Tychach pozwolą nam być lepiej postrzeganym i rozpoznawalnym brandem – mówi Janusz Mizera, specjalista ds. rozwoju rynku Fine Wine.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl