Strona główna Newsletter SCF 2023 Spring

Soczewkomaty i Lekomaty łączą siły. Powstaną Smart Shopy

’- Spółki z segmentu automatycznych rozwiązań dystrybucji powinny szukać synergii i wspierać się wszędzie tam, gdzie przyniesie to korzyść klientom i ma uzasadnienie ekonomiczne – twierdzi Kierownik ds. Rozwoju w spółce Szkla.com S.A. Karol Kożusznik.

Szkla.com S.A. (właściciel Soczewkomatów) oraz Automnia Sp. z o.o. (właściciel Lekomatów) zawarły porozumienie strategiczne w zakresie wzajemnej współpracy, potwierdzone listem intencyjnym.

Smart Shop

Podpisany list intencyjny odnosi się do wzajemnych działań mających na celu pozyskiwanie nowych lokalizacji pod marką „Smart Shop”, która należy do Soczewkomatów i będzie udostępniona bezpłatnie do użytkowania Lekomatów oraz rozszerzenia obecności obu marek w lokalizacjach już obsadzonych. Otwarcie pierwszego Smart Shopu obu sieci zaplanowane jest w Warszawie na pierwszą dekadę maja.

Rekalma Apsys
r e k l a m a

Ponadto spółki wspierać się będą poprzez wymianę wiedzy operacyjnej w tym także w zakresie optymalizacji kosztów czynszowych. Istotny aspekt porozumienia, to także wzajemne wsparcie marketingowe, zwłaszcza w kanale online.

– Zawarte porozumienie z takim partnerem, to dla nas duże wyróżnienie. Z pewnością pozwoli to obu spółkom przygotować się na nowe wyzwania stojące przez naszą branżą, aby jeszcze lepiej konkurować na rynku automatycznej dystrybucji – dodaje prezes zarządu Automnia sp. z o.o. Paweł Mazur.

– Klienci szukają obecnie możliwości dokonania bezpiecznego zakupu, bez kontaktu ze sprzedawcą i właśnie takie doświadczenie, połączone z natychmiastową realizacją zamówienia i wygodnym procesem zakupu łączy Soczewkomaty z projektem Lekomatów – podkreśla Karol Kożusznik.

Wysoki poziom CX

Obie marki wyróżniają się na rynku bardzo dużym zaawansowaniem technicznym oraz user experience wykorzystywanych maszyn. Soczewkomaty są produkowane w Polsce, natomiast Automnia korzysta z maszyn włoskiego producenta Magex, którego jest wyłącznym dystrybutorem na Polskę.

– Jako sygnatariusze listu zgadzamy się, że w wielu przypadkach nie wystarczy już instalacja tradycyjnych maszyn vendingowych. Automatyczny kanał stacjonarny musi oferować o wiele więcej, w związku z tym maszyny muszą być na zdecydowanie wyższym poziomie technologicznym, a takie dziś są zarówno Soczewkomaty jak i Lekomaty – dodaje Karol Kożusznik.