[WYWIAD] Milowy krok w rozwoju sieci Pizza Hut

Pizza Hut, marka obecna na polskim rynku już od ponad 25 lat, rozpoczęła współpracę z franczyzobiorcami. O powodach i celach wdrożenia nowego modelu zarządzania restauracjami opowiada Damian Rybak, Dyrektor do spraw franczyzy Pizza Hut.

Firma AmRest jest Partnerem merytorycznym SCF Exhibition&Awards 2020.

Dlaczego rozpoczynają Państwo współpracę w modelu franczyzowym w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej  w ramach marki Pizza Hut?

Damian Rybak: AmRest od lat pracuje na pozycję i renomę lidera rynku gastronomicznego w tej części Europy. Ponad 200 otwartych i dobrze funkcjonujących restauracji Pizza Hut w regionie, kilkadziesiąt milionów Euro inwestycji oraz prowadzenie na rynku w kategorii pizza sprawiają, że czas na kolejny krok. W 2016 r. otrzymaliśmy od Yum! Brands właściciela marki Pizza Hut prawo do prowadzenia master-franczyzy w Polsce, Czechach, na Słowacji oraz części krajów bałkańskich. To był krok milowy w rozwoju marki,  postawił przed nami nowe możliwości oraz kolejne wyzwania.

W jakim tempie rozwija się marka Pizza Hut?

DR: Ostatnie lata to okres dynamicznego wzrostu, zarówno poprzez wzrost organiczny, jak i poprzez nowe, mniejsze  formaty – EXPRESS oraz DELIVERY. Z sukcesem otwieramy około 20-30 restauracji rocznie. Teraz chcemy to tempo jeszcze przyspieszyć. Celujemy zarówno w nowe rynki, nowe formaty, jak i zwiększenie tempa penetracji. Jesteśmy zainteresowani rozwojem zwłaszcza  w mniejszych ośrodkach.

Damian Rybak, Dyrektor do spraw franczyzy Pizza Hut

Jakie formaty rozwijacie i udostępniacie we franczyzie?

DR: Proponujemy sprawdzone i atrakcyjne formaty EXPRESS i FAST CASUAL DELIVERY. Pierwszy z nich EXPRESS  to oferta do centrów handlowych i food court. Koncept wyróżnia nieduża powierzchnia najmu już od 40 mkw., atrakcyjny poziom inwestycji i szybki zwrot na kapitale. Dodatkowo restauracje typu EXPRESS to uproszczone, ale atrakcyjne menu, pizza przygotowywana na indywidualne zamówienie gościa oraz szybki czas przygotowania, do 5 minut ze świeżych składników.  Mało skomplikowany model obsługi i funkcjonowania restauracji to kolejne atuty tego konceptu.

Kolejny model  FAST CASUAL DELIVERY to większy format z miejscami siedzącymi oraz  realizacją zamówień z dostawą do domu. Tu celujemy w lokale od 110 do 120 mkw. powierzchni w centrach miast, dużych osiedlach z dobrą, widoczną lokalizacją i łatwym dostępem dla Gości i kierowców.

O jakiego rzędu inwestycjach mówimy?

DR: Minimalny wymagany kapitał do otwarcia gotowej restauracji to około 500-600 tys. PLN. Większe formaty wymagają odpowiednio większej inwestycji. Jako rzetelny partner wspieramy franczyzobiorcę na każdym etapie planowania, budowy i prowadzenia restauracji oraz planowania finansowego.

Jak wyróżniacie się na tle innych konceptów franczyzowych?

DR: Oferujemy dostęp do stabilnego, atrakcyjnego modelu biznesowego. AmRest jako partner, największy operator na rynku restauracyjnym w Europie Środkowo – Wschodniej zapewnia stały rozwój, wsparcie, doświadczenie i dostęp do know-how prowadzenia i modelowania restauracji. Korzystamy z efektu skali, zapewniając naszym partnerom najlepsze możliwe warunki prowadzenia biznesu, bezpieczeństwo i jakość łańcucha dostaw, ocenę potencjału sprzedażowego lokalizacji, wsparcie i nadzór nad procesem projektowania i budowy restauracji, wraz z jej wyposażeniem. Preferujemy model „pod klucz”, tak aby zapewnić 100% jakości i sprawności rozwiązań. Nasz zespół wsparcia udostępnia światowej klasy narzędzia, by skutecznie rekrutować, szkolić i rozwijać zespół poprzez coaching i nowoczesne narzędzia treningowe. Wsparcie marketingowe, techniczne, rozwiązań IT to bardzo ważne elementy wyróżniające nas na tle innych konceptów dostępnych na rynku.

W jakich miastach, obszarach planujecie się rozwijać?

DR: Nasza marka  i oferta trafia w potrzeby mieszkańców mniejszych i większych ośrodków. Rosnące tempo życia sprawia, że coraz częściej jadamy posiłki poza domem. Szczególnie interesują nas mniejsze ośrodki – miasta już od 70 tys. mieszkańców, gdzie marka jest dziś słabiej dostępna, a gdzie widzimy istotny potencjał wzrostu. Ostatnie otwarcia nastawiają nas bardzo optymistycznie i potwierdzają ten kierunek rozwoju.  Geograficznie nie mamy ograniczeń, oprócz ramowej umowy z naszym partnerem Yum! Brands.

Cały tekst można przeczytać w styczniowym numerze miesięcznika Shopping Center Forum Magazine.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.