Strona główna Newsletter SCF 2023 Spring

Ambitne plany rozwoju Netto Polska na 2020 rok

Bieżący rok będzie dla nas okresem dalszej ekspansji. Sieć sklepów Netto powiększy się o kolejne placówki zgodne z modelem 3.0. W planach mamy także poszerzanie oferty produktowej oraz budowanie lojalności klientów – pisze Janusz Stroka, prezes sieci sklepów Netto.

Netto jest wystawcą wiosennej edycji Shopping Center Forum 2020 Exhibition & Awards. Tegoroczna edycja Forum po raz pierwszy będzie dwudniowa. Odbędzie się w dniach 5-6 maja w Centrum Konferencyjnym na stadionie Legii Warszawa.

Sieć handlowa Netto stale powiększa się o nowe sklepy. Obecnie mamy już ponad 380 placówek, z czego 11 otworzyliśmy w ubiegłym roku. Nie zwalniamy tempa i chcemy, aby w tym roku pojawiło się kolejne 20-25 placówek. Przy czym zdecydowanie kładziemy nacisk na Mazowsze, Pomorze oraz Pomorze Zachodnie. Intensywnie poszukujemy nowych lokalizacji. Interesują nas zarówno powierzchnie handlowe o powierzchni 1000 m kw. do adaptacji, choć mamy w naszym portfolio także niestandardowe placówki, zarówno mniejsze, jak i większe. Strategia rozwoju Netto zakłada ponadto pozyskiwanie atrakcyjnych gruntów o powierzchni ok. 5000 m kw. Myśląc o rozwoju naszej sieci, nie określamy granicznej liczby sklepów. Jeśli widzimy przestrzeń do rozwoju, staramy się tę szansę wykorzystać jak najlepiej.

Janusz Stroka, prezes sieci sklepów Netto.

Koncept 3.0, czyli inwestycja w jakość

Strategia rozwoju naszej sieci to nie tylko nowe otwarcia. Staramy się podążać za trendami i wyczuwać potrzeby nowoczesnego konsumenta. Dzisiejszy klient to tzw. smart shopper. Kupuje coraz więcej, ale robi to coraz bardziej świadomie. Odpowiedzią na takie zjawisko jest koncept 3.0, który wyznacza najważniejszy kierunek rozwoju naszej sieci. Zgodnie z nim nasze sklepy mają zapewniać maksymalnie komfortowe doświadczenie. Tworzymy wnętrza, nawiązujące klimatem i kolorystyką do duńskiego pochodzenia marki. Stąd nie brakuje w nich stonowanej kolorystyki, odpowiedniego oświetlenia, czy drewnianych elementów. Większe powierzchnie pozwalają na optymalne, ułatwiające zakupy rozplanowanie sklepów. Na półkach nowego Netto klienci znajdą jeszcze więcej świeżych warzyw i owoców, szeroką gamę produktów bezglutenowych, bezlaktozowych czy bezcukrowych, a także zdrowych artykułów z certyfikatem BIO. Klientów ceniących swój czas ucieszy strefa TO GO, w której znajdą się m.in. sałatki, świeże soki, smoothies i wiele innych zdrowych propozycji.

Mamy świadomość, że działamy na bardzo konkurencyjnym rynku a niska cena już nie wystarczy, aby przyciągnąć klientów. To wyzwanie, które wymaga stałych inwestycji. Odpowiedzią na nie są nie tylko nowe placówki, ale także remodelingi istniejących sklepów. Chcemy zachować spójność, która wyraża się w prostocie i dbałości o detal. W efekcie mamy na terenie kraju już ponad 100 placówek zgodnie z założeniami konceptu 3.0.

Troska o środowisko

Nasze skandynawskie korzenie zobowiązują nas to stałej uwagi, jeśli chodzi o kwestie związane ze środowiskiem. Nie tylko z myślą o konsumentach, ale przede wszystkim mając świadomość pozytywnego wpływu na naszą planetę, wdrażamy rozwiązania z zakresu gospodarki w obiegu zamkniętym. W handlu coraz powszechniejsze stają się rozwiązania takie, jak: ograniczenie, ponowne użycie, naprawa i recykling. Stwarzają szansę sprostania globalnym wyzwaniom, przed którymi stoi nasza planeta. Z tego względu wprowadziliśmy do sklepów system skrzynek wielokrotnego użytku na produkty z asortymentu warzyw i owoców. Dzięki nim uda nam się zmniejszyć emisję dwutlenku węgla o 40 proc, a także ograniczyć zjawisko marnowania żywności. Dzięki ich stosowaniu zredukujemy z 4 proc. do 0,1 proc. uszkodzenia towarów na etapie transportu od producentów. Do placówek Netto wprowadziliśmy też torby z plastiku pochodzącego z recyclingu, a także torby materiałowe. Intensywnie pracujemy nad wprowadzeniem toreb wykonanych z papieru makulaturowego. Jednocześnie zrezygnowaliśmy z foliowych osłonek na sałatę, a plastikowe patyczki higieniczne zastąpiliśmy ekologicznymi patyczkami higienicznymi Lovena. Są wykonane z bambusa pochodzącego ze zrównoważonych upraw, posiadają certyfikat FSC i nadają się do recyclingu. Produkt ten zdobył także prestiżową nagrodę w międzynarodowym konkursie European Private Label Awards, a my zostaliśmy docenieni za przyszłościową inicjatywę i wysiłki wkładane w ograniczenie produkcji plastiku.

Autorem tekstu jest Janusz Stroka, prezes sieci sklepów Netto.