Przybywa restauracji McDonald’s

W drugiej połowie października otwarto dwie nowe restauracje sieci McDonald’s. 22 października ruszyła restauracja zlokalizowana w Katach Wrocławskich, a 25 października w Kościerzynie.

Nowy lokal w Katach Wrocławskich znajduje się przy węźle Kąty Wrocławskie A4, przy ulicy Handlowej. Lokal udostępnia także usługę McDrive. Goście mogą skorzystać również ze strefy kawiarnianej McCafé. Restauracja wyposażona jest także w przestronny ogródek, w którym dostępne są 72 miejsca dla gości. Restauracja jest przystosowana do obsługi osób z niepełnosprawnościami. Obsługę gości zapewnia 70 pracowników, w tym 20 menadżerów.

Z kolei lokal w Kościerzynie mieści się na ul. Chojnickiej i jest to pierwsza restauracja sieci w tym mieście.

– Mieszkańcy Kościerzyny doczekali się pierwszej w mieście restauracji McDonald’s.  Goście mogą skorzystać również ze strefy kawiarnianej McCafé – informują przedstawiciele sieci.

Sala jadalna, przestronny ogródek oraz strefa McCafé oferują łącznie ponad 100 miejsc siedzących. Na zewnątrz restauracji znajduje się plac zabaw dla dzieci, ogródek z ponad 100 miejscami siedzącymi oraz parking dla samochodów osobowych i autobusów, liczący 40 miejsc. Zmotoryzowani goście mogą skorzystać z linii McDrive.

Lokal jest przystosowany do obsługi osób z niepełnosprawnościami. Oferuje też darmowy dostęp do internetu. Obsługę gości zapewnia 60 pracowników, w tym 12 menadżerów.

Ponad 400 restauracji McDonald’s w Polsce

McDonald’s w Polsce jest obecny w ponad 150 miejscowościach, operuje siecią ponad 400 restauracji i zatrudnia ponad 22,5 tys. pracowników. Najwięcej lokali znajduje się w Warszawie. Jednak na liście lokalizacji są nie tylko największe metropolie, ale również miasta o zdecydowanie mniejszej liczbie mieszkańców, jak np. Dębica, Kępno, Ostrowiec Świętokrzyski, czy Skierniewice.

Każda restauracja to inwestycja rzędu 6 – 7 mln złotych. Oprócz otwierania nowych lokali sieć nieustannie inwestuje w te istniejące. Wychodząc naprzeciw nowym trendom w architekturze oraz zmieniającym się oczekiwaniom konsumentów firma zmieniła wystrój lokali, ich kolorystykę, a także same bryły budynków. Restauracje stają się bardziej zróżnicowane w swoim wyglądzie, by lepiej dostosować się do specyfiki danego miejsca i klienteli.

70 proc. obiektów sieci to restauracje typu McDrive. Lokale te, poza klasyczną salą jadalną, oferują zmotoryzowanym gościom możliwość zakupu bezpośrednio z samochodu.

Franczyza McDonald’s

80 proc. restauracji polskiej sieci McDonald’s to restauracje licencyjne, a więc prowadzone przez niezależnych przedsiębiorców. Jest ich obecnie ponad 60. Licencjobiorca McDonald’s to samodzielny przedsiębiorca, prowadzący swoją własną restaurację pod szyldem i w ramach systemu McDonald’s. Inwestując własne środki finansowe osoba taka korzysta zarówno z systemu stworzonego przez korporację, jak i jej doświadczenia. Franchising umożliwia połączenie siły wielkiej organizacji z elastycznością przedsiębiorstw średniej wielkości. Osoba, która zdecyduje się na dołączenie do sieci firmy i zostanie przez nią zakwalifikowana (wymogi obejmują m.in. własny wkład finansowy, doświadczenie w biznesie, gotowość do samodzielnego prowadzenia restauracji), przechodzi trwające około roku szkolenie. Rozpoczyna je od poznania podstawowych mechanizmów działania restauracji, poprzez zasady zarządzania ludźmi, po współpracę z dostawcami, marketing i promocję.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl