H&M dywersyfikuje kanały sprzedaży

Grupa H&M przejęła większościowy pakiet udziałów w szwedzkim start-upie Sellpy, którego działalność koncentruje się na koncepcji re-commerce. Polega ona na odsprzedaży używanych ubrań poprzez internetową platformę. To kolejny pomysł szwedzkiej marki na dodatkowe wzmocnienie swojej obecności w branży fashion, a także wsparcie proekologicznej idei gospodarki zamkniętego obiegu.

Sellpy zostało założone w 2014. Firma od początku wzbudziła zainteresowanie H&M. Od 2015 roku szwedzki potentat zainwestował w ten projekt ok. 14,8 mln funtów. Kolejne 5 mln ma zainwestować w ciągu następnych lat. Pieniądze mają zostać przeznaczone przede wszystkim na międzynarodową ekspansję Sellpy, głównie na rynku niemieckim. Obecnie H&M posiada już ponad 70 proc. udziałów w tym przedsięwzięciu.

– Inwestujemy w Sellpy, ponieważ mocno wierzymy w tę firmę i jej założycieli. Sellpy ma unikalny model biznesowy, który doskonale wpisuje się w wizję Grupy H&M mającą na celu wspieranie idei gospodarki zamkniętego obiegu – mówi Nanna Andersen, szef CO: LAB.

H&M szuka pomysłów na zwiększenie sprzedaży

Niedawno informowaliśmy, że H&M zamierza również oferować produkty innych marek. To nie tylko sposób na zwiększenie sprzedaży i przyciągnięcie nowych klientów, ale również rzucenie rękawicy takim graczom jak brytyjskie Asos czy niemieckie Zalando.

Jak donosi Reusters, to rewolucyjna zmiana w 72 letniej historii tej marki. Na razie H&M zamierza wdrożyć to rozwiązanie w formie testów. Z drugiej strony, inne brandy należące do Grupy H&M, czyli & Other Stories i Arket, już obecnie oferują nie tylko własne wyroby, ale również produkty zewnętrznych marek. I to zarówno w swoich sklepach stacjonarnych, jak i online.

Decyzja drugiej największej na świecie marki odzieżowej (po należącej do Inditexu marce Zara) o rozszerzeniu swojej oferty, to skutek gorszych wyników osiąganych przez H&M w ostatnich 3 latach. Spowolnienie odczuwalne było zwłaszcza w sklepach stacjonarnych. Na razie nie znamy szczegółów, jak cały proces będzie wyglądał w rzeczywistości, ani jak długo potrwają testy.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.