Otwarcie outletu Via Jurmala przesunięte w czasie. Najemcy zwolnieni z opłat

12 marca na Łotwie został wprowadzony stan wyjątkowy w związku z szerzącą się pandemią koronawirusa. Jednym ze skutków ubocznych tej sytuacji było przesunięcie daty otwarcia pierwszego na Łotwie miasteczka outletowego. Otwarcie I etapu Via Jurmala Outlet Village przewidziane było na 23 maja bieżącego roku.

– Niestety, w związku z tą wyjątkową sytuacją, nie jesteśmy w stanie podać nowej daty otwarcia. Zrobimy to najszybciej, jak się da – napisał w liście do najemców Andrejs Dozorcevs, członek zarządu firmy deweloperskiej Outletico, która jest właścicielem Via Jurmala Outlet Village.

– Ze naszej strony kontynuujemy przygotowania do otwarcia outletu, na ile pozwalają na to oczywiście aktualne okoliczności. Wciąż podpisywane są nowe umowy. W wielu wynajmowanych lokalach rozpoczęły się już prace wykończeniowe. Biorąc pod uwagę przyszłą współpracę i biznesową solidarność zdecydowaliśmy, że wszystkie płatności wynikające z podpisanych już umów najmu będą anulowane aż do końca trwania na Łotwie stanu wyjątkowego – dodaje Andrejs Dozorcevs.

Polskie firmy w Via Jurmala Outlet Village

Viktorija Beatričė Radzevičienė, prezes zarządu firmy deweloperskiej Outletico

Viktorija Beatričė Radzevičienė, prezes zarządu firmy deweloperskiej Outletico, podkreśla, że w „imię biznesowej solidarności i dobrej, obustronnej współpracy, zdecydowano się umorzyć najemcom wszystkie płatności wynikające z umów najmu aż do czasu ustania stanu wyjątkowego”. Wśród najemców Via Jurmala są również polskie firmy.

– Współpracujemy z dwoma typami najemców z Polski.  Z jednej strony są to stricte polskie marki, takie jak Sizeer (jesteśmy na etapie podpisywania umowy) czy Pako Lorente (umowa już została podpisana). Z drugiej chodzi o takie marki jak Wrangler, Ecco, Puma, Triumph czy Guess, czyli zagraniczne brandy, których licencje dystrybucyjne na Łotwę należą do polskich firm. W obu przypadkach są jeszcze inne marki, z którymi obecnie negocjujemy – powiedziała nam Viktorija Beatričė Radzevičienė, prezes zarządu firmy deweloperskiej Outletico.

Pierwsze na Łotwie outletowe miasteczko w europejskim stylu

Sklepy zlokalizowane w miasteczku outletowym Via Jurmala Outlet Village, które budowane jest w pobliżu autostrady prowadzącej z Rygi do Jurmały, będą docelowo miały powierzchnię 21,5 tys. mkw. W ramach pierwszego etapu inwestycji powstanie obiekt o powierzchni 13,5 tys. mkw. Na jego terenie znajdą się sklepy z odzieżą, obuwiem i akcesoriami znanych marek a także kawiarnie i restauracje. Zostanie on również wyposażony w plac zabaw dla dzieci. Całkowita powierzchnia inwestycji to 110 tys. mkw.

Zgodnie z koncepcją tzw. miasteczek outletowych, sklepy tam zlokalizowane będą sprzedawać odzież, obuwie i akcesoria najlepszych projektantów z poprzedniego sezonu, nadwyżki produkcyjne lub też rzeczy zaprojektowane specjalnie z myślą o placówkach tego typu. Można tam będzie kupić produkty z rabatem co najmniej 30 proc., a często nawet znacznie większym.

– Do tej pory mieszkańcom tego regionu centra handlowe typu outlet, oferujące produkty znanych marek w korzystnych cenach, znane były jedynie z wizyt w krajach tzw. Starej Europy – komentuje Viktorija Beatričė Radzevičienė. – Innymi słowy, aby kupić stylowe, dizajnerskie ubrania, buty i wykwintne akcesoria trzeba było robić wycieczki nawet po kilka tysięcy kilometrów.

Według Radzevičienė głównym rynkiem dla Via Jurmala Outlet Village będą kraje bałtyckie, gdzie mieszka ponad 6 milionów ludzi. – Zgodnie z opiniami analityków, dzięki tak dużej liczbie konsumentów kraje bałtyckie są idealnym miejscem dla powstania tego typu centrum outletowego. Chcielibyśmy jednak także przyciągnąć klientów, którzy poszukują możliwości wygodnego zakupu, a mieszkają w sąsiadujących krajach – w Polsce, w Skandynawii czy krajach WNP. Będą oni mogli teraz zakupić ubrania, buty i dodatki prosto od projektantów w korzystnych cenach znacznie bliżej domu, bez potrzeby podróżowania do bardziej odległych krajów Europy – mówi Viktorija Radzevičienė.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.