Wrocław Fashion Outlet: za nami bardzo dobry rok

Wzrost sprzedaży o ponad 6 proc. i odwiedzalności o 2 proc. pomimo mniejszej liczby niedziel handlowych. Remont powierzchni wspólnych, nowe marki i program lojalnościowy – to niektóre z celów, jakie udało się osiągnąć we Wrocław Fashion Outlet w 2019 roku

– Miniony rok to dla nas czas bardzo intensywnych prac związanych z wdrażaniem strategii biznesowej VIA Outlets opartej o ‘3 R’, czyli remodelling, remerchandising i remarketing rozumiany jako ewolucja naszych działań marketingowych – mówi Aleksandra Perz, dyrektor Wrocław Fashion Outlet. –  Ich pozytywne efekty są widoczne we wszystkich naszych wskaźnikach biznesowych. Mimo utraty 15 niedziel handlowych, w porównaniu z ubiegłym rokiem, sprzedaż naszych najemców wzrosła o ponad 6 proc., a odwiedzalność centrum o 2 proc. Jednym z największych wyzwań był zakończony w IV kwartale remont powierzchni wspólnych centrum. Odbywał się on bez zakłócenia bieżącej pracy obiektu. Przyniósł gościom m.in. nowe strefy wypoczynku, więcej zieleni i naturalnego światła, jednolite oznakowanie przestrzeni, a także przebudowane wejście główne.

Nowe marki we Wrocław Fashion Outlet

Wyzwaniem były także działania remerchandisingowe, które opierały się nie tylko na wzmocnieniu pozycji kluczowych najemców, ale także poszerzeniu portfolio o nowe, rozpoznawalne również na rynku międzynarodowym, marki. Warto przypomnieć, że w 2019 roku we Wrocław Fashion Outlet pojawił się m.in. niedostępny w tej części Polski Boss Outlet, czy marka Trussardi. Portfolio najemców uzupełniły także specjalizujący się w rozwiązaniach dla domu salon Le Creuset i sportowy Skechers. Z kolei Kazar, Zdrowa Stópka, Triumph czy Coccodrillo przedłużyły współpracę z centrum, stawiając na najnowsze koncepty wykończenia lokali. Klientów cieszą także znacząco powiększone salony marek 4F oraz Asics. W ubiegłym roku ewoluowała również oferta gastronomiczna Wrocław Fashion Outlet: entuzjaści kuchni japońskiej mogą odwiedzić restaurację Wasabi Sushi, na klientów czeka także lodziarnia Furore po pełnej metamorfozie.

– Wprowadzenie nowych brandów do Wrocław Fashion Outlet to przede wszystkim odpowiedź na oczekiwania naszych klientów. Dzisiaj, oprócz atrakcyjnej outletowej ceny, liczą się także jakość obsługi klienta oraz estetyczna przestrzeń, w której dokonywane są zakupy. Podejmując decyzje o wyborze nowych marek i odnowieniach dotychczasowych umów, na te aspekty zwracamy szczególną uwagę – podkreśla Ewa Pawłowska, Leasing Director Wrocław Fashion Outlet. – Nasi klienci docierają do nas przemierzając nawet 100 km, dlatego chcemy im zaoferować marki, których w konceptach outletowych nie znajdą w naszym regionie nigdzie indziej.

Wrocław Fashion Outlet

– W osiąganiu coraz lepszych wyników ponad 100 polskich i światowych marek dostępnych we Wrocław Fashion Outlet wspiera zespół retail managerów. Dla najemców prowadzone są nie tylko szkolenia z efektywnej sprzedaży, obsługi klienta, czy bieżące doradztwo z zakresu visual merchandisingu. – Wdrożyliśmy także nowy program „Poznaj swojego eksperta”, w ramach którego budujemy marki sklepów przez pryzmat specjalistów, którzy autentycznie wspierają klientów w codziennych wyborach zakupowych – mówi Beata Jarema, Senior Retail Manager Wrocław Fashion Outlet.

Efekty bieżącej pracy retail managerów przekładają się nie tylko na coraz lepsze opinie klientów, ale także osiągane przez najemców wyniki. W 2019 roku we Wrocław Fashion Outlet sprzedaż w przeliczeniu na metr kw. oraz sprzedaż w przeliczeniu na odwiedzającego wzrosły o ponad 4 proc.

Jednym z kluczowych wyzwań w 2019 roku było uruchomienie programu lojalnościowego, który z powodzeniem działa już w innych centrach portfolio VIA Outlets. Dzięki niemu klienci gromadzą 5 proc. środków z każdej zarejestrowanej transakcji, a następnie mogą je wykorzystać podczas kolejnych zakupów.  – Pierwsze sukcesy programu, który działa od kilku miesięcy, widzimy już teraz – mówi marketing manager Katarzyna Warzecha. – Średnia wartość koszyka zakupowego klienta z naszą kartą lojalnościową jest o 53 proc. wyższa od zakupów osób, które nie uczestniczą w naszym projekcie.

Zespół tworzący Wrocław Fashion Outlet jest świadomy także roli, jaką odgrywa centrum w społeczności lokalnej. W 2019 roku już po raz drugi wspierano jedno z najważniejszych wydarzeń kulturalnych we Wrocławiu – Międzynarodowy Festiwal Filmowy Nowe Horyzonty, angażowano się w promocję lokalnych inicjatyw wspierających zdrowy styl życia, czy edukację konsumencką, pakując prezenty świąteczne wyłącznie w ekologiczne materiały, czy prowadząc warsztaty dla najmłodszych także w duchu eko.

Wrocław Fashion Outlet

Wrocław ważnym elementem w portfolio VIA Outlets

Udany rok Wrocław Fashion Outlet to składowa sukcesu całego portfolio VIA Outlets w 2019 roku. Ten najszybciej rozwijający się w Europie właściciel i operator outletów premium, dzięki konsekwentnie prowadzonym projektom remodellingowym i wprowadzaniu nowych marek, odnotował w tym roku wzrost sprzedaży o 8,4 proc. (do 1,16 mld euro) i wzrost liczby odwiedzających o 6,1 proc. VIA Outlets przyjęło rekordową liczbę 32,2 miliona gości w ciągu roku. Wyniki te potwierdzają rosnącą atrakcyjność portfela VIA Outlets.

Strategia firmy 3 R, która koncentruje się na przebudowie, remerchandisingu i remarketingu, jest głównym czynnikiem stojącym za dalszym wzmocnieniem jej portfolio, które obejmuje obecnie ponad 1,1 tys. sklepów o łącznej powierzchni 267 tys. mkw. GLA w 11 centrach w 9 krajach europejskich. Od czasu założenia VIA Outlets, w 2014 r., zainwestowano już łącznie 200 milionów euro, aby, zgodnie z misją firmy, zaoferować możliwie najlepsze doświadczenie zarówno klientom, jak i partnerom biznesowym.

Wrocław Fashion Outlet to jedyne centrum typu outlet w regionie dolnośląskim. Na ok. 14 tys. mkw. powierzchni handlowej znajduje się ponad 100 światowych i polskich marek, wśród nich: Boss Outlet, Nike, Levi’s, Lacoste, Asics, Trussardi, Guess, New Balance, Adidas, Marc O’Polo, Tommy Hilfiger, Calvin Klein, Le Creuset, Calzedonia. Lokalizacja w pobliżu lotniska, bliskość Autostradowej Obwodnicy Wrocławia, dogodny dojazd komunikacją miejską i parking na 1 200 miejsc pozwalają klientom dogodnie cieszyć się promocjami przez cały rok.

Wrocław Fashion Outlet należy do portfolio Via Outlets – najszybciej rozwijającego się operatora na rynku outletów premium w Europie. Europejskie portfolio VIA Outlets obejmuje obecnie 11 centrów w 9 krajach, łącznie około 267 tys. mkw. powierzchni najmu i ponad 1,1 tys. sklepów.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.