Dział najmu Apsys Polska stawia na oryginalne koncepty retailowe

Wśród blisko 300 nowych umów najmu zawartych przez Apsys w 2019 roku na szczególną uwagę zasługują nowe marki z dominujących na rynku segmentów fashion oraz gastronomii i rozrywki.

Apsys aktywnie i skutecznie reaguje na trendy rynku, a obiekty zarządzane przez organizację dynamicznie dostosowują się do preferencji i oczekiwań konsumentów. Zmiany układu najemców w 2019 roku były przede wszystkim nastawione na realizację potrzeb różnych grup społecznych i pokoleniowych oraz zmieniające się preferencje i zwyczaje konsumentów. Konsekwencja w dążeniu do dostarczania klientom wrażeń i budowania z nimi relacji jest wyraźnie dostrzegalna w doborze marek, które w minionym roku dołączyły do portfolio obiektów zarządzanych przez Apsys Polska.

Nowa oferta modowa w centrach zarządzanych przez Apsys

Na uwagę zasługuje z pewnością nowa oferta modowa w Posnanii z pierwszym w Polsce salonem marki BRooQ. To odpowiedź na kolejną zmianę pokoleniową na rynku konsumenckim i ukłon w stronę stanowiącej obecnie ponad 30 proc. globalnej populacji generacji Z[1], która z roku na rok będzie stanowić coraz istotniejszą siłę nabywczą. Ekskluzywny wybór streeatwearowego asortymentu w butikowym koncepcie marki uzupełniły debiutujące w Posnanii salony Quicksilver, Run Colors, Happy Socks czy hiszpańskiej marki z modą dziecięcą – Mayoral.

Do młodzieżowego konsumenta z pewnością trafi także oferta marki Monki odważnie łączącej skandynawski charakter ze stylem azjatyckiej ulicy, która otworzyła swój concept store w Galerii Katowickiej. W Katowickiej nie zabraknie również nowej oferty dla zwolenników klasyki w nowoczesnym wydaniu. Marki Sugarfree, Picky Pica, Niplex, Muscat, czy Niumi to atrakcyjna alternatywa dla klientów, którzy wyrażenia swojego stylu szukają poza dużymi sieciowymi brandami.

Luksusowa oferta marki Twinset w łódzkiej Manufakturze, czy otwarty w warszawskim Klifie concept store Good Mood Butique stawiający na ekskluzywną, produkowaną wyłącznie z naturalnych tkanin odzież, uzupełniają ofertę modową tych obiektów i odpowiadają na potrzeby stale rosnącej liczby osób zamożnych (w 2018 r. liczba zamożnych Polaków wyniosła ponad 1,4 miliona, w 2019 szacowano wzrost tej grupy do ponad 1,5 miliona i nawet 2 milionów w 2022 roku[2]) oraz popyt na unikalną ofertę z segmentu premium.

Odpowiedź na trendy

Symbioza oferty handlowej i usługowej oraz tej obejmującej segment gastronomii, rozrywki, strefy pracy czy relaksu, jest ważnym elementem strategii zarządczej i leasingowej Apsys Polska. To ona sprawia, że centra handlowe stają się częścią stylu życia mieszkańców miast i regionów. W 2019 roku do autorskiego foodcourtu Posnanii dołączył lokal serwujący ulubione danie 96 proc. Polaków[3] – Pizza Hut Express i restauracja włoska La Trattoria, a strefa rozrywki została wzbogacona o salę zabaw Fikołki, łączącą rozrywkę z ogólnorozwojowymi i edukacyjnymi warsztatami dla dzieci. Trend na bycie fit w wydaniu Apsys to m.in. lokal sieci Orange Theory Fitness w warszawskim Klifie i „Wisienka na torcie” – pracownia tortów artystycznych opartych wyłącznie na naturalnych składnikach, która skradła podniebienia klientów Galerii Katowickiej.

Na koniec 2019 roku Apsys Polska posiadała w zarządzaniu łącznie 2386  umów najmu na powierzchnię ponad miliona  mkw. 2020 rok dział najmu Apsys Polska otworzył w równie dobrym stylu, finalizując umowę z międzynarodową marką Primark, która na swój drugi sklep w Polsce wybrała Galerię Posnania, której właścicielem jest Grupa Apsys.

– Miniony rok był dla nas bardzo pracowity, ale jesteśmy dumni z osiągniętych efektów. Każda z marek, które w 2019 roku wprowadziliśmy do centrów handlowych, jest odpowiedzią na trendy rynkowe i oczekiwania  konsumentów. Z przyjemnością obserwujemy, jak ich wprowadzenie bezpośrednio przekłada się na wzrost odwiedzalności, a tym samym wzmacnia pozycję obiektów i zwiększa  przychody ich Właścicieli. Jestem przekonany, że umowa z marką Primark to strzał w dziesiątkę, a jednocześnie świetna motywacja do kolejnych działań w 2020 roku – podsumowuje Marek Błędowski, wiceprezes zarządu, dyrektor handlowy Apsys Polska.

Apsys jest jednym z wiodących operatorów branży centrów handlowych w Polsce i we Francji. Firma powstała w 1996 roku i działa jako inwestor, deweloper, agent ds. najmu, menadżer projektu oraz zarządca nieruchomości. Tworzy innowacyjne, „szyte na miarę” projekty uwzględniające specyfikę danego miejsca, kontekst społeczny oraz środowisko naturalne. Do największych inwestycji firmy na rynku polskim należą Manufaktura w Łodzi oraz Posnania w Poznaniu. APSYS Polska zarządza obecnie ok. 1 mln mkw. GLA w 24 centrach handlowych zlokalizowanych w 17 największych miastach w Polsce.

[1] OC&C „Pokolenie bez granic. Zrozumieć pokolenie Z”
[2] KPMG, Rynek dóbr luksusowych w Polsce. Luksus przez pokolenia. 12.12. 2019
[3] dane Instytutu Badań Pollster

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.