Tommy Hilfiger sięga po projektowanie 3D

Tommy Hilfiger wprowadza nowe rozwiązania w zakresie nauki i technologii we wszystkich międzynarodowych zespołach projektantów w swojej siedzibie w Amsterdamie planując, by do wiosennej kolekcji 2020 wszystkie ubrania były projektowane w technologii 3D.

Kolekcja wiosna 2022 będzie pierwszą kolekcją w całości zaprojektowaną przy użyciu innowacyjnej platformy 3D Tommy Hilfiger. Plan ten wpisuje się w cel marki, by zdigitalizować wszystkie ogniwa łańcucha wartości

– Potencjał projektowania 3D jest nieograniczony; pozwala także na szybszą i bardziej zrównoważoną odpowiedź na potrzeby klientów – mówi Daniel Grieder, prezes Tommy Hilfiger Global i PVH Europe. – Technologia ta stała się podstawowym narzędziem w projektowaniu naszych kolekcji i ma potencjał, by znacznie przyspieszyć wprowadzenie przez nas produktów na rynek oraz całkowicie wyprzeć tradycyjne fotografowanie produktów. Przewidujemy, że wszystkie koszule męskie z jesiennej kolekcji 2020 będą już w całości opracowane przy pomocy technologii 3D i nie będą wymagały produkcji próbek. Różnice między nimi a historycznymi projektami będą niemal niedostrzegalne. Tak wygląda przyszłość.

Aby osiągnąć swój cel projektowania w 3D firma Tommy Hilfiger stworzyła inkubator technologiczny Stitch, którego zadaniem jest cyfryzacja praktyk projektowych firmy. Od momentu rozpoczęcia tej cyfrowej podróży przez markę Tommy Hilfiger w 2017 r. zespoły inżynierów oprogramowania, eksperci projektowania 3D i specjaliści ds. transformacji opracowali ekosystem autorskich narzędzi, które pozwalają na całkowicie cyfrowe projektowanie, z cyfrowymi tkaninami, wzorami oraz biblioteką kolorów, narzędziami prezentacji 3D oraz technologiami renderowania. Zamiana tradycyjnego projektowania i produkcji próbek na procesy odbywające się w środowisku wirtualnym pozwala na szybszą realizację zadań i bezproblemową integrację z Digital Showrooms.

Technologia projektowania 3D w przygotowaniu kolekcji ubrań Tommy Hilfiger jest owocem dwuletnich celowanych prac pilotażowych, które z powodzeniem połączyły platformę projektowania 3D z nowoczesnym Digital Showroom Tommy Hilfiger. Technologia Digital Showroom zrewolucjonizowała metody sprzedaży hurtowej, a obecna zamiana na projektowanie 3D ma za zadanie dalsze rozszerzanie digitalizacji wszystkich ogniw łańcucha wartości Tomy Hilfiger. Jesienią 2020 Tommy Hilfiger wypuści limitowaną kolekcję w całości zaprojektowaną, opracowaną i sprzedawaną drogą elektroniczną. Kolekcja wykorzysta również prezentację i modelowanie produktów na wirtualnych awatarach. Inicjatywa ta jest kolejnym krokiem do wykorzystania pełnego potencjału w ograniczaniu produkcji próbek, oszczędzaniu czasu, wydatków oraz wspieraniu zrównoważonego rozwoju przy pomocy projektowania 3D.

Partnerzy w ponad 50 proc. oddziałów w siedzibach Tommy Hilfiger na całym świcie zostali przeszkoleni w zakresie projektowania 3D przez Akademię Stitch. Technologia działa w 20 grupach produktowych i jej zakres wciąż się rozszerza. W przyszłości wszystkie zespoły produktowe Tommy Hilfiger będą podnosiły swoje kwalifikacje oraz otrzymają przeszkolenie z projektowania 3D – dotyczy to projektantów, wykonawców wzorów, techników zajmujących się dopasowaniem i strukturą produktów, specjalistów ds. rozwoju produktów oraz sprzedawców.

O marce Tommy Hilfiger

Tommy Hilfiger to jedna z największych na świecie firm z branży odzieżowej i lifestyle’owej w segmencie premium, która w swoim portfelu posiada takie marki jak Tommy Hilfiger czy Tommy Jeans. Zajmuje się głównie projektowaniem i sprzedażą wysokiej jakości odzieży męskiej szytej na miarę, a także odzieży sportowej, kolekcji odzieży i strojów sportowych dla kobiet, ubrań dla dzieci, kolekcji odzieży dżinsowej, bielizny (w tym szlafroków, bielizny nocnej i strojów domowych) oraz obuwia i dodatków. Za pośrednictwem licencjobiorców Tommy Hilfiger oferuje również uzupełniające produkty lifestyle’owe, takie jak okulary, zegarki, perfumy, kostiumy kąpielowe, skarpetki, małe wyroby skórzane, artykuły gospodarstwa domowego, walizki, plecaki i torby. Linia produktów Tommy Jeans obejmuje odzież dżinsową i obuwie dla kobiet i mężczyzn, dodatki i perfumy. Towary marki ożna kupić na całym świecie za pośrednictwem rozbudowanej sieci sklepów detalicznych, w czołowych butikach i domach towarowych, u wybranych sprzedawców internetowych, a także na stronie tommy.com.

Marka należy do spółki PVH Corp. PVH jest jedną z najbardziej uznanych firm odzieżowych i lifestyle’owych na świecie. PVH posiada ponad 38 tys. podmiotów stowarzyszonych w ponad 40 krajach, a jej roczne przychody sięgają blisko 9,7 mld USD.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.