Poczta Polska ma już ponad 12 tys. punktów odbioru paczek

W porównaniu do danych z zeszłego roku, w 2019 dwa razy więcej paczek trafiło do sieci Odbiór w Punkcie, którą tworzą: placówki pocztowe, stacje PKN Orlen, sklepy Żabka oraz kioski i saloniki prasowe Ruch-u. Dzięki usłudze Poczty Polskiej paczkę można odebrać w jednym z ponad 12 tys. punktów na terenie całego kraju.

W 2019 roku liczba paczek, które trafiły do punktów odbioru, podwoiła się. Systematycznie wzrasta popularność stacji paliw Orlen  jako miejsca odbioru przesyłki, z dynamiką blisko 240 proc. w stosunku do roku ubiegłego.

– Poczta Polska już w 2015 roku rozpoczęła proces dostosowania sieci punktów odbioru do oczekiwań klientów. Jako pierwsze dołączyły do nas stacje paliw Orlen, następnie kioski/saloniki Ruch-u oraz sklepy Żabka. Przyjęta strategia okazała się skuteczna. Klienci coraz częściej zamawiają paczki do sieci click&collect Poczty Polskiej – mówi Rafał Makowski, menedżer ds. rozwoju sieci punktów nadawczo-odbiorczych w Poczcie Polskiej.

– Przy tworzeniu największej sieci odbioru w Polsce kierujemy się przede wszystkim komfortem naszych klientów. Dostosowujemy usługi do stylu życia kupujących online, stąd wybór strategicznego partnera – PKN Orlen. Główną zaletą odbioru przesyłek na stacjach paliw Orlen jest ich całodobowa dostępność oraz możliwość zaspokojenia dwóch potrzeb klienta, np. tankowania samochodu i odbioru swoich zamówień online  – podkreśla Rafał Makowski.

Współpraca Poczty Polskiej z sieciami handlowymi

Na stronie odbiorwpunkcie.poczta-polska.pl można obejrzeć aktualną mapę ze wszystkimi punktami. Opcja ta jest także udostępniana przez e-sklepy.  Dzięki temu klienci mogą wskazać, do jakiego punktu mają być dostarczone ich zakupy. Klient ma 7 dni na odbiór przesyłki lub 2 dni w przypadku automatu. Po dostarczeniu przesyłki do punktu odbioru, Poczta Polska wysyła do klienta SMS i e-mail.

W lipcu 2019 r. Poczta Polska uruchomiła pierwsze automaty paczkowe, które stanęły w pocztowych placówkach oraz w sklepach Biedronka. Obecnie klienci mogą zamawiać zakupy do 200 tego typu maszyn na terenie całej Polski. Z usługi Odbiór w Punkcie można skorzystać w ramach programu Allegro Smart oraz programu Empik Premium.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.