Empik.com notuje ponad 10 mln wizyt miesięcznie

empik-future-store-krakow-2

Empik.com, jeden z pierwszych sklepów internetowych w Polsce, zaczął działać w październiku 1998 roku. Dziś na tej stronie rejestrowanych jest ponad 10,34 mln wizyt miesięcznie. 4,4 miliona użytkowników korzysta z programu Mój Empik. Oferowanych jest 2 miliony produktów w 16 kategoriach. Użytkownicy pobrali już ponad 1 milion razy mobilną aplikację Empik, a poprzez innowacyjną platformę marketplace odnotowano już ponad 500 tys. zamówień w ciągu dwóch lat od startu.

Przez 21 lat działalności ten jeden z najpopularniejszych e-sklepów w Polsce rozrastał się, powiększając swój asortyment, aby wspierać rozmaite pasje i zainteresowania swoich klientów. W tym czasie, wraz z dynamicznym rozwojem handlu elektronicznego, zmieniały się także zachowania i zwyczaje zakupowe Polaków.

– Zakupy w Internecie umożliwiają także kupowanie w niedzielę, gdy handel stacjonarny nie jest możliwy. Internet ułatwia zaspokajanie motywacji ukierunkowanych na zdobywanie informacji i zaspokajanie potrzeb emocjonalnych. Podejmowanie decyzji zakupowych w Internecie powiązane jest bowiem z przeglądaniem niezliczonej oferty usług. Umożliwiają one zdobycie wielu ciekawych informacji. Nadmiernie zapracowanym Polakom oferują możliwość odpoczynku, zajęcia się różnymi przyjemnościami – komentuje dr Jacek Buczny Uniwersytet SWPS, Wydział Psychologii.

Trzeci polski sklep internetowy

 Według danych Gemius za wrzesień 2019, Empik.com jest 3. najpopularniejszym polskim sklepem internetowym. W badanym okresie Empik.com odnotował niemal 66,9 milionów odsłon (dokładnie 66 885 282) oraz prawie 20. procentowy wzrost liczby użytkowników (tzw. real users) względem analogicznego okresu roku ubiegłego (dokładnie 19,73 proc.)​. Dane nie obejmują Aliexpress.com oraz aplikacji mobilnej Rossmann PL.

Strategia omnichannel oraz unifikacja usług online i offline

Jesienią 2019 mijają też dwa lata od uruchomienia unikalnej usługi usługi ekspresowej realizacji i odbioru zamówień. Ta usługa daje klientom możliwość zdalnego sprawdzenia w wybranym salonie Empiku dostępności towaru – w aplikacji mobilnej lub poprzez stronę empik.com – zarezerwowania go i odebrania w sklepie w ciągu zaledwie 2 godzin! To forma realizacji zakupów, zyskująca coraz większą popularność wśród klientów (+38 proc. rok do roku) jest elementem strategii omnichannel Empiku. Wraz z programami Mój Empik i Empik Premium to doskonały przykład spajania światów online i offline – z korzyścią dla użytkowników.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl