Nowy sklep sieci Zara naszpikowany innowacyjnymi rozwiązaniami

Zara ponownie otwiera swój sklep w Centrum Handlowym Bonarka City Center w Krakowie. Sklep posiada ponad 3,5 tys. mkw.  powierzchni i został wzbogacony m.in. o zautomatyzowany punkt odbioru zamówień online.

Nowa przestrzeń zawiera najnowsze technologie zorientowane na klienta, aby zapewnić sprawniejsze i wygodniejsze zakupy, a jednocześnie postawić kolejny krok w kierunku zintegrowanego modelu sklepów stacjonarnych i sklepu internetowego marki.

Zara łączy świat online i offline

Jednym z najbardziej wyróżniających się przykładów jest nowy zautomatyzowany punkt odbioru zamówień online, który umożliwia klientom odbiór zamówień poprzez zeskanowanie kodu QR lub wprowadzenie PIN-u otrzymanego wraz z potwierdzeniem wysyłki produktu do sklepu. W zaledwie kilka sekund punkt odbioru, mający zdolność jednoczesnego zarządzania 900 paczkami, jest w stanie zlokalizować wybrane zamówienie i dostarczyć je klientowi bez konieczności oczekiwania na jego wydanie.

Projekt sklepu obejmuje cztery koncepcje, które dominują w architektonicznej filozofii marki – przejrzystość, funkcjonalność, piękno i zrównoważony rozwój, a wszystko to ulokowane w przestrzeni, w której uwagę zwracają jasne odcienie i wykorzystanie wysokiej jakości materiałów i ciepłego drewna. Projekt wnętrza sklepu stanowi idealne tło dla kolekcji marki Zara, gdzie produkt i klient stają się absolutnymi bohaterami. Rezultatem jest przejrzysta i czysta przestrzeń handlowa, w której wyróżniają się meble zaprojektowane tak, aby tworzyły wrażenie lekkości i jasności całości projektu. Każda przestrzeń została zaprojektowana w celu osiągnięcia maksymalnego komfortu klienta, przy jednoczesnym wyeksponowaniu produktu.

Ekowydajność sklepów Inditex

Sklep pogłębia także zobowiązania Grupy w zakresie ochrony środowiska i obejmuje wszystkie elementy zrównoważonego rozwoju ekowydajnych sklepów Inditex, co stanowi średnio 30 proc. oszczędności energii elektrycznej, a co za tym idzie redukcję emisji gazów cieplarnianych, i do 40 proc. mniej zużycia wody w porównaniu do konwencjonalnego sklepu. Kroki podjęte w ramach tej przebudowy znajdują odzwierciedlenie między innymi w zastosowaniu lepszego oświetleniu LED, które umożliwia większą oszczędność energii, w wydajności systemów grzewczych i chłodniczych oraz w zobowiązaniu do ponownego wykorzystania materiałów i gospodarowania odpadami w sposób wysoce odpowiedzialny.

Zara i Grupa Inditex

Zara, obecna na polskim rynku od roku 1999, jest częścią Grupy Inditex, jednej z największych firm oferujących modę na świecie. Aktualnie, poprzez sieć ponad 2000 sklepów i internetową platformę sprzedaży, kolekcje marki dostępne są na 202 rynkach. Oprócz Zary, Inditex posiada siedem innych marek: Pull&Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho, Zara Home i Uterqüe, z których wszystkie obecne są w Polsce. Łącznie marki Grupy posiadają ponad 7400 sklepów na całym świecie, w tym 244 w Polsce.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl