Redan notuje spadek sprzedaży, również online

Około 26 mln zł wyniosły w grudniu łączne obroty sieci Top Secret. Krajowa sprzedaż była na porównywalnym poziomie do uzyskanej rok wcześniej. W całym 2019 roku marka modowa zrealizowała około 235 mln zł przychodów, czyli nieznacznie mniej niż w 2018 roku.

Sprzedaż towarów Top Secret w grudniu 2019 r. wyniosła łącznie ok. 26 mln zł i była niższa o ok. 4 proc. porównując do grudnia poprzedniego roku. Jednocześnie powierzchnia punktów handlowych działających w sieci sprzedaży marek Top Secret, Troll i DryWash na koniec minionego miesiąca zmniejszyła się o 9 proc. r./r. i wyniosła 34,3 tys. mwk. W ujęciu narastającym sprzedaż Top Secret w całym 2019 r. wyniosła ok. 235 mln zł i była ok. 3 proc. niższa niż rok wcześniej.

– W grudniu sprzedaż w sklepach Top Secret w Polsce była na porównywalnym poziomie do roku poprzedniego, przy analogicznej wielkości sieci. Na towarach z bieżącej kolekcji wypracowano w ujęciu procentowym marżę handlową na zbliżonym poziomie w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku. Rabaty udzielone klientom na bieżące kolekcje były płytsze r./r. Ze względu jednak na podwojony zapas w sprzedaży w grudniu w sklepach Top Secret towarów z poprzednich sezonów, łączna marża procentowa uzyskana na wszystkich kolekcjach była o 3,2 p.p. niższa r./r. – powiedział Bogusz Kruszyński, Prezes Zarządu Redan.

E-commerce nie pomógł Grupie Redan

Przychody ze sprzedaży towarów zrealizowane poprzez sklepy internetowe marki Top Secret w Polsce oraz na Ukrainie w minionym miesiącu wyniosły 3 mln zł co oznacza spadek o 13 proc. w ujęciu r./r. Był on spowodowany mniej zróżnicowaną ofertą asortymentową w porównaniu do roku poprzedniego. Narastająco sprzedaż sklepów internetowych Top Secret wyniosła 32,5 mln zł i była ok. 6 proc. niższa niż w analogicznym okresie poprzedniego roku.

W związku z zakończeniem sprawowania kontroli nad spółką TXM SA w restrukturyzacji od 18 lipca br. dane dotyczące sprzedaży tej spółki nie są publikowane przez Grupę Redan.

Redan jest operatorem znanych detalicznych marek odzieżowych: Top Secret, Troll, Drywash. Spółka funkcjonuje w ramach Grupy Kapitałowej, która zajmuje się projektowaniem, marketingiem oraz dystrybucją odzieży. W segmencie modowym Redan zleca produkcję fabrykom w Polsce, Chinach, Indiach Turcji, Korei i Bangladeszu. Sprzedaż prowadzona jest w sieci około 250 sklepów detalicznych, w ramach której znajdują się monobrandowe salony oferujące odzież marek Top Secret, Troll i Drywash. Redan powstał w 1995 roku, a w 2003 roku akcje Spółki zostały dopuszczone do publicznego obrotu na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Redan aktywnie wspiera Fundację „Happy Kids”.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.