EPP sięga po nieszablonowe rozwiązania

Potrzeby gości galerii handlowych ewoluują. Obecnie oczekują oni wydarzeń i imprez wykraczających poza standardowy repertuar rozrywkowy. Mimo, że kultura coraz częściej pojawia się w centrach handlowych, to zwykle są to działania jednorazowe i nie stanowią elementu długofalowej strategii. Seria koncertów muzyki klasycznej proponowanych przez EPP, największego operatora centrów handlowych w Polsce, przenosi na rodzimy grunt modę na upowszechnianie kultury wysokiej i prezentowania jej w nietypowych miejscach.

– Działania animacyjne, służące społecznej aktywizacji prowadzone w galeriach EPP w niehandlowe niedziele pokazały, że Polacy chętnie przychodzą do centrum handlowego w dni bez handlu. Galeria handlowa jest dla nich przyjaznym miejscem, w którym poznają bogactwo życia lokalnej społeczności, dzielą się swoimi pasjami i zarażają nimi innych. Program obejmujący koncerty, dni z planszówkami i imprezy sportowe, który rozpoczęliśmy w Kielcach, ewoluował i angażował nowych uczestników, w tym instytucje kulturalne w miastach, w których są nasze galerie. Z czasem postanowiliśmy podnieść poprzeczkę i wprowadzić całą serię cyklicznych wydarzeń kulturalnych. Zachętą było powodzenie animacji oraz entuzjastyczne reakcje partnerów i uczestników. W Galerii Młociny postawiliśmy na wysoką kulturę i zaprosiliśmy utalentowanych artystów, szczycących się międzynarodowymi osiągnięciami – mówi Wojciech Gepner, community director w EPP.

Hala Hutnik przyciąga klientów

Wyróżnikiem Galerii Młociny, nalężącego do EPP najnowszego obiektu handlowego w Warszawie, jest Hala Hutnik – część strefy gastronomicznej, której wystrój nawiązuje do industrialnej historii Bielan. Widne i położone blisko ogrodu na dachu miejsce spotkań wyposażono w odrębną scenę, którą można łatwo adaptować do organizacji różnego rodzaju wydarzeń kulturalnych, w tym przedstawień oraz koncertów.

– Wybór Hali Hutnik daje nam szansę na upowszechnienie muzyki klasycznej wśród szerokiej publiczności. Łączymy komercję z kulturą w niespotykanej dotychczas w galerii handlowej skali. Ta wyjątkowa, nieszablonowa propozycja zagospodarowania wolnych niedziel umożliwia zniesienie barier związanych z dostępem do ambitnej kultury. Dzięki temu, że wydarzenia mają niezobowiązujący charakter, nasi goście mogą zachowywać się swobodniej, nie wymagamy od nich wyszukanych wieczorowych kreacji, a w trakcie koncertu mogą korzystać ze strefy gastronomicznej. Liczymy na to, że klasyczny repertuar wywoła pozytywne reakcje również u osób, które nie zaliczają się do grona stałych bywalców sal koncertowych – zauważa Wojciech Gepner.

W ramach serii niedziel z muzyka klasyczną Galeria Młociny zaprosiła do Hali Hutnik m.in. utalentowanych pianistów uczestniczących w kwalifikacjach do XVIII Międzynarodowego Konkursu Chopinowskiego 2020. Koncertom towarzyszyć będą spektakle i animacje dla dzieci.

– Seria koncertów w Galerii Młociny, stanowiąca kolejny element programu społecznej aktywizacji w centrach handlowych, poszerza zakres naszych działań. Wszystkie niedziele z muzyką w Hali Hutnik są zupełnie darmowe i mają przyciągać jak najszerszą publiczność, która będzie miała okazję poznać utalentowanych artystów, prezentujących repertuar najwybitniejszych klasyków polskiej muzyki poważnej. Nasi goście poznają ich twórczość w świetnie zaaranżowanym i zachęcającym do spotkań, nowoczesnym, industrialnym otoczeniu. Liczymy na to, że Hala Hutnik stanie się ważnym punktem na kulturalnej mapie Warszawy oraz magnesem przyciągającym publiczność spragnioną ambitnych koncertów i spektakli – mówi Wojciech Gepner.

Trend aranżacji imprez kulturalnych w wyjątkowych miejscach, w których muzyka klasyczna pojawia się po raz pierwszy, staje się coraz bardziej popularny na świecie. W Wielkiej Brytanii działa fundacja, która zaprasza na koncerty do kawiarni i pubów, a w 2016 r. specjalną nagrodę Royal Philharmonic Society otrzymała tam orkiestra popularyzująca muzykę klasyczną na parkingach, szkołach oraz placach zabaw.

EPP jest największym w Polsce właścicielem centrów handlowych pod względem wielkości posiadanej powierzchni najmu brutto (GLA) z nieruchomościami o wartości 2,6 mld euro. Spółka działa według formuły REIT, a jej portfel obejmuje 24 obiekty handlowe, sześć lokalizacji biurowych oraz jeden projekt wielofunkcyjny w realizacji o łącznej powierzchni GLA wynoszącej ponad milion mkw. Nieruchomości EPP położone są w najbardziej atrakcyjnych dla handlu miastach w Polsce. Celem EPP jest budowanie wartości dla akcjonariuszy i zapewnianie konsumentom pozytywnych doświadczeń zakupowych. Spółka notowana jest na giełdach w Johannesburgu (JSE) i Luksemburgu (Euro MTF).

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl