Levi’s notuje wzrost sprzedaży. Europa ważnym rynkiem

Amerykańska marka Levi’s zanotowała w ostatnim kwartale 2019 roku spadek obrotów. Zmalały one w ujęciu rok do roku o 2 proc. i wyniosły 1,5 mld dolarów netto. W całym roku firma zanotowała jednak wzrost sprzedaży.

Jak podkreślają przedstawiciele amerykańskiej marki, niższe obroty i zysk w IV kwartale to efekt gorszych niż się spodziewano wyników osiągniętych podczas Black Friday.

Globalne przychody w 2019 roku wyniosły 5,8 mld dolarów. To o 3 proc. więcej rok do roku, oraz 6 proc. więcej licząc po stałych kursach walut. Zysk netto wyniósł 95,8 mln dolarów, 2 proc. mniej niż rok wcześniej. Jak poinformowała spółka w komunikacie, przychody w Europie wzrosły o 5 proc. (8 proc. licząc po stałych kursach walut).

– Patrząc w przyszłość na rok 2020 i kolejne lata, jesteśmy przekonani, że realizując naszą strategią w dalszym ciągu będziemy osiągać zadowalający wzrost  – zapowiada Chip Bergh, prezes i CEO marki Levi’s.

Ekspansja marki Levi’s. Kilkadziesiąt sklepów w Polsce

Obecnie amerykańska marka Levi Strauss posiada globalnie ok. 750 sklepów własnych. Łącznie jej produkty dostępne są w  ok. 2,9 tys. sklepach, wliczając w to lokale franczyzowe oraz multibrandowe. W Polsce Levi’s posiada kilkadziesiąt punktów sprzedaży w największych miastach. Wiosną 2019 roku Levi’s otworzył kolejny sklep w Polsce. Jest on zlokalizowany w nowo powstałej Galerii Młociny w Warszawie. W salonie tym powstał dodatkowo Levi’s® Tailor Shop – to wyjątkowe miejsce, w którym każdy, może odmienić i spersonalizować swoje ubrania z pomocą profesjonalnego zespołu tailorów. Kolorowe naszywki, ćwieki, przeszycia i przetarcia – jedyne, co stoi na drodze, to nasza wyobraźnia. A i w tym pomogą kreatywni tailorzy marki Levi’s.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.