Nowa strategia Burberry przynosi rezultaty

Burberry, luksusowa brytyjska marka modowa, zanotowała w III kwartale (zakończonym 28 grudnia 2019) bieżącego roku finansowego 3 proc. wzrost sprzedaży w ujęciu rocznym. Przychody wyniosły 719 mln funtów, o 8 mln więcej niż przed rokiem.

Władze brytyjskiej spółki szacują, że całoroczne wyniki będą o kilka procent wyższe niż w 2018 roku. Wcześniej spodziewano się, że pozostaną one na stabilnym poziomie.

– To był kolejny udany kwartał. Nowe kolekcje przyniosły silny wzrost sprzedaży, nadal zmieniamy postrzeganie naszej marki i dostosowujemy sieć do naszej nowej kreatywnej wizji – komentuje Marco Gobbetti, CEO Burberry. – Pomimo niepewnej sytuacji makroekonomicznej, jesteśmy przekonani że nasza strategia przyniesie pozytywne rezultaty – dodaje.

Burberry stawia na luksus i e-commerce

Brytyjska marka Burberry zamierza znacząco zredukować stacjonarną sieć sprzedaży. Z rynku ma zniknąć co dziesiąty sklep tej sieci. Prezes firmy zapowiada, że zamierza kontynuować proces budowania nowego, bardziej luksusowego wizerunku marki.

Brytyjska firma nie podała jeszcze konkretnych lokalizacji, które mają zostać zamknięte. Z rynku ma zniknąć łącznie ok. 40 sklepów. Pięć z nich już zostało zamkniętych. Były one zlokalizowane w Hiszpanii i Brazylii. Burberry zamierza równocześnie skoncentrować się w najbliższym czasie na przekształceniu swoich flagowych sklepów w luksusowe miejsca.

Jak komentuje Marco Gobbetti, prezes firmy, jego celem jest umieszczenie Burberry w tej samej półce, na jakiej znajdują się takie luksusowe marki jak Gucci i Dior. W tym celu Burberry nawiązało już w ubiegłym roku współpracę z kreatorem mody Riccardo Tisci. Jego pierwsza kolekcja dla brytyjskiej marki ukazała się w lutym 2019 roku.

Drugim ważnym aspektem zmian w Burberry będzie dalszy rozwój kanału online. Już obecnie firma notuje zadawalające wzrosty sprzedaży w segmencie e-commerce, zwłaszcza na rynkach azjatyckich. Już ok. 40 proc. tej sprzedaży realizowane jest w kanale mobile. Firma zwiększyła również konwersję dzięki wprowadzeniu nowego narzędzia. Firma rozpoczęła niedawno także współpracę z internetową platformą sprzedażową Farfetch. Jej zasięg to ponad 150 krajów na całym świecie.

Obecnie na całym świecie produkty Burberry sprzedawane są w ok. 450 sklepach. Firma posiada także sklepy franczyzowe.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.