Gemini Park Bielsko-Biała: 12 nowych marek w ciągu roku

Gemini Park Bielsko-Biała podsumowuje swoją leasingową aktywność w 2019 roku. Centrum handlowe zamyka rok nie tylko ze sporą liczbą nowych najemców, ale także z zakończonymi  sukcesem rozmowami z obecnymi partnerami biznesowymi.

Obchodzący 10-lecie Gemini Park Bielsko-Biała umocnił  w mijającym roku swoją ofertę i pozycję na Podbeskidziu. Dowodem na to są efekty działań leasingowych. Od stycznia do grudnia oferta Gemini Park wzbogaciła się aż o 12 marek. Nowi najemcy zajęli łącznie 2,6 tys. mkw. GLA i wypełnili przede wszystkim kluczowe dla centrum handlowego segmenty mody, gastronomii oraz usług.

Wśród nowych najemców znalazło się 4 lokalnych debiutantów.  Sam tylko segment modowy zyskał aż 4 nowych najemców. Swoje salony ulokowały tu marki Only (250 mkw.), Tatuum (182 mkw.), a także Cindirella (174 mkw.) oraz Tamii (67 mkw.). Natomiast 476 mkw. wynajęła na swój sklep brytyjska sieć sklepów Dealz. Jest to pierwszy sklep marki w tej części woj. śląskiego.

Wzmocniona oferta gastronomiczna

Zyskała także oferta gastronomiczna i spożywcza. Koniec lata przyniósł otwarcie zarówno kawiarni Costa Coffee, jak również restauracji azjatyckiej Silver Dragon. Pierwsza marka zajęła 70 mkw., druga 50 mkw. W efekcie tych otwarć food court został w 100 proc. skomercjalizowany i wypełnia go dziś 13 lokali.

W galerii zadebiutował też sklep z winami Fine Wine, który zajął lokal mający 38 mkw.  Wzbogaciła się również oferta health&beauty. Wśród nowych najemców pojawiła się polska sieć sklepów kosmetycznych Kontigo. Młody koncept wynajął 127 mkw., dopełniając ofertę zdrowia i urody liczącą sobie 17 najemców.

– 10-lecie galerii stało się dla nas okazją do odświeżenia i poszerzenia oferty. W efekcie miniony rok przyniósł nam spory zastrzyk nowości, w tym aż 4 debiuty marek na Podbeskidziu. Cieszy to tym bardziej, że w gronie znalazły się aż 2 marki zagraniczne – Only i Dealz oraz 2 rodzime marki – Fine Wine i Silver Dragon – mówi Joanna Zemczak, Senior Leasing Manager Gemini Park. – Duża w tym zasługa przemyślanej strategii leasingowej, dzięki której wzmacniamy wizerunek galerii rodzinnej, ale także wyników centrum handlowego oraz jego mocnej, lokalnej pozycji. Te elementy od lat przyciągają nowe marki, dostrzegające w Gemini Park potencjał inwestycyjny – dodaje.

Przedłużenie umów

Potencjał bielskiej galerii dostrzegają także wieloletni partnerzy. Rok upłynął w Gemini Park nie tylko na rozwoju nowej oferty, ale także na rozmowach z wieloletnimi najemcami, którym kończyły się umowy najmu. Te od stycznia do grudnia zaowocowały aż 18 prolongatami, które objęły w sumie prawie 4,7 tys. mkw. GLA.

Dzięki temu przez następne lata w ofercie Gemini Park klienci wciąż znajdą m.in. Martes Sport, CCC, Sizeer, Levis, X-Kom, KIK, Monnari, Wojas, Rossmann. Co ciekawe, wiele marek przy okazji przedłużenia umów zdecydowało się na powiększenie lokali. Taki ruch wykonały chociażby marki Diverse,4F i Greenpoint. Ta pierwsza zwiększyła najem z 168 mkw. do 243 mkw., druga z 250 mkw. do 450 mkw., trzecia z 71 mkw. do 128 mkw.

Również inny najemca – Park W DECHE – w 2019 roku zdecydował się na doinwestowanie swojej przestrzeni, powiększając liczbę atrakcji m.in. o tor do kręgli i park trampolin, a także modernizując część dotychczasowych atrakcji. To zaowocowało rekordową liczbą – ponad 65  tys. odwiedzających i aż 11 proc. wzrostem w stosunku do 2018 roku.

– Obecni u nas od lat najemcy rozwijają się razem z obiektem, są częścią tego procesu. Widzą więc, że obiekt stale się zmienia, rozwija i umacnia na Podbeskidziu. Dostrzegany jest chociażby ponad 100 proc. wzrost liczby klientów w porównaniu z 2013 rokiem czy dynamiczny rozwój oferty spędzania czasu wolnego, a zwłaszcza rozrywki – mówi Krzysztof Brączek, dyrektor Gemini Park Bielsko-Biała. – Te elementy są doceniane w czasie rozmów. Marki chętnie inwestują w lokal w centrum handlowym, które samo w siebie inwestuje, a przez to podąża za trendami rynkowymi oraz zmianami, jakie zachodzą w otoczeniu handlowym. Gemini Park jest tutaj doskonałym przykładem. Galeria na przestrzeni ostatnich 5 lat przekształciła się z obiektu stricte handlowego, w centrum handlowo-rozrywkowe, odważnie sięgające chociażby po elementy znane z koncepcji galerii społecznościowych – dodaje.

Plany na 2020 r.

To dobrze rokuje na 2020 rok. Jakie plany ma Gemini Park? – Przede wszystkim będziemy kontynuować realizację naszej strategii leasingowej, a co za tym idzie, wzmacniać kluczowe dla nas segmenty ofertowe, zwłaszcza w obszarze mody, usług, zdrowia i urody czy rozrywki. Tutaj prowadzimy już zaawansowane rozmowy zarówno z polskimi, jak i zagranicznymi markami, które zainteresowane są wejściem do centrum handlowego – mówi Joanna Zemczak.

– Ponadto kontynuowane będą także rozmowy z pozostałymi najemcami, którym kończą się umowy najmu. I tu też mamy bardzo pozytywne sygnały ze strony naszych partnerów biznesowych. Wszystko wskazuje na to, że negocjacje, podobnie jak w 2019 roku, zaowocują prolongatami, a w niektórych przypadkach także dodatkowymi inwestycjami – dodaje przedstawicielka leasingu.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.