Region CEE ciągnie wyniki Tesco w dół

Brytyjska Grupa Tesco podsumowała wyniki sprzedaży w III kwartale 2019 roku oraz w okresie świątecznym. O ile spadki przychodów w przypadku całej Grupy są niewielkie, o tyle wyniki w regionie CEE nie napawają optymizmem.

Jak podało Tesco w komunikacie, sprzedaż sieci Tesco w regionie CEE w III kwartale ostatniego roku fiskalnego (13 tygodni zakończonych 23 listopada 2019 r.) oraz w tzw. okresie świątecznym (do 4 stycznia 2020 r.) wyniosła łącznie 1,928 mld funtów. Oznacza to, że w przypadku III kwartału spadało ona o 11 proc. w ujęciu like for like (sprzedaż porównywalna) i aż o 14,2 proc. przy stałych kursach wymiany walut.

Tesco na minusie, Polska cięgnie wyniki w dół

W okresie świątecznym (6 tygodni zakończonych 4 stycznia 2020 r.) Tesco zanotowało w naszym regionie Europy spadek sprzedaży like for like o 9,1 proc, a licząc po stałych kursach wymiany walut przychody obniżyły się aż 12,8 proc.

Jak podkreślił cytowany w komunikacie Dave Lewis, prezes Grupy Tesco, proces restrukturyzacji sieci sprzedaży w Polsce miał największy wpływ na wyniki osiągnięte w regionie CEE. Globalnie Grupa Tesco odnotowała w badanym okresie (III kwartał plus okres świąteczny) przychody na poziomie niemal 21,03 mld funtów., przy spadku sprzedaży porównywalnej o 0,9 proc. Sprzedaż grupy przy stałych kursach walut zmalała o 1,5 proc.

Tesco zmniejsza liczbę sklepów w Polsce

W czerwcu 2019 roku Tesco poinformowało o zamknięciu czterech hipermarketów i jednego z centrów dystrybucyjnych w naszym kraju. To kolejne sklepy brytyjskiej sieci w Polsce, które zostały przeznaczone do likwidacji. Już na początku ubiegłego roku Tesco wystawiło na sprzedaż 38 nieruchomości zlokalizowanych w Polsce.

Lokalizacje po sklepach Tesco są systematycznie przejmowane przez innych rynkowych graczy. Chodzi tutaj m.in. o sieci Kaufland, Carrefour, czy Leroy Merlin.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.