Strona główna Newsletter SCF 2023 Spring

Vision Express ma wyraźną wizję dalszego rozwoju

Marka optyczna Vision Express podsumowuje osiągnięcia z ubiegłego roku i opowiada o kolejnych planowanych krokach rozwoju, tak by jeszcze efektywniej realizować swoją misję dbania o wzrok Polaków. Jako niekwestionowany lider branży optycznej wraz z otwarciami nowych salonów, zapowiada też poszerzenie zakresu dostępnych w nich usług.

Firma Vision Express otrzymała nominację do nagrody Retailers’ Awards w kategorii Expansion. Ogłoszenie wyników odbędzie się podczas wiosennej edycji Shopping Center Forum 2020 Exhibition & Awards. Targi odbędą się w dniach 31 marca – 1 kwietnia w Centrum Konferencyjnym Legia Warszawa.

Vision Express: ekspansja w miastach powyżej 25 tys. mieszkańców

Miniony rok, po 20 nowych otwarciach, firma Vision Express zakończyła z łączną liczbą 222 salonów. Strategia marki opiera się na dogłębnej eksploracji rynku: z jednej strony na debiutowaniu w mniejszych miastach, z drugiej natomiast na zwiększaniu liczby salonów tam, gdzie marka jest już obecna. Są to miejsca charakteryzujące się dogodnym położeniem, gwarantującym szeroką dostępność dla odwiedzających. W tym roku na celowniku Vision Express są przede wszystkim miasta powyżej 25 tys. mieszkańców, posiadające już obiekty handlowe (w formacie centrum handlowego lub retail parku), jak i takie, w których planowane są otwarcia nowych. W efekcie, dywersyfikacja punktów sprzedaży względem formatów handlowych oraz catchmentu pozwala na jeszcze lepsze dopasowanie oferty.

Rekalma Apsys
r e k l a m a

Nowe warunki – lepsza strategia

Katarzyna Dąbrowska, Dyrektor ds. Rozwoju i Inwestycji Vision Express

Nowe wyzwania rynkowe takie jak: prężnie rozwijający się handel online, niedziele wolne od handlu oraz zmieniające się nawyki zakupowe konsumentów, przekładają się na proces komercjalizacji powierzchni. Jednak długoletnia obecność na rynku oraz szeroka rozpoznawalność Vision Express wśród klientów sprawia, że marka stale należy do grona cenionych najemców.

– Negocjacje z wynajmującymi i zarządcami w zakresie obecnych umów najmu zdecydowanie bardziej oddają zamysł umów dwustronnych niż te sprzed 10 lat. Jednak brak jasnych zapisów regulujących rozliczenia opłat wspólnych to nadal odczuwalny dla nas problem – komentuje Katarzyna Dąbrowska, Dyrektor ds. Rozwoju i Inwestycji Vision Express i wskazuje, na co zwrócić uwagę w obliczu pojawiających się nowych wyzwań: Wśród najemców ważne jest pozytywne wyróżnienie się pod względem działań marketingowych, które mają przełożenie na odwiedzalność nie tylko poszczególnych salonów, ale także całych obiektów. W dalszym ciągu chcemy podkreślać szeroki wachlarz usług dostępnych w naszych punktach – tłumaczy Katarzyna Dąbrowska.

Efekt synergii łagodzi skutki zakazu handlu w niedzielę

– Niedzielny zakaz handlu wpłynął zauważalnie na nastroje w branży retail. Nie pozostaliśmy w tej kwestii odosobnieni. Aktualnie ok. 97 proc. wszystkich naszych salonów mieści się w obiektach handlowych. Jednak dzięki odpowiedniej strategii oraz aktywnie rozwijanemu równolegle kanałowi sprzedaży online udało się nam dopasować do nowej sytuacji makroekonomicznej, bez poniesienia znaczących strat. Wierzę, że wdrażana właśnie innowacyjna platforma omnichannel, skutecznie łącząca kanał e-commerce ze sprzedażą tradycyjną, pomoże nam uzyskać pożądany efekt synergii. Jest to nasza odpowiedź na wyzwania rynkowe oraz zmieniające się trendy konsumenckie – wyjaśnia Katarzyna Dąbrowska.

Liczba sklepów: 222

Powierzchnia sklepów: od 35 do 155 mkw.