Gemini Park Tarnów ze wzrostem obrotów w 2019 roku

Najemcy Gemini Park mają powody do zadowolenia. Centrum handlowe zakończyło 2019 rok nie tylko ze wzrostem obrotów w porównaniu do 2018 roku, ale także z rekordową średnią wartością obrotów przypadających na metr kwadratowy.

Gemini Park Tarnów umacnia swoją pozycję we wschodniej części Małopolski jako popularna destynacja zakupowa. Widać to szczególnie w ostatnim podsumowaniu obrotów. Te w 2019 roku w porównaniu do 2018 roku wzrosły tu o blisko 5,5 proc. Miniony rok przyniósł także rekord. 930 zł – dokładnie tyle w 2019 r. wynosiły średnie obroty przypadające ma metr kwadratowy. Jest to najlepszy wynik w 10-letniej historii obiektu. Dla porównania, w 2010 roku, kiedy to otwierano Gemini Park wartość kwota ta oscylowała na średnim poziomie 522 zł.

– 2019 rok zamknęliśmy z bardzo dobrym wynikiem. Zanotowaliśmy nie tylko wzrost obrotów na poziomie niemal trzykrotnie wyższym niż indeks ogólnopolski, ale osiągnęliśmy także rekordowe średnie obroty z metra kwadratowego. Te w niektórych miesiącach przekroczyły poziom 1400 zł – mówi Zbigniew Nowak, dyrektor Gemini Park Tarnów.

Jednocześnie, jak zauważa przedstawiciel galerii, notowane wyniki pokazują stabilny rozwój obiektu. – Obroty rosną dziś w każdym z segmentów oferty naszej galerii, a w szczególności w kluczowych tj. mody, usług i – co zaskakuje przy wolnych niedzielach – także w gastronomii. To pokazuje nie tylko, jak mocną mamy pozycję na rynku, ale przede wszystkim jak silna jest nasza oferta. Jest to dobra prognoza na 2020 rok oraz na kolejne lata – dodaje.

Mocny tenant mix w Gemini Park Tarnów

Zdaniem Zbigniewa Nowaka, największy wpływ na to mają dwa czynniki. Po pierwsze, notowane obroty są zasługą konsekwentnie realizowanej strategii leasingowej, która wzmacnia tenant-mix oraz wspiera pozycjonowanie obiektu na lokalnym rynku, budując jego przewagę opartą na ofercie. Po drugie, jest to kompaktowa oferta, „skrojona” na miarę potrzeb klientów z Tarnowa  i regionu.

– Gemini Park to obecnie największa galeria we wschodniej Małopolsce, bezkonkurencyjna pod względem szerokości oferty oraz dostępności do polskich i zagranicznych marek. Obiekt liczy sobie aż 130 sklepów, punktów usługowych i restauracji, a do tego stale rozwija swój tenant-mix, sięgając po brandy dotąd nieobecne na lokalnym rynku – mówi.

I faktycznie, robiąc zakupy w Gemini Park klient znajduje ofertę podzieloną aż na 10 segmentów, z czego największy jest segment mody. Ten zajmuje blisko 50 proc. W centrum swojej sklepy mają takie marki jak C&A, Reserved, Sinsay, Cropp, Mohito, Medicine, Deichmann, CCC, Big Star, New Balance czy Stradivarius. Ponadto obiekt ma rozwinięte oferty m.in. zdrowia i urody, home, biżuterii, a także usług, multimediów i gastronomii.

– Klienta skłania dziś do zakupów przede wszystkim kompaktowość naszej oferty. Ta została tak skompletowana, aby zaspokajać różne potrzeby lokalnego rynku. Coś dla siebie zajdzie tutaj zarówno osoba szukająca szerokiej oferty odzieżowej, jak również rodzina urządzająca swoje mieszkanie. To sprawia, że klienci w ciągu miesiąca wielokrotnie wracają, często robiąc bardzo różne zakupy – mówi.

Nic więc dziwnego, że Gemini Park dalej rozwija swoją ofertę. Tylko w latach 2018-2019  roku miało tutaj miejsce 9 nowych otwarć. Wśród debiutujących marek można było znaleźć m.in. Recman, Pepco, Maxi Zoo, Carte D’or, Rebel Electro, Czas Na Herbatę, TUI, EBS Pralnia  czy restaurację Makarun. Jednocześnie leasing galerii przedłużył umowy aż z 22 najemcami, które w sumie objęły 10.125 m kw. GLA. Na kolejne lata w galerii zostaną m.in. Rossmann, JYSK, Hebe, Auto Spa, Routeman, Douglas, Monnari, Empik, Smyk, Media Markt, Diverse, Ochnik, Pako Lorente, Big Star, Lavard, Grycan, Vistula, T-mobile, Orange, Deichmann i Mobi Serwis.

Regionalny zasięg Gemini Park Tarnów

Ale nie tylko oferta ma dziś wpływ na obroty. Przedstawiciele galerii wskazują także na rosnącą liczbę klientów spoza Tarnowa. Ci stanowią już ok połowy kupujących w Gemini Park. W gronie tym można znaleźć przede wszystkim przyjezdnych z powiatów tarnowskiego, dąbrowskiego, brzeskiego czy dębickiego.

– Atrakcyjna oferta galerii, a także brak konkurencji o podobnej skali w regionie, sprawia, że Gemini Park ma na lokalnym rynku pozycję niekwestionowanego lidera, przyciągając na zakupy mieszkańców całej wschodniej części Małopolski. W praktyce oznacza to, że obsługujemy rynek liczący sobie ponad pół milion mieszkańców – mówi Zbigniew Nowak.

Wpływ na to ma także położenie centrum handlowego. Tarnów jest najważniejszym i największym ośrodkiem Aglomeracji Tarnowskiej, która składa się z 11 gmin. Ponadto, galeria położona jest w pobliżu autostrady A4, co ułatwia dojazd także z ościennych miast i terenów podmiejskich. Przyjezdnych zachęca także infrastruktura, składająca się z ponad 1000 bezpłatnych miejsc postojowych.

Rozwój rynku zachęca Gemini Park do inwestycji. W 2019 roku w centrum handlowym zakończyła się modernizacja strefy food court. Ta poddana została całkowitemu remodelingowi. Przestrzeń zyskała nowy podział i meble, a także aranżację. Poszerzona została także jej funkcja ze stricte restauracyjnej, na restauracyjno-wypoczynkową. W roku 2020 czekają galerię kolejne zmiany w tym obszarze.

– Mając na uwadze fakt, że odwiedza nas coraz więcej klientów spoza Tarnowa, a więc osób, które spędzają stosunkowo więcej czasu w galerii, inwestujemy w rozwój infrastruktury, która zachęca do dłuższych pobytów i zakupów. Modernizacja food court to dopiero pierwszy etap zmian w centrum handlowym, które rozłożyliśmy na kilka najbliższych lat – mówi Nowak.

W 2019 roku na wskaźnik zakupów miał wpływ jeszcze jeden czynnik. Od początku 2019 roku Gemini Park realizuje kampanię „Tarnowskie Oblicza Mody”, prezentując w niej nie tylko potencjał obiektu, ale także mieszkańców. To właśnie oni stali się ambasadorami projektu, wspierając nie tylko promocję obiektu, ale przede wszystkim jej pozycjonowanie jako galerii fashion.

– Chcemy pokazać nasz związek z regionem i modowy charakter centrum. Tegoroczna kampania jest na to odpowiedzią. W projekcie udział wzięło kilkadziesiąt osób związanych z Tarnowem – artystów, aktorów, muzyków, influencerów, ale także nauczycieli, społeczników i sportowców – ludzi z pasją – mówi Zbigniew Nowak.

– Stawiamy na ciekawe pomysły, które przedstawiają centrum handlowe jako część miasta, element miastotwórczy, wspierający Tarnów oraz popularyzujący region. Takie podejście z jednej strony pokazuje potencjał miasta jako lidera regionu z jego nieprzeciętnym kapitałem ludzkim, jak również buduje lojalność klientów, dla których Galeria jest czymś więcej, niż tylko miejscem zakupów. – dodaje.

43 tys. mkw. GLA i 130 sklepów w Gemini Park Tarnów

Gemini Park Tarnów to największe centrum handlowe w Tarnowie i regionie. Na ponad 43 tys. mkw. znajduje się 130 sklepów, punktów usługowych i gastronomicznych. W ofercie znaleźć można dobrze znane  krajowe i zagraniczne marki, w tym m.in. pełne portfolio marek LPP, C&A, Calzedonia, Intimissimi, Ochnik, Martes Sport, New Balance, Sizeer, Apart, Swiss, Wittchen, KFC, Home&You, Jysk, Castorama, Media Markt, a także Tesco. Aktywnie w galerii działają także lokalni przedsiębiorcy rozwijający tutaj swoje biznesy. Galeria jest doskonale zlokalizowana i skomunikowana. Dla zmotoryzowanych galeria przygotowała ponad 1100 miejsc parkingowych. Centrum handlowe zaangażowane jest także we wsparcie lokalnych inicjatyw społecznych, edukacyjnych i kulturalnych. Przykładem jest współpraca z Stowarzyszeniem „Siemacha” i aktywna pomoc ośrodkowi opiekuńczemu dla dzieci.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.